Przejdź do głównej zawartości

Wydarzenia #7 (29.04-05.05)

GRY

W ubiegłym tygodniu w Polsce wydane zostały te gry: 

- Pyrkon: Atak Koziołaków

Przez wiele lat krążyły historie o Koziołakach, potworach atakujących uczestników Festiwalu Fantastyki Pyrkon. Jednak z roku na rok coraz mniej Uczestników w nie wierzyło. Aż nadszedł ten czas, w którym planety znalazły się w odpowiednim ułożeniu, a pradawne moce powróciły na Festiwal. Czy Uczestnicy z pomocą Ducha Fantastyki będą w stanie uratować Festiwal przed katastrofą? Przygotujcie się na Pyrkon: Atak Koziołaków!

Ta gra pozwoli Ci wcielić się w jednego z uczestników konwentu – np. Mangówkę, LARPowca czy Wystawcę, którzy dzięki swoim wyjątkowym Zdolnościom spróbują uratować Festiwal przed Koziołakami. Chyba że sam nim jesteś, wtedy zrób wszystko, by inni nie poznali prawdy i wraz z innymi Koziołakami opanujcie Festiwal. 

Mechanika jest interpretacją klasycznej mafii. Jednak tutaj każdy z graczy posiada jawną Kartę Roli, która daje mu wyjątkową Zdolność, ale również pozwala wcielić się w daną postać. Dodatkowa karta wskazuje przynależność gracza do danego stronnictwa – Uczestników, Koziołaków lub Ducha Fantastyki. Podzielenie kart na jawne i niejawne ułatwia graczom i Mistrzowi grę prowadzenie ciekawej rozgrywki w klimacie prawdziwego festiwalu, bez zakłócania aury tajemniczości i podejrzliwości. 

Grę można rozegrać w dwóch wariantach: podstawowym oraz alternatywnym, w którym do gry dołączają Kozie Pomioty będące sympatykami Koziołaków. 
Cena: ok. 30zł

- Rummikub Xpress

Prosta, wciągająca, inna w każdej kolejnej szybkiej rozgrywce, taka właśnie jest gra Rummikub Xpress!

W grze Rummikub Xpress każdy z dwóch graczy otrzymuje 9 kostek. Wyrzuć na stół wszystkie swoje kostki lub ich część. Wybierz jedną z trzech możliwych opcji ułożenia kostek: w grupy, serie bądź układy mieszane. Zwycięzcą danej rundy zostaje osoba, która pozbędzie się wszystkich kostek. Grę zwycięża ten zawodnik, który zdobędzie najwięcej punktów przed końcem szóstej rundy.

Celem gry jest pozbycie się wszystkich kostek i zawołanieRUMMIKUB, zdobywając największą liczbę punktów.
Cena: ok. 40zł

- Labirynth: Ścieżki Przeznaczenia (2 edycja)

Labyrinth: Ścieżki Przeznaczenia to rewelacyjna kontynuacja gry nagrodzonej „Wyróżnieniem Graczy” w 2012 roku. Każda rozgrywka jest unikalnym starciem, w którym epickie postacie bohaterów używają swoich potężnych mocy, zdobywają magiczne artefakty i kreują za każdym razem inny, unikalny wygląd labiryntu, pragnąc zdobyć upragnioną… nieśmiertelność!
Ścieżki starożytnego labiryntu ciągle się zmieniają, każdy z graczy tworzy je, zmierzając do centrum, gdzie czeka… NIEŚMIERTELNOŚĆ. Jednak poza przeciwnikami, próbującymi pokrzyżować nasze plany, na straży upragnionej nagrody stoi magiczny konstrukt - Golem, którego trzeba przechytrzyć. Stawka jest wysoka, a ten, kto ją zdobędzie, zmieni losy świata zgodnie z pradawną przepowiednią. W magicznym labiryncie, gdzie nie istnieje czas, musisz poradzić sobie nie tylko z konkurencją, ale także pułapkami i niespodziewanymi zdarzeniami, wstrząsającymi całym labiryntem. 

Proste i czytelne zasady pozwalają szybko zacząć grać i świetnie się bawić, przenosząc Cię do starożytnego miejsca, pełnego magii. Współzawodnictwo, którego doświadczysz jednego przyprawi o łzy śmiechu, kiedy pokrzyżujesz plany przeciwnikom lub „zemścisz” się, za ich wcześniejsze sztuczki, a innym da dużo do myślenia, gdy Golem pokrzyżuje ich plany! Sprawdź się i wykuj swoją ścieżkę, biegnącą pomiędzy przeznaczeniem, a mocą tkwiąc głęboko w Tobie!
Cena: ok. 140zł

KONWENTY

W maju w planszówki będziecie mogli zagrać:

16 maja w Warszawie - odbędzie się Fantasy Expo.

16-17 maja w Gdyni - odbędzie się Festiwal Gramy.

16-17 maja w Bytomiu - odbędzie się Bebok.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Loża Szyderców - recenzja

Tytuł: Loża Szyderców Liczba graczy: 2-40 osób Wiek: +16 lat Czas gry: 30 minut Wydawnictwo: Simple Solution Mechaniki: Hand Management, Simultaneous Action Selection Loża Szyderców to bardzo prosta gra imprezowa, mająca na celu wyłonienie króla szydery. Czy to ty okażesz się królem humoru poniżej pasa? Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, jej przeczytanie zajmuje max. 5 minut, jednak zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - kawałek papieru, którego równie dobrze mogłoby nie być. 100 kart pytań - zawierają pytania do których gracze będą starali się znaleźć "pasujące" odpowiedzi. 390 kart odpowiedzi - ze wszystkich kart, gracze będą musieli wybrać karty najtrafniejszej szydery. Rozgrywka Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Losowo wybrany gracz zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając treść karty na głos, którą póź...