Przejdź do głównej zawartości

Wydarzenia #18 (15.07-21.07)

GRY

W ubiegłym tygodniu w Polsce zostały wydane te gry:

- Patchwork

Patchwork to metoda szycia, w której łączy się małe kawałki materiału w większą całość, tworząc nowy wzór. W przeszłości wykorzystywano ją, żeby zagospodarować niechciane ścinki i skrawki.

Dziś jest formą sztuki – z cennych tkanin projektanci wyczarowują cudowne włókiennicze kreacje. Największe arcydzieła powstają z nierównych kawałków materiału, dlatego tę właśnie technikę przyjęła większość artystycznego światka.

Stworzenie pięknej kołdry nie jest jednak łatwe, wymaga wysiłku i czasu, a dostępne kawałki materiału nie zawsze chcą do siebie pasować. Musisz więc wybierać je bardzo uważnie i mieć solidny zapas guzików, który nie tylko pozwoli Ci zakończyć kołdrę, ale uczyni ją lepszą i ładniejszą od rękodzieł konkurencji.

Wymagać to będzie od was około 30 minut rozsądnego doczepiania guzików. A gracz, który połączy najlepsze materiały i doda je w najefektywniejszy sposób do kołderki, wygrywa!
Cena: ok. 75 zł

Lords of War: Władcy Wojny - Orkowie kontra Krasnoludy

Lords of War: Władcy Wojny to błyskawiczna gra karciana, w której dwie armie rodem ze świata fantasy ścierają się na polu bitwy. Zasady gry są niezwykle proste, a rozgrywka przepełniona jest emocjonującymi taktycznymi manewrami. Bądźcie pewni, że po rozegraniu jednego starcia nie będziecie mogli doczekać się następnego!

Podczas rozgrywki w Lords of War: Władców Wojny gracze przenoszą się na pole bitwy, na którym w zażartej walce ścierają się dwie armie rodem ze świata fantasy. Waszym celem, jako głównodowodzących armii, jest albo zdziesiątkowanie sił rywala, albo pozbawienie jego armii wystarczającej liczby dowódców, bez których żadne wojsko nie poradzi sobie na polu bitwy. Nikt nie obiecuje, że starcie to będzie delikatne i miłe, wprost przeciwnie! Biada słabeuszom! Ale co tu się dziwić, w końcu wojna to nie miejsce dla miłośników kucyków i siedzenia w domowych pieleszach.

Podstawowe zasady gry są na tyle proste, że rozgrywkę można rozpocząć w mniej niż 10 minut po otwarciu pudełka. Z ich zrozumieniem nie powinien mieć problemu ośmiolatek. Jednak nie sądźcie, że bardziej zaawansowani gracze nie znajdą tu niczego dla siebie. Wprost przeciwnie! Gra zawiera wiele dodatkowych opcji, takich jak specjalne zasady związane z poszczególnymi jednostkami. Dopiero zastosowanie tych reguł pozwala w pełni dostrzec unikatowy charakter każdej armii i jej wyjątkowy sposób zachowania na polu bitwy. Ciągle wam mało? Najbardziej doświadczeni z Was mogą skorzystać z zasad tworzenia własnych armii i zgromadzić wojsko najlepiej dostosowane do swojego stylu gry i rozgromić armię przeciwnika w upragniony sposób.
Cena: ok. 45 zł



- Drakon

Smoczyca Drakon schwytała grupę odważnych poszukiwaczy przygód, którzy usiłowali niepostrzeżenie zakraść się do jej legowiska. Zamiast zjeść ich na miejscu, Drakon postanowiła zabawić się ze swoimi więźniami: pierwszy bohater, który zbierze 10 złotych monet ze skarbca Drakon będzie mógł odejść wolno. Pozostali zostaną smoczą przekąską.

Jako jeden z uwięzionych bohaterów musisz pokonać magiczny labirynt Drakon, zbierając złoto i udaremniać działania przeciwników przebiegłymi sztuczkami i sprytnie rozmieszczonymi pułapkami.
Drakon to szybka gra o pościgach, sztuczkach i pułapkach dla 2-6 graczy, rozgrywana w 20-60 minut.
Cena: ok. 130 zł


- Witkacy

W grze wcielać się będziemy w konserwatorów obrazów, którzy poszukują w antykwariatach reprodukcji portretów Witkacego, starając się odtworzyć jak najwięcej z nich. Aby odtworzyć kopie dzieł gracze będą musieli szukać odpowiednich fragmentów obrazów i układać je w całość. Na końcu gry, kiedy wszystkie możliwe źródła zostaną już przeszukane, zwycięzcą zostanie gracz, któremu udało się odtworzyć najwięcej najpopularniejszych reprodukcji.
Cena: ok. 40 zł


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Loża Szyderców - recenzja

Tytuł: Loża Szyderców Liczba graczy: 2-40 osób Wiek: +16 lat Czas gry: 30 minut Wydawnictwo: Simple Solution Mechaniki: Hand Management, Simultaneous Action Selection Loża Szyderców to bardzo prosta gra imprezowa, mająca na celu wyłonienie króla szydery. Czy to ty okażesz się królem humoru poniżej pasa? Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, jej przeczytanie zajmuje max. 5 minut, jednak zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - kawałek papieru, którego równie dobrze mogłoby nie być. 100 kart pytań - zawierają pytania do których gracze będą starali się znaleźć "pasujące" odpowiedzi. 390 kart odpowiedzi - ze wszystkich kart, gracze będą musieli wybrać karty najtrafniejszej szydery. Rozgrywka Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Losowo wybrany gracz zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając treść karty na głos, którą póź...