Przejdź do głównej zawartości

Wydarzenia #40 (16.12-22.12)

GRY

W ubiegłym tygodniu w Polsce zostały wydane te gry:

- Ku Radości Pana

A kiedy Mroczny Pan wstaje lewą nogą, cierpią jego sługusy. To właśnie na was, nadsługusy, spadł obowiązek rozweselenia go. Zadaniem graczy jest poprowadzenie  zawodów pomponiarskich, w których brutalne, egoistyczne i nie do końca rozgarnięte sługusy Mrocznego Pana będą budować ze swoich ciał wieże, aby rozweselić Pana.

Więc w czym problem?

Sługusy są bezwględne. Nadsługusy są roztrzęsione.
Mroczny Pan może pojawić się w każdej chwili.

…co mogłoby pójść nie tak?
  • Zadbaj o bezpieczeństwo i stabilność swojej wieży sługusów.
  • Podrzucaj żądne krwi sługusy do wież swoich rywali i rozkoszuj się zasianym chaosem.
  • Lotnicy, Grubasy, Kamikaze – każdy sługus jest inny: wykorzystaj odpowiedni kierunek ataku i cechy specjalne, aby rozlać jak najwięcej krwi.
Cena: ok. 55 zł

- Pacal's Rocket

Odkrycie tajemniczego kamienia grobowego w starożytnym mieście Majów Palenque wywołało wiele emocji. Czy na prawdę ukazuje astronautę w statku kosmicznym? Czy kosmici byli odpowiedzialni za budowę piramid Majów?

Gra Pacal's Rocket statkami kosmicznymi przenosi graczy do mitycznych czasów. Planuj, buduj i zdobywaj kontrolę nad miastem, jednocześnie obserwując i przewidując strategię innych graczy. Gra ćwiczy pamięć i spostrzegawczość.
Cena: ok. 125 zł

- Alfa Beta


Szybko wymyśl możliwie najdłuższe słowo! Wydaje się proste? Wyzwanie zaczyna się, kiedy słowo musi być wyszukane w stosie splątanych liter. Wprawiona ręka i oko poradzi sobie z wyłowieniem odpowiednich liter. Im dłuższe słowo, tym więcej punktów, ale też większe ryzyko, że spadnie jeden z haczyków i zostaniesz z niczym!
Cena: ok. 80 zł

- Stronghold (edycja druga)

Stronghold druga edycja jest grą planszową przeznaczoną dla 2 graczy, która opowiada historię oblężenia twierdzy Skanja na zachodzie Agarii. Gracze dzielą się na obozy Najeźdźcy oraz Obrońcy i przystępują do walki o to, jak kronikarze zapiszą tą bitwę w kronikach. Z każdą upływającą turą Najeźdźca traci Punkty Chwały na rzecz Obrońców, których dzielna postawa skrzętnie odnotowywana jest w annałach.
Plansza do gry przedstawia twierdzę oraz okoliczne ziemie. W trakcie gry kolejne oddziały wojsk Najeźdźcy  podchodzą pod mury starając się sforsować obronę Agaryjczyków. Kotły z olejem, wilcze doły, dzielni bohaterowie na murach – Obrońca ma wiele narzędzi do obrony. Fala najeźdźców jest jednak niewyczerpana, w każdą turą pod mury podchodzą nowe wojska. Zaciekła walka trwa…

Cena: ok. 190 zł

- Cywilizacja: Poprzez Wieki (edycja trzecia)

Cywilizacja: Poprzez Wieki to najnowsza edycja światowego hitu, gry która przebojem wdarła się do świata planszówek. Jest to gra planszowa odwołująca się mocno do legendarnej gry komputerowej Sid Meier's Civilization. Zarówno miłośnicy tego tytułu jak i po prostu zwolennicy dobrych, strategicznych gier planszowych - znajdą tutaj wszystko czego szukają w grze o rozwoju cywilizacji.

