Przejdź do głównej zawartości

Psycho Dropsy S1 i S2 - recenzja

Tytuł: Psycho Dropsy
Autor : Grzegorz Nawara
Liczba graczy: 4-20 osób
Wiek: + 18 lat
Czas gry: 15-45 minut
Wydawnictwo: abcportal

Psycho Dropsy to gra imprezowa wzorowana na zachodnio-europejskim Card Aganist Humanity. Czy gra rzeczywiście jest tak dobra, jak zapewnia jej wydawca?

Elementy gry

Zawartość pierwszej i drugiej edycji jest taka sama. Różnią się one jedynie treścią znajdującą się na kartach.
Nie będę wiec opisywał dwóch sezonów osobno.


Instrukcja - znajduje się na odwrocie pudełka i jest krótka.

96 kart pytań - są to karty z pytaniami, na które musimy znaleźć odpowiedź.

304 karty odpowiedzi - to z kolei wspomniane odpowiedzi.

Rozgrywka


Przygotowanie jak na grę imprezową przystało jest bardzo krótkie. Najpierw należy potasować osobno białe i czarne karty. Później każdy gracz powinien otrzymać po 8 białych kart odpowiedzi, i tyle. Gracz rozpoczynający bierze czarną kartę ze stosu i czyta pytanie. Następnie każdy gracz (oprócz tego, który czytał pytanie) wybiera ze swoich kart w ręce, jedną, jego zdaniem najbardziej pasującą kartę z odpowiedzią. Kładzie ją na środku stołu i dobiera kolejną kartę, by znów mieć na ręce 8. Gdy wszyscy gracze wyłożą swoje odpowiedzi, trzeba je potasować i przeczytać. Jeśli dana karta wymaga więcej niż jednej odpowiedzi (specjalny rodzaj kart) kart się nie tasuje. W pewnym momencie np. na "trzy-czte-ry" każda osoba wskazuje palcem najśmieszniejszą odpowiedź. Należy się umówić jednak wcześniej, by nie wskazywać swojej odpowiedzi, bo wtedy często mogą mieć miejsce remisy... 
Pierwszy rodzaj pytania i odpowiedź.
Gracz, którego odpowiedź była najlepsza, czyli zdobyła najwięcej głosów dostaje czarną kartę z pytaniem, co oznacza, że zdobył punkt. Koniec gry ma miejsce, gdy ktoś zdobędzie 5 czarnych kart. 
Drugi rodzaj pytania i odpowiedź.
Według instrukcji na stronie www.abcportal.eu/psychodropsy znajduję się więcej wariantów gry. Jednak gdy, ogrywałem ten tytuł i pisałem tą recenzje, strona nie istniała. Szkoda, bo chętnie spróbowałbym innych wariantów. Karty z pierwszego i drugiego sezonu możemy w dowolny sposób łączyć i tworzyć potężną pulę kart, lub rozgrywać partyjki jedynie "jedno-sezonowe".
Trzeci rodzaj pytania i odpowiedź.


Podsumowanie

Po krótkim opisie rozgrywki przechodzimy do podsumowania. Psycho Dropsy naprawdę potrafią bawić i utrzymywać wesołą atmosferę podczas spotkań. Jednak kiedyś grałem w bardzo podobną grę, która według mnie jest ciut lepsza. Karty zostały wykonane średnio. Ich wytrzymałość jest dobra. Gorzej jest jednak  z wyglądem wizualnym. Dotyczy to zwłaszcza kart z pytaniami, czyli czarnych. Na wielu z nich widać małe białe plamki. Dotyczy to w szczególnym stopniu kart z pierwszej edycji, karty z drugiej prezentują się znacznie lepiej. Rozumiem, że na czarnym kolorze widać nawet kurz, no ale nie jest to estetyczne.

Drugi minus to fakt, że humor występujący w grze nie każdemu się spodoba. Dla niektórych może sie okazać zbyt wulgarny itp., ale jeśli nie widzicie przeciwwskazań do treści znajdującej się na kartach, to czeka was przednia zabawa. Większość stworzonych połączeń jest bardzo zabawna i dostarcza masę śmiechu, dzięki czemu rozgrywka na pewno nie będzie się nikomu dłużyła, czy nudziła. Jest to gra idealna na imprezę, czy inne spotkanie, na którym znajdą się osoby nie grające w gry planszowe, czy karciane, bo zasady są bardzo, bardzo proste. Da się je wytłumaczyć praktycznie w kilku zdaniach. Kart jest aż 400. Tak duża pula kart powoduje, że gra nie znudzi się po zaledwie kilku rozgrywkach. Ilość możliwych kombinacji jest trudna do zliczenia, a skutkiem tego jest fakt, że jeśli podoba się wam humor tego rodzaju, to przy Psycho Dropsach spędzicie wiele godzin z uśmiechem na ustach.
Złożoność: zasady są banalnie proste.

Losowość: spora, ale czy w grze imprezowej to komuś przeszkadza?
Interakcja: jest, ale nie duża.


MOJA OCENA - 8,5/10 (GRA IMPREZOWA)




Dziękuje wydawnictwu abcportal za udostępnienie egzemplarzy gier do recenzji.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Kariera Polityczna - recenzja

Tytuł: Kariera Polityczna Autor : Paweł Loroch Liczba graczy: 2-4 osób Wiek: + 16 lat Czas gry: 60-90 minut Wydawnictwo: MDR Gry Czy nie chcieliście ani razu zostać politykiem? Dużo pieniędzy, mało pracy - powszechne wyobrażenia zachęcają. Teraz to jest możliwe dzięki grze Kariera Polityczna. Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, zawiera zaledwie 4 strony, ale zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - po tej planszy będą poruszali się politycy - czyli my! 4 podstawki i 8 pionków postaci w 4 kolorach 4 legitymacje partyjne - zawierają cel gry, opcje wymiany i miejsce na żetony młodzieżówki. 32 żetony młodzieżówki - po 8 w 4 kolorach. 8 dużych żetonów poparcia i 60 małych żetonów poparcia. 12 dużych żetonów euro i 60 małych żetonów euro. 50 kart Ślepy Los - są to tak jakby karty zdarzeń. 50 kart pytań - każda karta zawiera dwa pytania wraz z odpowiedziami. 36 kart debata - odpowiedzi - po 9 dla każdego gracza. 36 kart deb...