Przejdź do głównej zawartości

Good Cop Bad Cop - recenzja

Tytuł: Good Cop Bad Cop
Autor : Brian Henk, Clayton Skancke
Liczba graczy: 4-8 osób
Wiek: + 12 lat
Czas gry: 10 minut
Wydawnictwo: Overworld Games
Mechaniki: Hand Management, Memory, Partnerships, Player Elimination, Take That


Good Cop Bad Cop to gra, w której gracze wcielają się w policjantów. Dzielą się oni na uczciwych i sprzedajnych a zadaniem drużyn jest wyeliminowanie szefa drużyna przeciwnej.

Elementy gry

Instrukcja - w języku angielskim. Krótka i napisana w przystępny sposób.

24 karty Lojalności - wśród nich jest 11 kart uczciwych policjantów, 11 sprzedajnych, 1 karta agenta i 1 karta herszta.

16 kart Ekwipunku - są to przydatne podczas gry przedmioty.

4 żetony broni

2 żetony ran

Karta głównego śledczego

5 podstawek

Rozgrywka


Na początku odłóżcie do pudełka elementy na, których liczba w prawym górnym rogu przewyższa liczbę graczy. W talii kart Lojalności odnajdźcie karty herszta oraz agenta, a następnie odłóżcie je zakryte na osobny stos. Przetasujcie talię kart Lojalności i dołóżcie do kart dowódców taką liczbę kart, aby w sumie było ich tyle, ilu jest graczy. Przetasujcie karty ze stosu i rozdaj po jednej każdemu z graczy. Następnie wydaj każdemu jeszcze dwie dodatkowe karty z talii kart Lojalności. Potasujcie karty Ekwipunku i rozdajcie każdemu 1 kartę. Na środku stołu połóżcie jeszcze karty Broni. Rozpoczynającym graczem zostaje osoba, do której ostatnio strzelano.

Po sprawdzeniu swoich kart Lojalności, każdy z graczy umieszcza je zakryte na stole w dowolnie wybranej kolejności. Po umieszczeniu kart na stole gracz nie może już zmieniać ich kolejności. Jeżeli większość posiadanych przez gracza kart ma kategorię uczciwy i nie posiada on karty herszta albo jeżeli ma kartę agenta to jest policjantem uczciwym. Jeśli ma więcej kart z kategorii sprzedajny i nie posiada karty agenta albo ma kartę herszta to jest sprzedajny.
Ten gracz jest policjantem uczciwym.
Tura gracza składa się z 3 faz. Pierwsza to wykonanie akcji. Podczas swojej tury gracz musi wybrać 1 z 4 dozwolonych akcji. Przeprowadzenie śledztwa pozwala na podejrzenia jednej z zakrytych kart Lojalności innego gracza, po czym odkłada się ją na to samo miejsce. Podglądając kartę nie można jej pokazać innym graczom. Gracz może także dobrać kartę Ekwipunku. Jeżeli posiada zakryte karty Lojalności, musi odkryć jedną z nich. Karty Ekwipunku mogą być używane w dowolnym momencie gry, chyba że opis na karcie mówi co innego. Po wykorzystaniu karty Ekwipunku odkłada się ją na spód talii. Limit posiadanych kart Ekwipunku wynosi 1. Jeżeli gracz ma ich więcej musi odrzucić nadmiarowe. Można również oczywiście dobrać kartę Broni ze środka stołu. Umieszcza się ją przed sobą. Jeżeli gracz posiada zakryte karty Lojalności, to musi odkryć jedną z nich. Można posiadać tylko jedną kartę Broni naraz. Po otrzymaniu broni należy ją natychmiast wycelować, w któregoś z graczy. Jeżeli mamy już broń, to oczywiście można strzelić do gracza, w którego wycelowałeś. Następnie broń należy odrzucić umieszczając ją na środku stołu.
Jeżeli zostałeś postrzelony, musisz odkryć wszystkie posiadane karty Lojalności. Jeżeli nie jesteś agentem lub hersztem, zostajesz wyeliminowany z gry. Obróć wszystkie swoje karty Lojalności bokiem, aby oznaczyć, że zostałeś wyeliminowany. Jeśli jesteś hersztem albo agentem, nie zostajesz wyeliminowany przy pierwszym postrzale. Dobierasz natomiast znacznik Rany oraz kartę Ekwipunku. Zostajesz wyeliminowany, jeśli posiadasz już kartę Rany i strzelono do ciebie drugi raz, lub gdy utracisz kartę dowódcy.
Jeden z graczy znalazł się na celowniku.
Podczas drugiej fazy gracz może wycelować broń w jednego z graczy. Oczywiście jeśli ją ma. Na koniec tury gracz przekazuje kartę Głównego Śledczego graczowi znajdującemu się po jego lewej stronie i teraz jest jego tura.

