Przejdź do głównej zawartości

Kraby na Fali - recenzja

Nazwa: Kraby na Fali
Autor: Henri Kermarrec
Liczba graczy: 2-4 osób
Wiek: + 8 lat
Czas gry: 20 minut
Wydawnictwo: FoxGames

Kraby na Fali to prosta gra logiczna od wydawnictwa FoxGames. Celem graczy jest w niej unieruchomienie krabów przeciwników.
Grę wygrywa gracz, który jako jedyny może poruszyć przynajmniej jednego ze swoich krabów.

Elementy gry

Instrukcja - bardzo krótka i dobrze napisana.

Plansza - znajdują się na niej kamienie, czyli pola.

36 żetonów krabów - 3 duże, 3 średnie i 3 małe żetony w każdym z czterech kolorów.

Rozgrywka


Na początku każdy gracz wybiera kolor żetonów krabów, którymi będzie grał. Następnie należy wziąć wszystkie wybrane kraby, pomieszczać razem i losowo ułożyć na planszy. Na koniec trzeba wybrać pierwszego gracza i można zaczynać rozgrywkę.
Tak wygląda sytuacja na początku gry.
W swojej kolejce gracz porusza jednego ze swoich krabów. Musi stosować się jednak do kilku reguł. Mianowicie, duże kraby poruszają się jedynie o jedno pole, średnie o 2 pola, a małe o 3 pola. Podczas ruchu kraby mogą również wpełzać na inne kraby, ale muszą zakończyć swój ruch na krabie o tym samym rozmiarze albo mniejszym. Czyli średni nie może zostać na dużym. Należy pamiętać też, że kraby muszą zawsze zakończyć swój ruch na innym krabie - nigdy na pustym polu. Jeżeli kilka krabów utworzy "stos", to poruszać się może jedynie wierzchni krab. Reszta jest unieruchomiona do momentu, aż zostaną odsłonięte. Gdy jeden z graczy wykona ruch, kolej przechodzi na następną osobę. 
W tej chwili krab gracza czerwonego jest zablokowany.
Duże znaczenie w grze ma "zasada fali". Jeżeli, w którymś momencie kraby zostaną podzielone na planszy na 2 lub więcej skupisk krabów, fala zmywa do morza mniejsze skupiska. Tym samym są one usuwane z gry. 
Kraby podzieliły się na 2 skupiska.
Jeżeli gracz nie może poruszyć żadnego ze swoich krabów, zostaje wyeliminowany z gry. W momencie, gdy wszyscy gracze oprócz jednego zostaną wyeliminowani, ostatni pozostały gracz zostaje zwycięzcą.

Podsumowanie

Podsumowanie zacznę może od wykonania gry. Wszystkie elementy zostały wykonane w miarę dobrze. Brak im jakiegoś graficznego polotu, ale są solidne, a to jest najważniejsze. Pewnym problemem jest odstająca na początku plansza, lecz po całodniowym leżeniu pod kilkoma książkami prezentuje się o niebo lepiej :). Większym problemem, przynajmniej w moim przypadku jest fakt, że gra dotarła do mnie w lekko wgniecionym pudełku. Może to tylko wypadek przy pracy, ale fakt jest faktem.

Zasady gry są proste i na ich ogarnięcie nie trzeba poświęcać wiele czasu. Wystarczy parę chwil. Mechanicznie gra jest całkiem dobra. Pozwala trochę pokombinować i się pobawić przy stole, z tym, że raczej jest to gra adresowana do dzieci oraz początkujących. Doświadczonych osób ta gra raczej na długo nie zatrzyma, bo po prostu nie daje tyle przyjemności z rozgrywki co inne lepsze gry. Choć tak jak mówię, dla początkujących, dzieci i rodzin jest to całkiem fajna pozycja.
Podsumowując: Jeżeli szukacie w miarę dobrej gry planszowej dla dzieci albo rodziny i nie boicie się gier logicznych to mogę wam zaproponować grę Kraby na Fali. W innym przypadku raczej odradzam zakup.


MOJA OCENA - 3/6
RAZ NA JAKIŚ CZAS MOGĘ DAĆ SIĘ NAMÓWIĆ/ W OKREŚLONYCH OKOLICZNOŚCIACH MOŻESZ SIĘ ZAINTERESOWAĆ



Dziękuję za udostępnienie gry do recenzji!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Loża Szyderców - recenzja

Tytuł: Loża Szyderców Liczba graczy: 2-40 osób Wiek: +16 lat Czas gry: 30 minut Wydawnictwo: Simple Solution Mechaniki: Hand Management, Simultaneous Action Selection Loża Szyderców to bardzo prosta gra imprezowa, mająca na celu wyłonienie króla szydery. Czy to ty okażesz się królem humoru poniżej pasa? Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, jej przeczytanie zajmuje max. 5 minut, jednak zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - kawałek papieru, którego równie dobrze mogłoby nie być. 100 kart pytań - zawierają pytania do których gracze będą starali się znaleźć "pasujące" odpowiedzi. 390 kart odpowiedzi - ze wszystkich kart, gracze będą musieli wybrać karty najtrafniejszej szydery. Rozgrywka Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Losowo wybrany gracz zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając treść karty na głos, którą póź...