Wydarzenia #12 (03.06-09.06)
GRY
W ubiegłym tygodniu w Polsce zostały wydane te gry:
- Odkrycia: Dzienniki Lewisa i Clarka
W latach 1803-1806 ekspedycja Lewisa i Clarka była pierwszą amerykańską wyprawą, która przemierzyła kontynent północnoamerykański od Missisipi po wybrzeże Pacyfiku i z powrotem. W trakcie tych trzech lat dowódcy wyprawy, Meriwether Lewis i William Clark, wraz z sierżantami Gassem i Ordwayem zapisali wiele stron dzienników podróży, opisując w nich między innymi nowe odkryte rośliny i gatunki zwierząt oraz nanosząc na mapy dotąd nieznane Amerykanom fragmenty kontynentu.
Począwszy od ujścia Missouri, należy przeprowadzić pomiary wysokości poziomu wód w różnych punktach rzeki, w szczególności w miejscach, gdzie z rzeką łączą się jej dopływy oraz na jej przełomach, przy wysepkach i innych charakterystycznych miejscach. Bieg rzeki pomiędzy tymi punktami należy zbadać za pomocą kompasu, logu i pomiaru czasu i uzupełnić o bezpośrednią obserwację. Powinno się także pamiętać o poprawkach kompasu i notować je na różnych etapach wyprawy.
Szczególnie ważne jest poznanie ludów zamieszkujących tereny, przez które przechodzić będzie ekspedycja, aby zainicjować późniejsze kontakty handlowe. Waszym zadaniem będzie więc jak najdokładniejsze zbadanie, o ile warunki i okoliczności podróży pozwolą, następujących zagadnień:
- nazw i liczebności napotkanych społeczności;
- posiadanych przez nie majątków;
- ich stosunków z innymi plemionami i społecznościami;
- języka, tradycji i miejsc kultu;
- codziennych zajęć związanych z rolnictwem, rybołówstwem, polowaniem, wojną, sztuką i innych;
- sposobów odżywiania się, ubierania i warunków mieszkaniowych;
- nękających ich chorób i stosowanych na nie lekarstw;
- moralnych i fizycznych cech, które odróżniają je od znanych nam plemion;
- praw i obyczajów;
- produktów, którymi moglibyśmy z nimi handlować.
W grze wcielasz się w rolę jednego z dowódców ekspedycji: Lewisa, Clarka, Gassa lub Ordwaya. Twoim celem jest zebranie w dzienniku jak największej ilości wiedzy i tym samym dołożenie osobistej cegiełki do rozwóju nauki.
W trakcie gry zdobywasz karty Odkryć, które umieszczasz w swoim Dzienniku. Na koniec gry zwycięzcą zostaje gracz o największej liczbie punktów Odkryć.
W grze występują trzy metody zdobywania punktów zwycięstwa. Na koniec gry gracz dodaje:
- punkty widniejące na kartach Odkryć znajdujących się w Dzienniku gracza;
- punkty za zestawy zwierząt lub roślin różnych gatunków, które gracz opisał w swoim Dzienniku;
- punkty związane z pozycją w rankingu liczebności tipi, na kartach Odkryć w swoim Dzienniku i kartach Plemion w swojej Strefie Akcji. Tipi reprezentują wiedzę gracza o plemionach Indian północnoamerykańskich zamieszkujących tereny zachodnie.
Cena: ok. 120zł
KONWENTY
W czerwcu w planszówki będziecie mogli zagrać:
- 13 - 14 czerwca w Krakowie - odbędzie się Nowa Gralicja.
- 20 - 21 czerwca w Gliwicach - odbędzie się Pionek.
- 26 - 28 czerwca we Wrocławiu - odbędą się Dni Fantastyki.
Wydarzenia #12 (03.06-09.06)
Reviewed by das
on
czerwca 09, 2015
Rating: