Przejdź do głównej zawartości

Sojusz na już - recenzja

 


Nazwa: Sojusz na już
Autor: Reiner Knizia
Liczba graczy: 2-4 osoby
Wiek: + 8 lat
Czas gry: ok. 30 minut
Wydawnictwo: Muduko

"W grze wcielacie się w posłańców władcy Wielkiej Prapuszczy. Waszym zadaniem jest przekazanie pięknych darów monarchom z całego świata. Uwaga! Musicie działać szybko i sprawnie. Najprzebieglejszy z graczy zostanie Głównym Doradcą władcy lub Główną Doradczynią władcy. Czy to właśnie Ty sięgniesz po ten tytuł?"
"Sojusz na już" to kolejna gra Reinera Knizii, która uczy strategii, taktyki i lekkiego blefu w atmosferze zdrowej rywalizacji. Przepięknie ilustrowane karty przez Piotra Sokołowskiego umilą każde rozdanie, a nieskomplikowane zasady sprawiają, że łatwo zachęcić do rozgrywki osoby nie grające na co dzień w gry planszowe."

  • 12 kart misji (6 kart władców i 6 kart podarków)
  • 50 żetonów skrzyń
  • 108 kart podróży
  • 4 żetony graczy


 Wszystko przygotowane? Teraz czas na grę!
Jeśli któryś z was był ostatnio w podróży, rozpoczyna grę, lub najmłodszy siedzący gracz przy stole.

 W swojej turze gracz może wykonać kilka akcji. Ale na czym one polegają?
Jeśli posiadacie trzy karty na ręce, musicie zagrać jedną z nich przed siebie, równocześnie ją odkrywając. Macie mniej niż trzy karty? Zatem nie musicie wykonywać owej akcji.

 Następną akcją jest wyruszenie w podróż!
Ale pamiętajcie, jeśli macie mniej niż dwie karty, nie możecie tego zrobić (liczą się karty, które posiadamy na ręce wraz z odkrytymi przed sobą.

 Chcesz podróżować? W takim razie musicie:
  • Wybrać jedną z kart misji
  • Wybrać kartę, na której znajduje się władca lub podarek
  • Odrzucić wybrane karty na stos
  • Położyć na karcie misji żetony skrzyń (tyle samo żetonów, ile zostały zagranych kart)
 Została do wykonania ostatnia i najkrótsza akcja
Dobieracie jedną kartę podróży z zakrytego stosu... Tak, to koniec tej akcji :) Skończyły się karty? Przetasujcie stos odrzuconych i po sprawie.

 Wygrana? Wszyscy do tego dążymy w rozgrywce, ale jak uzyskać wygraną
Gra dobiega końca wtedy, gdy któryś z was finalizujący swoją turę, położy ostatni żeton skrzyni na karcie misji.
Tak, jest to takie proste... Tylko musicie uważać, aby ktoś nie skończył szybciej przed nami.


 Koniec zasad... Są one tak krótkie, że nawet nie zdążyłem się dobrze rozpisać. Ale jeszcze zapomniałem o wykonaniu. Nie ma dużo do omówienia, ale zawsze warto podkreślić, że wykonanie pełni dużą rolę w planszówkach. Rysunki na kartach bardzo mi się podobają, są dopasowane do ostatniej kreski. Można powiedzieć, że są to fantastyczne stwory, zwierzęta, nawet nie wiem jak mam je nazwać, ale ważne, że są starannie wykonane. O żetonach skrzyń nie będę dużo pisał, są po prostu zwyczajne, nie wyróżniają się niczym. Karty misji, są wykonane z ciekawym pomysłem, mówiąc dokładniej, bardzo intrygujący motyw elementów znajdujących się w drewnianej skrzyni.


Nie mam tu strasznie dużo do powiedzenia, jest to krótki tytuł, w który można zagrać jako przerywnik przed dłuższymi i bardziej wymagającymi planszówkami, lub na samym początku w celu pobudzenia naszego mózgu. "Sojusz na już" jest również skierowany dla młodszych graczy, ponieważ zasady są bardzo, bardzo i jeszcze raz bardzo proste. Szybko możemy je wytłumaczyć i od razu przejść do rozgrywki bez jakichkolwiek kombinacji. Podsumowując jest to typowa karcianka z lekkim urozmaiceniem w postaci żetonów. Od czasu do czasu można ją wyciągnąć z naszej półki i zagrać ze znajomymi bądź rodziną.

Plusy:
  • Szybka rozgrywka (idealna na przerywnik)
  • Krótkie i proste zasady
  • Wykonanie na wysokim poziomie
Minusy:
  • Niska regrywalność
  • Brak integracji z innymi graczami
Krótka, sprawna i zwykła gra 3,5/5


zdjęcia: rebel.pl

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Kariera Polityczna - recenzja

Tytuł: Kariera Polityczna Autor : Paweł Loroch Liczba graczy: 2-4 osób Wiek: + 16 lat Czas gry: 60-90 minut Wydawnictwo: MDR Gry Czy nie chcieliście ani razu zostać politykiem? Dużo pieniędzy, mało pracy - powszechne wyobrażenia zachęcają. Teraz to jest możliwe dzięki grze Kariera Polityczna. Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, zawiera zaledwie 4 strony, ale zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - po tej planszy będą poruszali się politycy - czyli my! 4 podstawki i 8 pionków postaci w 4 kolorach 4 legitymacje partyjne - zawierają cel gry, opcje wymiany i miejsce na żetony młodzieżówki. 32 żetony młodzieżówki - po 8 w 4 kolorach. 8 dużych żetonów poparcia i 60 małych żetonów poparcia. 12 dużych żetonów euro i 60 małych żetonów euro. 50 kart Ślepy Los - są to tak jakby karty zdarzeń. 50 kart pytań - każda karta zawiera dwa pytania wraz z odpowiedziami. 36 kart debata - odpowiedzi - po 9 dla każdego gracza. 36 kart deb...