Przejdź do głównej zawartości

Dr. Eureka - recenzja

Nazwa: Dr. Eureka
Autor: Roberto Fraga
Liczba graczy: 1-4 osób
Wiek: + 6 lat
Czas gry: 15 minut
Wydawnictwo: Bard


W grze Dr. Eureka każdy z graczy wciela się w ucznia Doktora Eureki i stara się być pierwszym, który uzyska właściwą kombinację kulek, w porządku wskazanym na karcie wyzwania. Aby to uczynić, gracze muszą przekładać kulki z fiolki do fiolki. Nie mogą sobie przy tym pomagać rękami! Gracz, który jako pierwszy uzyska 5 punktów wygrywa grę.

Elementy gry

Instrukcja - bardzo krótka, ale dobrze tłumaczy zasady.

54 karty wyzwań - pokazują graczom jak mają być ułożone kulki w fiolkach.

12 fiolek

24 kulki - po 8 w trzech kolorach.

Rozgrywka


Przygotowanie jest krótkie i proste. W jego ramach należy potasować wszystkie karty wyzwań i umieścić je w stosie. Następnie każdy gracz bierze 3 fiolki. W pierwszej umieszcza dwie czerwone kulki, w drugiej fioletowe, a w trzeciej zielone. 
Rozgrywkę czas zacząć.
Gdy gracze są gotowi obrócić należy wierzchnią kartę wyzwania, tak by było widać rysunek. Teraz wszyscy gracze jednocześnie zaczynają przerzucać kulki z fiolki do fiolki tak, aby ułożyć je w porządku zgodnym z tym wskazanym na karcie wyzwania. Muszą jednak przy tym przestrzegać kilku reguł. Przy przerzucaniu kulek nie można sobie pomagać rękami ani żadna kulka nie może upaść na podłogę ani stół. W przypadku upadku kulki, gracz, automatycznie odpada z rundy. Dodatkowo kombinacje mogą zostać ukończone w fiolkach ustawionych standardowo albo w odwróconych do góry nogami.
Fiolkę można ustawić także w ten sposób.
Gdy jeden z graczy uważa, że ułożył we właściwym porządku kulki, krzyczy "eureka". Jeżeli faktycznie ułożył je poprawnie dostaje daną kartę wyzwania, co oznacza, że zdobył 1 punkt. Znowu można odkryć kolejną kartę wyzwania i przejść do gry. Kulki w fiolkach nie wracają jednak do startowego położenia, tylko gracze zaczynają w takim ustawieniu, w jakim były one w momencie zakończenia wyzwania.
Kulki ułożone prawidłowo. 
Gra dobiega końca, gdy któryś z graczy uzyska 5 punktów. Wygrywa on grę.

Podsumowanie 

Muszę przyznać, że już od jakiegoś czasu nie bawiłem się tak dobrze przy planszówce, biorąc pod uwagę jedynie zabawę płynącą z gry. W tej grze jest ukryte wiele radości. Każda rozgrywka jest nacechowana śmiechem, a przy tym presją, gdyż każdy gracz chce jak najszybciej ułożyć kulki zgodnie z rysunkami. Jednak ta czasowa presja jest tutaj elementem jak najbardziej pożądanym. Kolejnym plusem jest czas trwania rozgrywki. Wynosi on około 10 minut, a czasami nawet 5, więc jak sami widzicie, grę można wyciągnąć praktycznie zawsze. 

Dodatkowo do gry można namówić prawie każdego, bo zasady są wprost banalne i na ich wytłumaczenie nie przeznaczycie pewnie więcej niż minuty. Pewnym minusem jest maksymalna liczba graczy, która wynosi 4. Gra spokojnie nadawałaby się jako imprezówka, no ale w tym przypadku, zwiększenie liczby graczy wiązałoby się z inną organizacją pudełka oraz dodaniem fiolek i kulek.
Elementy gry zostały wykonane bardzo dobrze. Są ładne i wytrzymałe, a do tego przyciągają uwagę potencjalnych graczy np. na konwentach. Aaa, bym zapomniał wspomnieć o świetnej wyprasce... więc wspominam.

Spore znaczenie ma też obecność dwóch wariantów. Podstawowy pewnie po jakim czasie się znudzi, ale wtedy na szczęście możemy do rozgrywki wprowadzić licytację. Zwiększa to regrywalność, która i tak stoi na wysokim poziomie za sprawą kart wyzwań oraz układowi kulek. Nie wracają one nigdy do początkowego położenia, tylko zawsze są ułożone w inny sposób, co tworzy niewyobrażalną ilość kombinacji. 
Podsumowując: Jeżeli szukacie świetnej gry zręcznościowej to szczerze polecam wam grę Dr. Eureka.


MOJA OCENA - 5/6
CHĘTNIE ZAGRAM/POWINIENEŚ KUPIĆ TĄ GRĘ



Dziękuję za udostępnienie gry do recenzji!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Kariera Polityczna - recenzja

Tytuł: Kariera Polityczna Autor : Paweł Loroch Liczba graczy: 2-4 osób Wiek: + 16 lat Czas gry: 60-90 minut Wydawnictwo: MDR Gry Czy nie chcieliście ani razu zostać politykiem? Dużo pieniędzy, mało pracy - powszechne wyobrażenia zachęcają. Teraz to jest możliwe dzięki grze Kariera Polityczna. Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, zawiera zaledwie 4 strony, ale zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - po tej planszy będą poruszali się politycy - czyli my! 4 podstawki i 8 pionków postaci w 4 kolorach 4 legitymacje partyjne - zawierają cel gry, opcje wymiany i miejsce na żetony młodzieżówki. 32 żetony młodzieżówki - po 8 w 4 kolorach. 8 dużych żetonów poparcia i 60 małych żetonów poparcia. 12 dużych żetonów euro i 60 małych żetonów euro. 50 kart Ślepy Los - są to tak jakby karty zdarzeń. 50 kart pytań - każda karta zawiera dwa pytania wraz z odpowiedziami. 36 kart debata - odpowiedzi - po 9 dla każdego gracza. 36 kart deb...