Wydarzenia #6 (22.04-28.04)
GRY
W ubiegłym tygodniu w Polsce zostały wydane te gry:
- Dylematy
Dylematy to nietypowa gra moralnych dylematów i trudnych wyborów.
Celem gry jest zebranie 5 punktów oraz dyskusja na mniej lub bardziej poważne tematy.
Usiądźcie w okręgu w grupie od 4 do 15 osób. Rozdajcie każdemu z graczy po 2 karty do głosowania („A” oraz „B”) i ustalcie w dowolny sposób, kto z Was rozpocznie zabawę.
W swojej turze ciągniesz kartę Dylematu i czytasz ją na głos. Starasz się przewidzieć, jak zagłosuje większość osób w grupie (tzw. Społeczeństwo) i kładziesz zakrytą kartę „A” albo „B” przed sobą. Teraz grupa może otwarcie dyskutować nad pytaniem. Dajesz im na to chwilę, a potem prosisz o głosowanie. Na „trzy-cztery" wszyscy pokazują swoje głosy. Jeżeli dobrze przewidziałeś głos większości – dostajesz punkt. W przypadku remisu Twój głos jest decydujący.
Uwaga! Gra jest przeznaczona dla osób (raczej) dorosłych ;)
Cena: ok. 60zł
- Tikal
TIKAL był jednym z najważniejszych miast starożytnych Majów. Jego ruiny leżą w obecnej Gwatemali, w środku nieprzebytej dżungli. Gracze kierują ekspedycją naukową, która ma zbadać pozostałości miasta. Będą eksplorować dżunglę, odkrywać świątynie oraz odkopywać bezcenne skarby.
TIKAL to jedna z najpopularniejszych nowoczesnych gier planszowych świata. Gra zdobyła wiele nagród, w tym najbardziej prestiżową - Spiel des Jahres.
Na czym to polega?
Plansza to tajemniczy, nieznany obszar dżungli. W każdej turze gracze ciągną żetony terenu i kładą je na planszę. Żetony te moga być dziką dżunglą, świątyniami, wulkanami czy ukrytymi skarbcami. Z czasem, jak plansza zaczyna nabierać kształtu, widać coraz więcej świątyń i skarbców, którymi wartoby się zainteresować...
Tura gracza zaczyna się od pociągnięcia żetonu terenu i położeniu go przy "zbadanym" już terenie dżungli (wcześniej wyłożonych żetonach). Następnie gracz ma do wykorzystania 10 punktów akcji aby przesunąć swoich podróżników po odkrytej już mapie i wykonać konkretne działania. Jeśli badasz skarbiec, możesz wydać punkty akcji aby zabrać skarby i przenieść je swojej bazy wypadowej. Jeśli badasz żeton świątyni, możesz przeprowadzić tam prace wykopaliskowe i tym samym sprawić, że jest bardziej wartościowa, lepiej punktowana. Możesz również postawić przy świątyni strażnika, dzięki czemu Twoi przeciwnicy nie przejmą Twojej świątyni.
Gracze sukcesywnie odkrywają (tworzą) coraz większą mapę, badają świątynie i zbierają skarby, dopóki jeden z trzech żetonów wulkanów nie zostanie wyciągnięty. Sprawia to, że natychmiast każdy z graczy podlicza zdobyte do tej pory punkty (dodaje wartość kontrolowanych świątyń i zdobytych skarbów). Gra kończy się, gdy ostatni żeton terenu zostanie dołożony do planszy. Wtedy też po raz ostatni podlicza się punkty i gracz z największą ich ilością wygrywa grę.
Ważne: dla graczy, którzy nie lubią losowego systemu ciągnięcia żetonów planszy, Tikal oferuje system aukcyjny - gracze licytują się na żetony, które otrzymają. Mechanizm ten znacząco redukuje czynnik losowy i dodaje do gry dodatkowy, istotny elemement strategii.
Dla kogo jest Tikal?
Tikal jest grą strategiczną, ale jej poziom zaawansowania pozwala zagrać w nią nie tylko "starym wyjadaczom", ale również graczom początkującym. Grę polecamy osobom poszukującym gry strategicznej na niezbyt zaawansowanym poziomie, o wyraźnym klimacie, przyjaznej dla szerokiego kręgu graczy. Gra może spodobać się fanom "Osadników z Catanu".
