Przejdź do głównej zawartości

Wydarzenia #5 (15.04-21.04)

GRY

W ubiegłym tygodniu w Polsce zostały wydane te gry:

- Elizjum

Wciel się w rolę ambitnego półboga i stań w szranki ze swoimi konkurentami, aby zająć poczesne miejsce na Olimpie! Rekrutuj herosów, zdobywaj artefakty oraz podejmuj się niebezpiecznych misji i stwórz swoją własną legendę! W trakcie pięciu epok zbudujesz potężne kombinacje kart, a następnie zniszczysz je i przeniesiesz do swojego Elizjum. Postępując w ten sposób, zdobędziesz punkty zwycięstwa.

Spraw, by Twe czyny na wieki zapisały się jako jedna z legend o bogach mitologicznej Grecji!

Elizjum to gra w zbieranie zestawów kart reprezentujących bohaterów, przedmioty, moce i bogów. Karty mają unikalne zdolności pozwalające na tworzenie potężnych kombinacji by zdobyć punkty zwycięstwa lub złoto.

W czasie pięciu tur gry gracze będą próbować przenieść swoje karty do Elizjum, tworząc własną Legendę.
 Gra jest doskonale zbalansowana, ma proste zasady i oferuje ogrom możliwości i strategii zagrań.
Cena: ok. 160zł


- Megawojownicy

Stań do walki na arenie jako jeden z Megawojowników!

Każdy gracz wciela się w jednego potężnych wojowników posiadającego unikalne zdolności, gotowego zrobić wszystko, aby wygrać turniej znany jako Plemienna Rozróba. Jest on organizowany podczas każdego zaćmienia słońca na legendarnej Wyspie Krańca Świata. Rozgrywa się on według zasady „każdy na każdego”, bo w ostatecznym rozrachunku pozostanie tylko jeden Wojownik: ten Jeden Jedyny Megawojownik! No chyba, że bitwa będzie trwała długo, wtedy zwycięzca zostanie wybrany na koniec 7 rundy...

Gracze wybierają z kilku unikalnych postaci i walczą poprzez rozważne używanie kart ze swojej talii. Talie odzwierciedlają unikalne umiejętności bohaterów - jeden lepiej strzela, inny świetnie się broni, kolejny ma dużo punktów wytrzymałości, jeszcze inny jest bardziej mobilny, itd.

Pamiętajcie również o kaprysach publiczności! Wielu wojowników skończyło marnie, zapominając o tym, że to widzowie są najważniejsi!

Dlaczego musisz w to zagrać?

Świetne, barwne grafiki doskonale oddają klimat tej wesołej, dynamicznej zabawy,
Każdy z graczy ma własną talię, którą zna i dzięki temu może zaplanować swoje działania - znacząco to redukuje element losowy rozgrywki,
Indywidualne talie pozwolą Wam wybrać ulubionych megawojowników jak i znienawidzonych arcywrogów ;)
Pudełko od gry zamienia się z pomysłowy sposób w arenę! Nie grasz na płaskiej planszy, ale na arenie z kolumnami! To jest klimat :D
Różne wielkości kartonowych figurek postaci świetnie odzwierciedlają ich możliwości. Stając małym Aramistrzem na przeciw Drakonidasowi można naprawdę zwątpić w swoje szanse. Wielkość ma także znaczenie podczas rozgrywki!

