Przejdź do głównej zawartości

Kot Stefan - recenzja

Tytuł: Kot Stefan
Autor : Susanne Kummer
Liczba graczy: 3-6 osób
Wiek: +4 lata
Czas gry: 15 minut
Wydawnictwo: Egmont
Mechaniki: Dice Rolling, Pattern Recognition



Elementy gry


Instrukcja - malutka karteczka, ale dobrze tłumacząca zasady.

24 karty - można powiedzieć że oznaczamy nimi punkty zwycięstwa.

6 mysz

1 kubek kota - to nim będziemy łapać myszy.

1 ser - na serze wiadomo, będzie można znaleźć myszy.

1 sześcienna kostka - na 5 bokach znajduje się symbol myszy, a na jednym symbol kota.

Rozgrywka

    Na początku każdy gracz dostaje 4 karty i myszy. Najmłodszy gracz zostaje kotem i należy dać mu kubek kota oraz kostkę. Swoją mysz trzyma z boku stołu, podczas gdy pozostali gracze kładą swoje myszy na serze i trzymają je za ogonki.
Gracz, który jest kotem, bierze kubeczek do jednej ręki a drugą rzuca kostką. Na kostce może wypaść mysz, lub kot.
Jeśli wypadnie mysz to nic się nie dzieje, gracz rzuca kolejny raz. Gdy na kostce znajdzie się kot to wtedy gracz nim będący stara się złapać jak najwięcej myszy. Szybkim ruchem kładzie kubeczek na serze, tak aby mysz znalazła się pod kubeczkiem. W tym samym momencie pozostali gracze ciągną za ogonki, które trzymają w rękach i starają się jak najszybciej uciec z sera.
    Gdy kot złapie mysz/myszy, zdobywa karty. Każdy złapany gracz musi oddać graczowi będącemu kotem jedną kartę. Następnie gracze  z powrotem umieszczają swoje myszy na serze. Kotem jest cały czas ten sam gracz, bierze kostkę i rzuca ponownie.
Myszka złapana
     Jeżeli gracz będący kotem nie zdoła złapać żadnej myszy  oddaje kubek i kostkę graczowi siedzącemu po jego lewej stronie. Sam staje się myszą, a gracz po lewej kotem.
Gdy gracz się pomyli, odkłada jedną kartę do pudełka. Pomyłka może nastąpić, gdy gracz jest kotem i położy kubek na serze, gdy na kostce wypadła mysz. Jeśli jest myszą to pomyłka następuje, gdy na kostce wypadła mysz, o on ucieknie z sera.
    Gra kończy się natychmiast, gdy któryś z graczy zostanie bez kart. Ten gracz, który zebrał najwięcej kart zostaje zwycięzcą.

Podsumowanie
    Nie ulega wątpliwości że Kot Stefan to bardzo ciekawa i emocjonująca gra. Każda rozgrywka wywołuje masę śmiechu i emocji, a przez to bardzo dobrze bawi się przy niej każdy. Zarówno dzieci, nastolatkowie i dorośli. Przez banalnie proste zasady nie ma podziałów, a zwycięzcą zostaje osoba z najlepszym refleksem. Niestety osobom z gorzej rozwiniętą tą umiejętnościom Kot Stefan może mniej przypaść do gustu, ale nie ma to az tak wielkiego znaczenia. Dodatkowo przy każdej rozgrywce poziom naszego refleksu się zwiększa i ma to wpływ na nasze poczynania nie tylko w grze.
Zauważyłem że po każdej rozgrywce wystepuje syndrom "kolejnego razu" i naprawdę za kazdym razem znajdzie się ktoś, kto ma ochotę na kolejną rozgrywkę. Przykładowo, ostatnio wyciągneliśmy sobie tą grę na rozgrzewkę, miały być 2, 3 rozgrywki i coś innego. Skończyło się na 10... sami widzicie.
    Docenić należy nienaganne wykonanie. Co prawda karty nie powalają na kolana, jednak nie takie jest ich zadanie. Wyglądają przyzwoicie i gwarantują trwałość. Tak samo pod względem wytrzymałości wypada reszta elementów. Jednak całkiem inaczej wygląda sprawa ich wyglądu.
Na przykład: kubek kota i myszy - są rewelacyjne.
Małym minusikiem jest fakt, że gra wypada najlepiej przy pełnym składzie osobowym. Przy mniejszej ilości współgraczy rozgrywka trochę traci.
    Cena gry to niecałe 70 zł. Na pewno nie jest zbyt wygórowana, ale mogłaby być o kilka złotych niższa. Wtedy byłoby bardzo dobrze, a tak jest tylko dobrze.
    Grę mógłbym polecić  wszystkim osobom, które szukają emocjonującej gry familijnej, zręcznościowej, imprezowej. Ta gra jest stworzona do tego. Jeśli szukacie dobrej gry strategicznej to z pewnością nie kupujcie Kota Stefana.





MOJA OCENA - 8/10


Dziękuje wydawnictwu Egmont za udostępnienie egzemplarza gry do recenzji.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Loża Szyderców - recenzja

Tytuł: Loża Szyderców Liczba graczy: 2-40 osób Wiek: +16 lat Czas gry: 30 minut Wydawnictwo: Simple Solution Mechaniki: Hand Management, Simultaneous Action Selection Loża Szyderców to bardzo prosta gra imprezowa, mająca na celu wyłonienie króla szydery. Czy to ty okażesz się królem humoru poniżej pasa? Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, jej przeczytanie zajmuje max. 5 minut, jednak zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - kawałek papieru, którego równie dobrze mogłoby nie być. 100 kart pytań - zawierają pytania do których gracze będą starali się znaleźć "pasujące" odpowiedzi. 390 kart odpowiedzi - ze wszystkich kart, gracze będą musieli wybrać karty najtrafniejszej szydery. Rozgrywka Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Losowo wybrany gracz zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając treść karty na głos, którą póź...