Cena: ok. 120zł
- Zombiaki II: Atak na Moskwę (2 edycja)
Zombiaki II: Atak na Moskwę to sequel najpopularniejszej gry karcianej Portalu, wydanych w 2003 rokuZombiaków. Tym razem akcja gry ma miejsce w Rosji, na ulicach Moskwy zaatakowanej przez przebiegłe rosyjskie zombiaki pod przywództwem Iwana!
Zombiaki II to gra karciana przeznaczona dla dwóch graczy. Zawiera dwie 40 kartowe talie zawierające wiele nowych kart, takich jak Molotow, Kamaz, czy Zombie Czeczen. Dodano wiele nowych kart planszy (Trabant, Tramwaj, Kamaz, Kable i inne), zaś część z zombiaków posiadła umiejętność skręcania lub biegania!
Na czym to polega?
Gracze siadają naprzeciwko siebie, na dwóch końcach ulicy. Na jednym końcu - cmentarz, z którego wychodzą Zombiaki, na drugim końcu - miasto, ludzie broniący swego mienia, a przede wszystkm życia.
Każdy z graczy dobiera do 4 kart.
Zaczynają Zombii - na swoim końcu ulicy wystawiają swoich zawodników. Ludzie odpowiadają strzałami z pistoletów, granatami czy wysyłając w dół ulicy zdezelowane Kamazy i Trabanty... A Zombiaki idą... w każdej turze kolejny krok... idą, nie zważając na działania ludzi, po własnych poległych towarzyszach, wspomagając się kilkoma mrocznymi chwytami, od których ludzkie serca zamierają z przerażenia. Idą... dziurawy rurociąg, wysokie napięcie, seria z karabinu maszynowego... Idą...
Aż nastaje karta Świt.
Pytanie, czy Zombiaki zdążą dość do końca ulicy przed Świtem, czy też Ludzie zdołają ich zatrzymać z dala aż do wschodu słońca...
Cena: ok. 50zł
- Waleczne Piksele 2
Waleczne Piksele 2 to druga część taktycznej gry karcianej przeznaczonej dla dwóch graczy. Gracze wcielają się w dowódców starających się zwyciężyć w starciu oddziałów.
W drugiej części otrzymujemy kolejne 25 unikatowych kart dla każdego z graczy okraszonych ponadprzeciętną 8 bitową grafiką oddającą hołd grom konsolowym i komputerowym powstałych w latach 80′.
Karty zawierają nową mechanikę gry zwaną – taktykami. Od teraz rozkazy pozwalają wprowadzać do gry taktyki, czyli czasowy bonus dla całego oddziału.
Wszystkie karty z drugiej części są w pełni kompatybilne z częścią pierwszą!
Cena: ok. 50zł
- Gaja
Początek świata.
Jeszcze nic nie istnieje, a czas dopiero rozpoczyna swój bieg. Powstają wody, lądy i życie. To Ty zdecydujesz jak będzie wyglądać Gaja – Matka Ziemia i gdzie osiedlą się pierwsi ludzie.
W grze przy jednym stole zasiadają starożytni bogowie, którzy zdecydują jak będzie wyglądał świat i gdzie zamieszkają ich wyznawcy.
Wygra ten, którego religia będzie dominująca - jako pierwszy wprowadzi do gry 5 wyznawców. Rozgrywka zostaje natychmiast przerwana.
Gra jest do opanowania w kilka chwil!
- Kładziesz kafelki na stole i tworzysz świat od początku.
- Powołujesz do życia zwierzęta. Budujesz miasta i stwarzasz idealne warunki, aby mogli zamieszkać w nich ludzie.
- W ruchu masz do wykonania 2 akcje (dobranie karty i/lub zagranie karty)
- W momencie, gdy któryś z graczy postawi na planszy swoją ostatnią figurkę, wygrywa grę.
Gra zawiera 3 warianty:
- Familijny.
- Zaawansowany ze strategią dla doświadczonych graczy. Tu można przejmować miasta zajęte przez innych graczy (negatywna interakcja).
- Agresywny z kataklizmami (można nie tylko przejmować miasta ale je doszczętnie zniszczyć).
- Cena: ok. 110zł
- Colt Express
Czy bandytom uda się zachować zimną krew i uniknąć świstających dookoła kul? Czy zdołają wykraść pieniądze przeznaczone na wypłaty dla pracowników Kompanii Węglowej Nice Valley? Czy przechytrzą dzielnego szeryfa, Samuela Forda? Bądź tym, który na koniec gry zostanie najbogatszym członkiem gangu.
