Przejdź do głównej zawartości

Loża Szyderców - recenzja

Tytuł: Loża Szyderców
Liczba graczy: 2-40 osób
Wiek: +16 lat
Czas gry: 30 minut
Wydawnictwo: Simple Solution
Mechaniki: Hand Management, Simultaneous Action Selection


Loża Szyderców to bardzo prosta gra imprezowa, mająca na celu wyłonienie króla szydery.
Czy to ty okażesz się królem humoru poniżej pasa?

Elementy gry


Instrukcja - bardzo krótka, jej przeczytanie zajmuje max. 5 minut, jednak zasady tłumaczy nienagannie.

Plansza - kawałek papieru, którego równie dobrze mogłoby nie być.

100 kart pytań - zawierają pytania do których gracze będą starali się znaleźć "pasujące" odpowiedzi.

390 kart odpowiedzi - ze wszystkich kart, gracze będą musieli wybrać karty najtrafniejszej szydery.

Rozgrywka


Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Losowo wybrany gracz zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając treść karty na głos, którą później umieszcza na stole. Pozostali gracz rzucają po jednej karcie odpowiedzi tak, aby tekst nie był widoczny dla innych graczy. Sędzi zbiera oraz tasuje wszystkie karty rzucone przez graczy. Następnie czyta pytanie kończąc odpowiedziami graczy. Właściciel najcelniejszej szydery zabiera kartę pytania ze stołu, otrzymując tym samym pierwszy punkt.
Przykład bardzo udanej szydery
Po każdej rundzie wszyscy gracze udzielający odpowiedzi dobierają kartę odpowiedzi, tak by znów mieć na ręce 9. W kolejnej rundzie tytuł sędziego przechodzi na gracza siedzącego po lewej stronie obecnego.
    Gra kończy się po 13 rundach. Zdobywca największej ilości punktów wygrywa.
Do podstawowych zasad zostały dodane także 3 opcjonalne.
Pierwszą jest Joker Time.
Loża Szyderców posiada w talii karty Joker, których rewersy wyglądają jak karty odpowiedzi. Kart jokera po przeczytaniu jej przez sedziego zmienia pytanie na stolea na to, które znajduje się na karcie. Odpowiedzi rzucone przez graczy nie mogą zostać zmienione. Natomiast gracz, który uzył jokera, ma obowiązek dobrania jednej karty odpowiedzi i odpowiedzenie na pytanie znajdujace się na jego jokerze po odczytaniu wszystkich odpowiedzi.
Drugi wariant to Liberum Veto.
Nie zgadzasz się z werdyktem? Uważasz że odpowiedziałeś najlepiej w turze? Krzyknij Veto! Osoba, która jako pierwsza krzyknie to słowo, staje do walki z graczem, którego wybrał sędzia. Cała Loża Szyderców, głosuje pomiędzy dwiema odpowiedziami walczących. Jeżeli wygrałeś głosowanie, to zdobywasz punkt i masz nadal prawo do dalszego vetowania. Jeżeli jednak zostaniesz przegłosowany, to tracisz prawo Veta do konca rozgrywki, oraz oddajesz jeden punkt osobie, z którą przegrałeś głosowanie. W przypadku braku punktów tracisz 2 karty z ręki i do końca rozgrywki dobierasz karty do 7.
Ostatni wariant opiera się na ograniczonym czasie na odpowiedź. Gdy pierwszy gracz rzuci kartę odpowiedzi, sędzia rozpoczyna odliczanie na głos do 9. Gracze, którzy nie rzucili karty na czas, nie biorą udziału w rundzie.

Podsumowanie
    Co powiedzieć o Loży Szyderców? Na początek może pochwale karty. Są one prawie jedynym elementem gry (nie licząc planszy) i są narażone na długotrwały kontakt z dłońmi graczy. Przez to szybko mogłyby się zniszczyć. Na szczęście są grube i bardzo wytrzymałe. Nie ma więc powodu do zmartwień. Kolejny plus to bardzo proste zasady, które da się wytłumaczyć w minutę.
Dzięki temu że w grę może zagrać nawet 40 osób, czyni to Loże Szyderców znakomitym imprezowym tytułem. Gra jest świetna na taką okazję, gdyż każda runda i odpowiedź wywołuje masę śmiechu. Czasami, a właściwie często, odpowiedzi na pytania są tak niepoprawne że sztuką jest nie wybuchnąć śmiechem. Jedynym minusem, którego się dopatrzyłem jest fakt że taki humor nie każdemu może się spodobać, no a to uniemożliwi zabawę przy tej gierce. Niemniej jednak wszystkie osoby z którymi ten tytuł ogrywałem były co najmniej zadowolone z gry.
    Cena Loży Szyderców kształtuje się na poziomie 80 zł. 80 zł za 480 kart i wytrzymałe pudełko to cena co najmniej dobra. Za taką kwotę otrzymujemy masę zabawy.
    Loża Szyderców to bardzo dobra gra imprezowa. Jedna z lepszych w jakie grałem. Mógłbym ją polecić prawie każdemu kto szuka gry o takiej właśnie tematyce. Na pewno świetnie będziecie się przy niej bawić.




MOJA OCENA - 8/10

Dziękuje wydawnictwu Simple Solution za udostępnienie egzemplarza gry do recenzji.

Komentarze

  1. Czyli jeśli dobrze rozumiem zrzynka z Cards Against Humanity? I niestety humor na tak samo niskim poziomie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety zrzynka i to jedna z kilku na rynku.

      Usuń
  2. Dziś miałam szansę spróbować tej super gry. Po drugim rozdaniu pożegnalam towarzystwo. Większego dna w zyciu nie widziałam. To nie czarny humor. To dno , totalne dno. Bez smaku , bez granic. Nawet prostaki dp takiego dna się nie znizyli. Nie słyszałam. Dla + 16 ???? Czego ta gra uczy ? Braku emaptii, braku dobrych uczuć. Jak mozna się śmiać z gwałtu ??? Jak można śmiać się z tego, ze ktoś miał zniszczone życie przez pijacych rodziców ??? Dno. Ludzie schodza na psy i nawet tego nie wiedzą. Takie czasy. Czasy szyderców, czasy psychopatów, czasy końca. Zero moralności, zero dobrego smaku.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...