Gra kończy się, gdy jeden z szefów drużyn zostanie wyeliminowany. Jeżeli zginie herszt to wygrywają policjanci uczciwi. W przypadku śmierci agenta zwyciężają policjanci skorumpowani.

Podsumowanie

No i nie do końca jestem zadowolony. W sumie w grę Good Cop Bad Cop gra się całkiem przyjemnie, ale jest kilka niedociągnięć. Nie za bardzo podoba mi się fakt, że z gry można odpaść. Co prawda nie jest to szczególnie uciążliwe, bo rozgrywka trwa zazwyczaj ok. 10, 15 min, ale jednak jeżeli odpadniemy wcześnie, to przez pewien czas możemy się nudzić. Choć obserwowanie rozgrywki raczej nie pozwala zbytnio się nudzić, więc nie jest to duży minus. Większym minusem jest to, że gra zaczyna działać naprawdę dobrze, przy dopiero 6 graczach. Przy mniejszej ilości osób rozgrywka nie wygląda aż tak dobrze, jak wtedy gdy gra tych osób 6, 7, czy 8. Może się m. in zdarzyć tak, że 1 gracz będzie grał przeciwko trzem. Ostatnio tak się nam zdarzyło. Na szczęście byłem wtedy w tej liczniejszej drużynie :).

Jeśli chodzi ściśle o rozgrywkę to dopatrzyłem się jednego minusa. Mianowicie jeżeli ktoś w nas wyceluje to nie mamy zbyt dużej możliwości obronienia się przed postrzałem, a wtedy (patrz. pierwszy minus). Faktycznie możemy takiemu graczowi ukraść broń, lecz pozwalają na to jedynie karty przedmiotów, a tych pozwalających na to nie ma zbyt wiele. 

Było dużo o wadach to teraz zalety. Należy do nich zaliczyć na pewno wykonanie. Wszystkie elementy są wytrzymałe i szybko się nie zniszczą, a to ważne. Jeżeli chodzi o jakąś inwencję twórczą to nie ma fajerwerków, ale nie jest to wymagane. Zasady gry są bardzo proste i można je wytłumaczyć w bardzo krótkim czasie, co czyni tą grę idealną na imprezę w większym gronie osób. Śmiech (oczywiście do czasu) i ogólna przyjemność, a także przyjemne dociekanie, kto jest kim spodobają się każdemu.
Zwłaszcza, że rozgrywka trwa tak jak pisałem ok. 10, czasami 15 minut i na pewno nikt nie będzie się nudził, a raczej często będzie słychać głosy mówiące o rozegraniu kolejnej partii.
Podsumowując: Jeżeli szukacie dobrej, szybkiej gry imprezowej albo gry na odluźnienie na większą ilość graczy to Good Cop Bad Cop będzie dobrym wyborem.


MOJA OCENA - 7,5/10




Thank you very much for providing game!

Komentarze

  1. Amazing article, it turned into exceptionally obliging! I understandably began in this and i am becoming greater acquainted thinking about it bigger! Judi Online

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Loża Szyderców - recenzja

Tytuł: Loża Szyderców Liczba graczy: 2-40 osób Wiek: +16 lat Czas gry: 30 minut Wydawnictwo: Simple Solution Mechaniki: Hand Management, Simultaneous Action Selection Loża Szyderców to bardzo prosta gra imprezowa, mająca na celu wyłonienie króla szydery. Czy to ty okażesz się królem humoru poniżej pasa? Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, jej przeczytanie zajmuje max. 5 minut, jednak zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - kawałek papieru, którego równie dobrze mogłoby nie być. 100 kart pytań - zawierają pytania do których gracze będą starali się znaleźć "pasujące" odpowiedzi. 390 kart odpowiedzi - ze wszystkich kart, gracze będą musieli wybrać karty najtrafniejszej szydery. Rozgrywka Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Losowo wybrany gracz zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając treść karty na głos, którą póź...