Przejdź do głównej zawartości

Nie Testowaliśmy Tego Wcale - recenzja

Nazwa: Nie Testowaliśmy Tego Wcale
Autorzy: Chris Cieslik
Liczba graczy: 2-15 osób
Wiek: + 12 lat
Czas gry: 1-5 minut
Wydawnictwo: Czacha Games


W grze Nie Testowaliśmy Tego Wcale zadaniem graczy jest nie przegranie, gdyż ten gracz, który nie przegrał jest zwycięzcą.
Ale tylko teoretycznie, przynajmniej w tej grze, bo jest to gra baaardzo specyficzna.

Elementy gry

Instrukcja - bardzo krótka, dobrze napisana.

45 kart podstawowych 

12 pustych kart, 18 gwiezdnych kart i 15 kart Pakietu Chaosu.

Rozgrywka


W ramach przygotowania należy po prostu potasować wszystkie karty i rozdać każdej osobie po dwie na rękę - to wszystko.

Opis rozgrywki nie będzie dużo dłuższy. Gracz, którego właśnie jest ruch dobiera na rękę trzecią kartę i wybiera ze swojej ręki jedną, którą chce zagrać. Po wybraniu karty czyta jej treść i rozpatruje jej działanie. Tutaj może być różnie w zależności od zagranej karty. Np. gracz może zagrać kartę Wygrywasz!, która powoduje, że jeśli jest najniższym graczem pozostającym w grze to wygrywa i gra się kończy... tak na serio. Ale może zagrać też kartę Bomby. Jeżeli na stole znajdą się 4 takie karty, to gra się kończy i wszyscy gracze przegrywają. Może być też bitwa na papier, kamień, nożyce i wiele innych zwariowanych działań.  
Podczas gry dochodzi nawet do walk.
Po tym jak gracz zagra kartę, kolej przechodzi na jego sąsiada i ten wykonuje swoją turę. Gra przebiega w taki sposób do momentu, aż ktoś nie wygra albo wszyscy gracze nie przegrają, a nie trwa to długo.
Niektóre karty nie pozwalają ani na chwilę się rozluźnić.
Do podstawowej wersji gry zostały dodane także dwa dodatki. Pakiet Chaosu wprowadza do gry jeszcze więcej kart, które tym razem działają na wszystkich graczy. Drugi dodatek, czyli Puste Karty to jak nazwa wskazuje zwykłe białe karty. Pozostają one do dyspozycji graczy, którzy mogą je w dowolny sposób wypełnić, tworząc tym samym kolejne karty.

Podsumowanie

Ta gra jest bez sensu. Nie jest to bynajmniej zarzut w jej kierunku, a tylko informacja o jej mechanice. Bo do Nie Testowaliśmy Tego Wcale trzeba usiąść z myślą, że chcemy się przy niej dobrze bawić i nic poza tym. W tej grze nie da się niczego zaplanować ani obrać żadnej strategii. Trzeba żyć chwilą, bo innego wyjścia po prostu nie ma. Ale jeżeli chodzi o grę na jakieś większe spotkanie, imprezę, gdzie osoby nie oczekują wielkich wrażeń intelektualnych to ta gra sprawdza się bardzo dobrze.

Nie Testowaliśmy Tego Wcale to właśnie gra na większą liczbę graczy, bo nie wyobrażam sobie gry we dwójkę i nie wiem czemu taka minimalna liczba graczy została wskazana na pudełku. Podobne sytuacja jest na drugim biegunie, bo przy 15 graczach, niektórzy pewnie nie doczekają się w ogóle swojej kolejki. Widełki osób to według mnie tak 3-10, może nawet 8, co i tak daje duże pole manewru. Pewnym minusem jest też, to, że po pewnym czasie gra może trochę stracić w waszych oczach, bo po prostu się ogra. Jednak w grę imprezową nie gra się codziennie, więc za to tylko mały minusik.

Jako, że jest to gra imprezowa to pasowałoby, żeby miała proste zasady. W przypadku tego tytułu, proste to mało powiedziane - one są banalnie proste. Jeżeli gracie bez dodatków to wystarczy raptem kilka zdań, by wytłumaczyć o co w tej grze chodzi. Rozgrywka najczęściej trwa od ok. 2-7 min, więc nie ma możliwości, aby nad stołem powiało nudą. Oprócz tego, że sama rozgrywka powoduje śmieszne sytuacje, to na każdej karcie znajduje się zabawny podpis, który jeszcze dodatkowo sam z siebie umila czas. Wykonanie pod względem trwałości to także mocny punkt tej gry. Jedyna moja obawa to kolor kart. Białe karty w połączeniu z rzeczami często występującymi na imprezach nie wróżą nic dobrego. Od czego są jednak koszulki.
Podsumowując: Jeżeli szukacie banalnie prostej i szybkiej gry imprezowej, która nie rządzi się żadnymi regułami to Nie Testowaliśmy Tego Wcale powinien być dobrym wyborem.


MOJA OCENA - 7,5/10



Dziękuję za udostępnienie gry do recenzji!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Loża Szyderców - recenzja

Tytuł: Loża Szyderców Liczba graczy: 2-40 osób Wiek: +16 lat Czas gry: 30 minut Wydawnictwo: Simple Solution Mechaniki: Hand Management, Simultaneous Action Selection Loża Szyderców to bardzo prosta gra imprezowa, mająca na celu wyłonienie króla szydery. Czy to ty okażesz się królem humoru poniżej pasa? Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, jej przeczytanie zajmuje max. 5 minut, jednak zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - kawałek papieru, którego równie dobrze mogłoby nie być. 100 kart pytań - zawierają pytania do których gracze będą starali się znaleźć "pasujące" odpowiedzi. 390 kart odpowiedzi - ze wszystkich kart, gracze będą musieli wybrać karty najtrafniejszej szydery. Rozgrywka Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Losowo wybrany gracz zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając treść karty na głos, którą póź...