Przejdź do głównej zawartości

Wydarzenia #2 (18.03-24.03)


W ubiegłym tygodniu w Polsce zostały wydane te gry:



- Śpiące Królewny


Wyobraźcie sobie miejsce, w którym żyją: Królewna Naleśników, Książę Ciastek i stadko nadopiekuńczych smoków… Jeśli brzmi to dla Was jak sen, to najwidoczniej tak jest!

 Śpiące Królewny zostały wymyślone przez 6-letnią Mirandę Evarts pewnej nocy, gdy dziewczynka długo nie mogła zasnąć. Obudziwszy się następnego ranka, wraz ze swoją starszą siostrą Madeleine oraz rodzicami stworzyła ten dziwaczny acz cudowny świat śpiących możnowładców. Gdy zanurzysz się w fantastyczną krainę rodziny Evartsów, odnajdziesz grę, która pomoże Ci rozwijać pamięć, budować strategię i poznawać podstawową arytmetykę. Uważaj jednak na działanie Mikstur usypiających, aby przypadkiem nie uśpić wszystkich graczy!
Cena: ok. 40zł





- Open Space

Dołąćz do młodego, dynamicznego zespołu i wywalcz sobie awans w wyścigu ze współpracownikami i własnym stresem!

Pracuj ciężko lub dobrze udawaj!
Przyspiesz swoją karierę demaskując innych obiboków!
Wykorzystuj do swich celów niespodziewane wydarzenia w firmie!

Gra OpenSpace to:
  • Dynamiczna gra towarzyska rozgrywana z użyciem kart i planszy;
  • Proste zasady, łatwe do przyswojenia nawet po ciężkim dniu pracy;
  • Elementy zarządzania ryzykiem, typowego dla globalnego biznesu;
  • Innowacyjny gameplay, layout i design!
Cena: ok. 60zł



- Piratoons

W tawernie pod nazwą „Cztery wielkie morza” przy rumie i miodzie pitnym, wszyscy wsłuchują się z największą uwagą w opowieści o nieprzebranych skarbach, by potem marzyć o ich zdobyciu. Jedna legenda szczególnie przykuwa uwagę zasłuchanych piratów: to przygoda o zębie Pelikana, która obiecuje ogromną sławę i bogactwo wszystkim tym, którzy zechcą w niej uczestniczyć.
Arrr!

Najemnicy i korsarze, kobiety i mężczyźni, wszyscy gotowi są oddać swoje życie, by tylko móc zaciągnąć się na statek. W przeddzień największej z przygód o jakiej słyszano na morzach i oceanach, jest już za późno na negocjacje. To szybkość i pirackie szelmostwa zadecydują o tym komu uda się zaciągnąć na okręt i zająć na nim jak najlepsze miejsce..

Weź udział w największej pirackiej przygodzie wszech czasów. Zachowaj zimną krew i użyj swego sprytu, aby wybudować najszybszy i najbardziej okazały statek oraz zrekrutować najlepszą załogę. A pieśni o Twoim okręcie i Twoich wyczynach rozbrzmiewać będą we wszystkich tawernach świata oraz na pirackich okrętach, przemierzających wszystkie morza i oceany.
 Proste zasady, przyciągająca oko szata graficzna i duża grywalność czynią z tego tytułu świetną grę familijną i imprezową. 
Cena: ok. 130zł

- Metro 2033

Jest rok 2033. Nasz świat legł w gruzach. Wszystkie większe miasta zostały starte w pył podczas wojny nuklearnej. Napromieniowana powierzchnia ziemi w większości nie nadaje się już do życia. Garstka ocalałych chroni się w bunkrach atomowych, z których największym jest Moskiewskie Metro. Metro stało się ostatnim schronieniem dla tych, co przeżyli Dzień Sądu.

Metro 2033 to strategiczno - przygodowa gra planszowa oparta na bestselerowych powieściach Dmitrija Głuchowskiego. Ludzkość po globalnej zagładzie niestety nie wyciągnęła żadnych wniosków i mimo że jej liczebność spadła do kilkudziesięciu zaledwie tysięcy nadal jest podzielona na frakcje, które zajadle się zwalczają.

W grze staniesz się przywódcą jednej z tych frakcji a Twoim ostatecznym celem jest opanowanie całej dostępnej dla ludzi przestrzeni. W tym celu musisz wypełniać niebezpieczne misje i jednoczyć stacje metra pod swoim dowództwem, przejmując je spod władania potworów oraz frakcji dowodzonych przez innych graczy. Liczy się przede wszystkim strategia - każda stacja, którą przejmiesz, każda misja, którą wypełnisz daje Ci 1 punkt zwycięstwa. Pierwszy gracz, który zgromadzi 10 punktów wygrywa. Ale jest też droga na skróty - przejęcie kontroli nad wszystkimi czterema stacjami Polis, intelektualnym centrum układu tuneli metra, również zapewnia wygraną.

Polska edycja gry Metro 2033 różni się nieco od wersji anglojęzycznej. Została wzbogacona o kilka nowych elementów, uwzględniono także uwagi i sugestie graczy. Poprawiono kontrast obszarów na planszy, a anonimowe plastikowe pionki zostały zastąpione przez znaczniki z wizerunkami bohaterów. Dodano nakładki na terytoria frakcji, które nie biorą udziału w grze, dzięki czemu sytuacja na planszy jest bardziej czytelna. Nowością jest 6 unikalnych przedmiotów, które dodatkowo wzbogacają rozgrywkę.
Cena: ok. 150zł







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Loża Szyderców - recenzja

Tytuł: Loża Szyderców Liczba graczy: 2-40 osób Wiek: +16 lat Czas gry: 30 minut Wydawnictwo: Simple Solution Mechaniki: Hand Management, Simultaneous Action Selection Loża Szyderców to bardzo prosta gra imprezowa, mająca na celu wyłonienie króla szydery. Czy to ty okażesz się królem humoru poniżej pasa? Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, jej przeczytanie zajmuje max. 5 minut, jednak zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - kawałek papieru, którego równie dobrze mogłoby nie być. 100 kart pytań - zawierają pytania do których gracze będą starali się znaleźć "pasujące" odpowiedzi. 390 kart odpowiedzi - ze wszystkich kart, gracze będą musieli wybrać karty najtrafniejszej szydery. Rozgrywka Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Losowo wybrany gracz zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając treść karty na głos, którą póź...