Cywlizacje prowadzone przez graczy mogą (i powinny) m.in.:

  • wynajdować nowe technologie (np. Architekturę, Komputery, ...)
  • budować jednostki wojskowe (od wojowników po czołgi, rakiety i samoloty)
  • napadać na nacje innych graczy i wypowiadać im wojny
  • wynajmować liderów, którzy prowadzą nację przez pewien czas (np. Homer, Einstein)
  • budować potężne cuda świata (np. Kolos z Rodos, Hollywood)
  • zawierać pakty dyplomatyczne i handlowe
  • zatrudniać ludzi w kopalniach i na farmach
  • budować budynki miejskie, takie jak laboratoria, biblioteki czy światynie
  • rozwijać istniejące budynki w miarę postępu technologicznego
  • zmieniać ustrój polityczny swojego państwa (Republika, Monarchia, itp.)
  • wysyłać armie do podboju odległych kolonii
  • dbać o wyżywienie, poziom korupcji i szczęścia swoich obywateli

Wszystko to przez 4 ery historii świata - od antyku do współczesności - poprowadzicie wasze cywilizacje od fazy prymitywnej broni, aż po loty w przestrzeń kosmiczną.
Cena: ok. 160 zł

- La Granja
W grze La Granja gracze osiedlają się nad jeziorem Alpich przy przepięknej miejscowości Esporles na Majorce. Przez 6 rund będą starali się rozbudowywad i zarządzad swoją farmą tak, aby zdobyd tytuł La Granja dla swojej posiadłości. La Granja to fascynująca i wciągająca gra strategiczna w której przez okres
6 rund gracze będą starali się rozbudowywać i zarządzać swoją farmą. W grze występują dwa sposoby na zdobywanie punktów zwycięstwa – zaopatrywanie budynku rzemieślniczego lub otwarcie własnego straganu z żywnością. Nie jest to jednak takie proste, dla wielu jest to spore wyzwanie wymagające doskonałego planowania i przewidywania ruchów przeciwnika.
Cena: ok. 130 zł

- Ortus

Ortus jest to gra strategiczna bez elementu losowego. Każdy z graczy ma do dyspozycji 8 wojowników, każdy z nich ma unikalne zdolności poruszania się i atakowania. Gra posiada dwa warianty. Podstawowy dla graczy, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z Ortusem, oraz wariant zaawansowany dla prawdziwych wyjadaczy. Polska edycja jest poszerzona o dodatek Warlords, którego można używać w wariancie podstawowym jak i zaawansowanym.
Cena: ok. 90 zł

- Cut the Rope

Bijąca rekordy popularności gra Cut the Rope przeniosła się z ekranów telefonów komórkowych na stół! Maleńki zielony potworek Om Nom zamierza właśnie pokrzepił się ulubionymi cukierkami, jednak potrzebna mu w tym pomoc. Gracze będą tworzyć rzędy kart i w odpowiednich momentach wykorzystywać specjalne karty nożyczek, ale przede wszystkim uważnie obserwować grę przeciwników. Tylko jedna osoba zdobędzie przychylność łakomego Om Noma poprzez napełnienie jego brzucha łakociami. Wygra osoba, która jako pierwsza pozbędzie się kart ze swojego stosu.
Cena: ok. 40 zł

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Loża Szyderców - recenzja

Tytuł: Loża Szyderców Liczba graczy: 2-40 osób Wiek: +16 lat Czas gry: 30 minut Wydawnictwo: Simple Solution Mechaniki: Hand Management, Simultaneous Action Selection Loża Szyderców to bardzo prosta gra imprezowa, mająca na celu wyłonienie króla szydery. Czy to ty okażesz się królem humoru poniżej pasa? Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, jej przeczytanie zajmuje max. 5 minut, jednak zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - kawałek papieru, którego równie dobrze mogłoby nie być. 100 kart pytań - zawierają pytania do których gracze będą starali się znaleźć "pasujące" odpowiedzi. 390 kart odpowiedzi - ze wszystkich kart, gracze będą musieli wybrać karty najtrafniejszej szydery. Rozgrywka Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Losowo wybrany gracz zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając treść karty na głos, którą póź...