Dostępny w grze tryb zespołowy doda Waszym walkom zupełnie nowego, bardzo atrakcyjnego wymiaru.
Cena: ok. 90zł

- Myszki w opałach

Nowa gra dla dzieci autora Pędzących żółwi! Harce w spiżarce czyli zabawa w kotka i myszki dla małych i trochę większych graczy Gra kooperacyjna z dwoma wariantami. Idealna gra dla dzieciaków, Które mają kłopot z przegrywaniem  Zawiera wariant dla całkiem małych dzieci (5 lat) oraz nieco trudniejszą łamigłówkę dla dzieci lat 7+.  Gracze wcielają się w rolę mysiej rodzinki, która wynosi ze spiżarni państwa Łasuchów kawałki sera, warzywa i ryby. Kłopot polega w tym, że domu pilnuje kot Łoskot! Każdy błąd graczy oznacza szmer, po którym kot jest coraz bliżej spiżarni.  Gracze wygrywają wspólnie gdy opróżnią całą spiżarnię (dwie strony planszy, łatwiejsza i trudniejsza). Gracze przegrywają wspólnie gdy kot dostanie się do spiżarni zanim zostanie ona opróżniona. Jednak autor pokazuje jak gracze byli blisko sukcesu i zachęca do zagrania ponownie.


Cześć, jestem Chrupek, domowa mysz. Wspólnie z moją żoną Pulpecją organizujemy wielkie spotkanie rodzinne. Przyjadą wszyscy zaproszeni goście! Chciałbym więc mieć pewność, że podczas pobytu u nas dla wszystkich wystarczy jedzenia – w tym celu zacząłem już gromadzić zapasy! Jednak, aby być szczerym: myślę, że sam nie podołam temu zadaniu! Pomożecie mi przenieść całą żywność, której potrzebujemy, ze spiżarni rodziny Łasuchów (tak nazywa się ludzka rodzina, u której mieszkamy) do naszego domu? Jest jednak coś jeszcze, o czym zapomniałem wspomnieć: Łasuchowie mają naprawdę przebiegłego czarnego kota Łoskota i na pewno nie spodoba mu się nasze wynoszenie jedzenia ze spiżarni… Musimy być więc bardzo szybcy! Bo inaczej znajdziemy się w OPAŁACH!
Cena: ok.80zł


- Kto drugi ten lepszy

Dlaczego niby zawsze wygrywa ten, kto jest pierwszy? 
Przecież drugie miejsce też jest super! A w tej grze jest w ogóle najlepsze!
Daj się wyprzedzić jednemu graczowi, a sam wyprzedź pozostałych!

Szybka, emocjonująca i bardzo śmieszna gra, w której cały czas próbujesz być na drugim miejscu.
W każdej z 5 tur punktuje gracz, który jest drugi. Na koniec gry sumujecie wszystkie punkty. Wygrywa oczywiście DRUGI!

W końcu KTO DRUGI, TEN LEPSZY!

"Ostania prosta! Dwóch zawodników walczy na finiszu. Meta blisko, obaj wspaniale zwalniają! Nasz zawodnik staje w miejscu, a przeciwnik nadal do przodu i… 
TAAAK! NASZ JEST DRUGI! MAMY WYMARZONE SREBRO!!! 
Rywal na pierwszym miejscu jest załamany!"
--- Prosto ze stadionu relacjonował dla Państwa Darek Szpak!
Cena: ok.45zł

KONWENTY

W kwietniu w planszówki będziecie mogli zagrać:

24-26 kwietnia w Poznaniu - odbędzie się Pyrkon.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Loża Szyderców - recenzja

Tytuł: Loża Szyderców Liczba graczy: 2-40 osób Wiek: +16 lat Czas gry: 30 minut Wydawnictwo: Simple Solution Mechaniki: Hand Management, Simultaneous Action Selection Loża Szyderców to bardzo prosta gra imprezowa, mająca na celu wyłonienie króla szydery. Czy to ty okażesz się królem humoru poniżej pasa? Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, jej przeczytanie zajmuje max. 5 minut, jednak zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - kawałek papieru, którego równie dobrze mogłoby nie być. 100 kart pytań - zawierają pytania do których gracze będą starali się znaleźć "pasujące" odpowiedzi. 390 kart odpowiedzi - ze wszystkich kart, gracze będą musieli wybrać karty najtrafniejszej szydery. Rozgrywka Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Losowo wybrany gracz zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając treść karty na głos, którą póź...