Przejdź do głównej zawartości

Mindbug: Ponad ewolucję - recenzja

 


Nazwa: Mindbug: Ponad ewolucję
Liczba graczy: 2 osoby
Wiek: + 8 lat
Czas gry: ok. 15-25 minut
Wydawnictwo: Portal Games

"Przyzywaj fantastyczne stwory i wysyłaj je do boju z przeciwnikiem. Ale bądź ostrożny: przeciwnik może użyć swojego Mingbuga i przejąć kontrolę nad twoim stworem! Mindbug łączy w sobie przystępność i prostotę zasad ze strategiczną głębią rozbudowanej gry karcianej. Przechytrz przeciwnika w tym fascynującym, taktycznym pojedynku!"


48 kart stworów

2 karty pomocy

4 karty Mindbugów

2 liczniki życia


 Mindbug: Ponad ewolucję, jako dodatek, wprowadza do gry nowe mechaniki! Pomimo dodatku, nadal pozostała piękna oprawa graficzna nieodstająca w żadnym punkcie od podstawowej gry. Bardzo wyraźne i dokładne rysunki na kartach wprowadzają w klimat strasznych stworów, które czekają aż je wyślecie do walki!

Zasady są bardzo proste i można je wytłumaczyć dosłownie w 5 minut i przejść od razu do gry. Jednakże przy pierwszych rozgrywkach lekki problem mogą sprawić cechy kart, bo raczej od razu wszystkich nie zapamiętacie, ale od tego są właśnie karty pomocy.


 Każdemu z Was w początkowej fazie gry posłużą trzy życia, o które trzeba bardzo dbać, aby ich nie stracić, ponieważ cała gra zależy od żyć! Zatem pewnie możecie się domyślić, że przegranym jest ten, który straci wszystkie życia, bądź nie będzie mógł już wykonać żadnej akcji.

Tak samo jak w podstawowej wersji gry, karty stworów posiadają swoje cechy, umiejętności oraz siłę. Jest wiele różnych umiejętności, które urozmaicają grę i sprawiają, że w rozgrywce Wam się nie nudzi, tylko czekacie z obawą jaką umiejętność może mieć Wasz przeciwnik, który nie zawaha się jej użyć, np: Przyzywacie ogromnego i strasznego Stalorożca, który każe odrzucić przeciwnikowi trzy karty.


Pokonaj swojego przeciwnika!
 W każdej z tur musicie wykonać jedną z dwóch akcji (jeśli nie wykonacie, przegrywacie grę)
  • Zagrajcie jedną kartę
  • Zaatakujcie jednym stworem
Jeśli zdecydowaliście się na wykonanie pierwszej akcji, czyli zagranie karty, Wasz przeciwnik musi się z nią zapoznać, a potem ma do wykonania jedną z dwóch opcji:

  • Korzysta z Mindbuga (zagrywa ową kartę i traci Mindbuga)
  • Nie korzysta z Mindbuga
Macie ochotę na walkę? Zatem możecie wykonać drugą akcję, czyli atak stworem. Wasz przeciwnik musi znaleźć jakąś obronę, dlatego może wybrać jednego ze swoich stworów. Jeśli jednak nie zdecyduje się na zablokowanie ataku, traci jeden punkt życia, który jest bardzo ważny. Jeżeli Wasz przeciwnik nie da się tak łatwo i wystawi stwora na obronę, to nadchodzi walka, z której zwycięsko wychodzi ten stwór, który ma więcej punktów siły.

Jest to bardzo fajny motyw, który daje Wam wybór i szczyptę adrenaliny w postaci walki potworów. Ale to musi być stres, jeśli Wasz przeciwnik wystawia Piekielnego Strusia, który ma 6 punktów siły, a Wy macie tylko Robo Pupila z jednym punktem :D.


Wspominałem Wam wcześniej o cechach, których jest 4:
  • Wściekły (dwa ataki w turze)
  • Łowca (wybór, jaki stwór przeciwnika ma zablokować atak)
  • Trujący (zawsze wygrywa)
  • Podstępny (blokować może tylko druga karta "podstępny"
  • Twardy (zostaje wyczerpany zamiast pokonany, czyli może nadal atakować)
Możecie zauważyć, że cechy, to kolejny motyw w grze, który dodaje urozmaicenia i różnorodności w zagrywanych kartach. Bardzo dobrym pomysłem jest dodanie kart pomocniczych, na których są rozpisane wszystkie cechy, dzięki czemu nie musicie zaglądać za każdym razem do instrukcji.



 Czy dodatek Mindbug: Ponad ewolucję odstaje od podstawowej wersji gry? Według mnie nie, można troszkę poczuć się jak w Pokerze, myśl czy aby na pewno przeciwnik nie ma lepszej karty na skontrowanie. Szybka rozgrywka również jest na plus, ponieważ po przegranej, możemy się szybko zrewanżować przeciwnikowi i pokazać mu, że jednak ta jego wygrana była na farcie :D. Jeśli ograliście podstawową wersję, nie ma co się martwić, że będzie to taka sama rozgrywka, ponieważ wprowadzenie nowych mechanik oraz kart sprawia, że na nowo możecie się świetnie bawić. W mojej opinii jest to dodatek na plus i każdemu polecam kto jeszcze nie grał, a spodobała mu się podstawowa wersja.




Dziękuję wydawnictwu Portal Games za udostępnienie gry do recenzji!





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Kariera Polityczna - recenzja

Tytuł: Kariera Polityczna Autor : Paweł Loroch Liczba graczy: 2-4 osób Wiek: + 16 lat Czas gry: 60-90 minut Wydawnictwo: MDR Gry Czy nie chcieliście ani razu zostać politykiem? Dużo pieniędzy, mało pracy - powszechne wyobrażenia zachęcają. Teraz to jest możliwe dzięki grze Kariera Polityczna. Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, zawiera zaledwie 4 strony, ale zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - po tej planszy będą poruszali się politycy - czyli my! 4 podstawki i 8 pionków postaci w 4 kolorach 4 legitymacje partyjne - zawierają cel gry, opcje wymiany i miejsce na żetony młodzieżówki. 32 żetony młodzieżówki - po 8 w 4 kolorach. 8 dużych żetonów poparcia i 60 małych żetonów poparcia. 12 dużych żetonów euro i 60 małych żetonów euro. 50 kart Ślepy Los - są to tak jakby karty zdarzeń. 50 kart pytań - każda karta zawiera dwa pytania wraz z odpowiedziami. 36 kart debata - odpowiedzi - po 9 dla każdego gracza. 36 kart deb...