W grze Colt Express wcielasz się w rolę bandyty próbującego obrabować pociąg... przypadkiem w tym samym czasie co inni bandyci. Twoim celem jest zebranie jak największych bogactw, zanim zgarną je inni. Rozgrywka trwa 5 Rund. Każda Runda składa się z 2 faz:
- Faza 1: Planowanie! Każdy z graczy zagrywa od 2 do 5 kart na jeden stos, rewersem do góry lub na dół, w zależności od rundy. Gracz zamiast zagrania karty może dociągnąć 3 karty z swojej talii.
- Faza 2: Napad! Karty są rozgrywane w kolejności ich położenia, z groźbą niepowodzenia w realizacji planów. Nie zawsze uda się przewidzieć ruchy przeciwników i zapamiętać co samemu się uknuło...!
Rozgrywka się toczy na trójwymiarowym modelu pociągu, na którym bandyci mogą przemieszczać się między wagonami, biegać po dachach, bić się z innymi bandytami, strzelać do nich, rabować pasażerów lub przemieszczać szeryfa. Pociąg ma tyle wagonów ile jest osób grających, każdy wagon jest pełen pasażerów, a Ci mają przy sobie klejnoty, walizki i torby z cenną zawartością.
W trakcie rozgrywki wydarzenia w jej trakcie będą determinowane przez karty rund, które wskażą ile kart akcji zostanie zagranych. Dodatkowo zawierają także ikony wydarzeń specjalnych, na których widać czy będziemy jechać przez tunele (wtedy zagrywamy kartę jako zakrytą, co może wprowadzić jeszcze więcej zamieszania), czy pociąg przyspiesza, czy hamuje (postacie na dachu przesuwamy do tyłu, lub do przodu), może wskazywać, że zbuntują się pasażerowie rozpoczynając bójkę z bandytami, albo szeryf zacznie strzelać do postaci znajdujących się na dachu, itp.
Gra kończy się po 5 Rundach, następnie każdy gracz sumuje wartość żetonów Łupu zebranych na swojej karcie Postaci oraz zostaje przydzielona nagroda dla Najlepszego Rewolwerowca. Przypada ona temu graczowi lub graczom, którzy wystrzelili najwięcej pocisków w trakcie gry.
Grę wygrywa najbogatszy z bandytów, a w przypadku remisu ten najmniej poturbowany.
Wsiadaj na swojego mustanga, dogoń pociąg i wskocz na dach, a pieniądze i sława (niekoniecznie ta dobra) będą na wyciągnięcie ręki!
Cena: ok. 130zł
- Herosi
Herosi to dynamiczna gra czasu rzeczywistego, przeznaczona dla od 2 do 4 graczy, w której wcielisz się w rolę jednego z władców czterech magicznych żywiołów i weźmiesz udział w pojedynku.
W każdej rozgrywce będziesz miał możliwość poprowadzenia do boju armii złożonej z monstrów i bestii powiązanych z kontrolowanym przez Ciebie żywiołem. Sam będziesz wybierał, które z nich mają Ci towarzyszyć i ustawiał je w szyku, który Twoim zdaniem najlepiej sprawdzi się w bitwie.
Następnie za pomocą kości do gry zapleciesz wzory zaklęć oraz wezwiesz na pomoc potężne siły przyrody. Dzięki nim będziesz mógł rzucać kolejne zaklęcia, aktywować kontrolowane przez Ciebie stwory, uczyć się nowych czarów czy rozpraszać te rzucone przez przeciwników. Spostrzegawczość, refleks oraz przemyślana strategia to klucze do wygranej.
Istotne jest to, że Twój Heros powiązany jest z jednym z czterech żywiołów. Może uczuć się jednak zaklęć innych żywiołów, tworząc potężne kombinacje czarów, jednak zawsze używając czarów przeciwnego żywiołu otrzymywał będzie obrażenia. Żywioły przeciwne występują w parach: ogień-woda, ziemia-powietrze.
Herosi to gra stawiająca na strategię i dynamikę rozgrywki. Jednym z kluczowych zadań gracza jest umiejętne wykorzystanie posiadanych kart zaklęć i potworów, a także szybka analiza wyniku rzutu na kościach, bo tylko konkretne zestawy symboli umożliwiają zagranie czarów i uruchomienie własnych bestii.
Smoki, salamandry, golemy, trytony, gryfy oraz pioruny, błyskawice, ściany ognia, błogosławieństwa i magiczne strzały – to tylko część możliwości, dzięki którym uzyskasz przewagę nad przeciwnikami.
Cena: ok. 110zł
Wydarzenia #6 (22.04-28.04)
Reviewed by das
on
kwietnia 28, 2015
Rating: