Jakub Wędrowycz: Upiorne wczasy - recenzja

 


Nazwa: Jakub Wędrowycz: Upiorne wczasy
Liczba graczy: 2-4 osób
Wiek: +14 lat
Czas gry: ok. 45 minut
Wydawnictwo: Portal Games

O grze
"Jakub Wędrowycz: Upiorne wczasy" to kooperacyjna gra planszowa osadzona w absurdalnym i humorystycznym świecie. Wcielając się w postacie znane z opowiadań o Jakubie Wędrowyczu, gracze muszą stawić czoła potworom, chronić lokacje i zbierać flaszki wzmacniające ich siły witalne.


Opinia na temat wykonania
Wykonanie gry jest na wysokim poziomie, co jest typowe dla wydawnictwa Portal Games. Każdy element gry został starannie wykonany, co widać zarówno w jakości materiałów, jak i w detalach graficznych. Karty są wytrzymałe, a ilustracje są estetyczne i dobrze oddają klimat gry. Projekt graficzny bazuje na wcześniejszej grze "Jakub Wędrowycz: Dziki Samogon", co zapewnia spójność wizualną serii​​.


Cel gry
Celem gry jest wspólne pokonanie przywódcy potworów poprzez zredukowanie jego punktów życia do zera. Gracze współpracują, wykorzystując swoje unikalne zdolności i karty przedmiotów, aby chronić lokacje i walczyć z przeciwnikami.


Przebieg gry
Gra "Jakub Wędrowycz: Upiorne wczasy" przebiega w serii rund, które są podzielone na trzy główne etapy: 
  • Tury Graczy: Każdy gracz, zaczynając od tego z żetonem Pierwszego Gracza, wykonuje swoją turę. W turze aktywny gracz musi zagrać jedną kartę Przedmiotu, aby wykonać przedstawione na niej akcje.
  • Atak Przywódcy: Po turach wszystkich graczy dobierana jest karta ataku przywódcy, której efekt natychmiast się rozpatruje. Jeżeli nie można dobrać karty ataku z powodu wyczerpania talii, gra kończy się porażką graczy. 
  • Przywołanie Popleczników: Każda postać z co najmniej jednym żetonem nawiedzenia dobiera kartę poplecznika, sprawdza jej wartość pancerza i dodaje poplecznika do swojej lokacji, odrzucając odpowiednią liczbę żetonów nawiedzenia.

Mechanika
Mechanika gry jest dobrze przemyślana i stosunkowo prosta do opanowania, choć wymaga współpracy i strategicznego myślenia. Każda runda gry dzieli się na tury graczy, atak przywódcy oraz przywołanie popleczników. Gracze muszą wspólnie podejmować decyzje, aby pokonać przeciwników i unikać porażki, która może nastąpić, gdy życie dowolnej postaci spadnie do zera, talia kart Ataku się wyczerpie lub spełniony zostanie jeden z innych warunków przegranej.


Podsumowanie
"Jakub Wędrowycz: Upiorne wczasy" to świetna propozycja dla fanów humorystycznych gier kooperacyjnych. Gra łączy w sobie humor, strategię i współpracę, co sprawia, że jest zarówno wciągająca, jak i zabawna. Dzięki różnorodnym postaciom i możliwości łączenia z innymi grami z serii, zapewnia wiele godzin świetnej zabawy.

Plusy:
  • Współpraca i strategia: Gra jest kooperacyjna, co wymaga od graczy ścisłej współpracy i planowania, aby pokonać przeciwników i ochronić lokacje​​.
  • Zróżnicowanie postaci i przeciwników: Każda postać posiada unikalny zestaw kart i zdolności, co sprawia, że rozgrywka jest dynamiczna i niepowtarzalna​​.
  • Wysoka jakość komponentów: Gra zawiera solidne i estetycznie wykonane elementy, w tym karty przedmiotów, przywódców, popleczników oraz żetony różnych typów​​.
Minusy:
  • Losowość: Elementy losowe, takie jak dobieranie kart ataku przywódcy i popleczników, mogą czasem prowadzić do nieprzewidywalnych i trudnych do zarządzania sytuacji, co może frustrować graczy​​.

Dziękuję wydawnictwu Portal Games za udostępnienie gry do recenzji!

Jakub Wędrowycz: Upiorne wczasy - recenzja Jakub Wędrowycz: Upiorne wczasy - recenzja Reviewed by Wokół Planszy on lipca 18, 2024 Rating: 5

Related Posts No. (ex: 9)