Przejdź do głównej zawartości

Loża Szyderców Black - recenzja

Nazwa: Loża Szyderców Black
Liczba graczy: 4-12 osób
Wiek: + 16 lat
Czas gry: 20-40 minut
Wydawnictwo: Simple Solution


Loża Szyderców Black to kolejna odsłona znanej gry imprezowej, która znalazła wielu fanów na polskich stołach. Czy edycja "czarna" powtórzy sukces swoje starszej siostry? Przekonajmy się czy ma do tego predyspozycje.

Elementy gry

Instrukcja - krótka i przejrzysta.

400 kart odpowiedzi

90 kart pytań

8 kart specjalnych

Rozgrywka


Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Ochotnik zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając jej treść na głos, a następnie umieszcza kartę na stole. Pozostali gracze zagrywają po jednej karcie odpowiedzi tak, aby tekst nie był widoczny dla innych graczy. Sędzia zbiera oraz tasuje wszystkie karty zagrane przez graczy. Następnie czyta pytanie kończąc odpowiedziami graczy. Właściciel najcelniejszej szydery według sędziego zabiera kartę pytania ze stołu, otrzymując tym samym pierwszy punkt.

Po każdej rundzie wszyscy gracze udzielający odpowiedzi dobierają kartę odpowiedzi, tak by znów mieć na ręce 9.
W kolejnej rundzie tytuł sędziego przechodzi na gracza siedzącego po lewej stronie obecnego.
Gra kończy się po 13 rundach. Zdobywca największej ilości punktów wygrywa
Do podstawowych zasad zostały dodane także 3 opcjonalne.
Taka szydera...


Pierwszą jest Joker Time.
Loża Szyderców posiada w talii karty Joker, których rewersy wyglądają jak karty odpowiedzi. Kart jokera po przeczytaniu jej przez sędziego zmienia pytanie na stole na to, które znajduje się na karcie. Odpowiedzi rzucone przez graczy nie mogą zostać zmienione. Natomiast gracz, który użył jokera, ma obowiązek dobrania jednej karty odpowiedzi i odpowiedzenie na pytanie znajdujące się na jego jokerze po odczytaniu wszystkich odpowiedzi.
Przykładowa karta jokera.
Drugi wariant to Liberum Veto.
Nie zgadzasz się z werdyktem? Uważasz że odpowiedziałeś najlepiej w turze? Krzyknij Veto! Osoba, która jako pierwsza krzyknie to słowo, staje do walki z graczem, którego wybrał sędzia. Cała Loża Szyderców, głosuje pomiędzy dwiema odpowiedziami walczących. Jeżeli wygrałeś głosowanie, to zdobywasz punkt i masz nadal prawo do dalszego vetowania. Jeżeli jednak zostaniesz przegłosowany, to tracisz prawo Veta do konca rozgrywki, oraz oddajesz jeden punkt osobie, z którą przegrałeś głosowanie. W przypadku braku punktów tracisz 2 karty z ręki i do końca rozgrywki dobierasz karty do 7.

Ostatni wariant opiera się na ograniczonym czasie na odpowiedź. Gdy pierwszy gracz rzuci kartę odpowiedzi, sędzia rozpoczyna odliczanie na głos do 9. Gracze, którzy nie rzucili karty na czas, nie biorą udziału w rundzie. W grze znaleźć można także specjalne karty akcji, które wzmacniają interakcję pomiędzy graczami oraz podkręcają mechanikę gry.

Podsumowanie

Podsumowanie zacznę od wykonania. W tym aspekcie gra jak najbardziej spełnia oczekiwania. Karty są wytrzymałe i na pewno szybko nie ulegną zniszczeniu. Nawet biorąc pod uwagę to, że gra mam charakter imprezowy i z tego powodu jest trochę bardziej podatna na zniszczenia. Karty są też estetyczne i ich wygląd na pewno nie będzie nikogo odwodził od sprawdzenia Loży.

Gra ma bardzo proste zasady. Dosłownie można je streścić w kilku zdaniach. Mechanika gry nie jest może specjalnie odkrywcza, ale nie to było celem jej twórców. Loża Szyderców ma bawić i śmieszyć. Czy tak jest? W większości przypadków tak. Znajdą się osoby, którym humor zawarty w grze nie będzie odpowiadał, ale raczej gra wywołuje pozytywne emocje. Wszystkie osoby z którymi ten tytuł ogrywałem były co najmniej zadowolone z gry.

Jeśli chodzi o różnice pomiędzy zwykłą Lożą Szyderców, a edycją czarna, której dotyczy ta recenzja, to nie ma ich zbyt wielu. Jako główny argument do zakupu edycji czarnej jeśli ma się już białą, mogę przedstawić nowe karty z jeszcze bardziej szyderczym humorem.


MOJA OCENA - 4/6
MOGĘ ZAGRAĆ/RACZEJ KUP TĄ GRĘ

Dziękuję wydawnictwu Simple Solution za udostępnienie gry do recenzji!

Komentarze

  1. Świetna recenzja. Bardzo szczegółowa i krytyczna w odpowiednich miejscach.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Kariera Polityczna - recenzja

Tytuł: Kariera Polityczna Autor : Paweł Loroch Liczba graczy: 2-4 osób Wiek: + 16 lat Czas gry: 60-90 minut Wydawnictwo: MDR Gry Czy nie chcieliście ani razu zostać politykiem? Dużo pieniędzy, mało pracy - powszechne wyobrażenia zachęcają. Teraz to jest możliwe dzięki grze Kariera Polityczna. Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, zawiera zaledwie 4 strony, ale zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - po tej planszy będą poruszali się politycy - czyli my! 4 podstawki i 8 pionków postaci w 4 kolorach 4 legitymacje partyjne - zawierają cel gry, opcje wymiany i miejsce na żetony młodzieżówki. 32 żetony młodzieżówki - po 8 w 4 kolorach. 8 dużych żetonów poparcia i 60 małych żetonów poparcia. 12 dużych żetonów euro i 60 małych żetonów euro. 50 kart Ślepy Los - są to tak jakby karty zdarzeń. 50 kart pytań - każda karta zawiera dwa pytania wraz z odpowiedziami. 36 kart debata - odpowiedzi - po 9 dla każdego gracza. 36 kart deb...