Wydarzenia #23 (19.08-25.08)
GRY
W ubiegłym tygodniu w Polsce zostały wydane te gry:
- Wojownicy Podziemi
Być może Cię to zaskoczy, ale to właśnie Ty jesteś jednym z tych pseudobohaterów. Tadaaam!
- Intryganci
W pałacowych korytarzach znów słychać szepty. Wszędzie zdrada, podstęp i spisek.
W ciemnym zaułku spotkali się nie bez przypadku strażnik, służka oraz szpieg króla. Intryga to drugie imię każdego z nich. Czekają na nadwornego maga i damę dworu, którzy się spóźniają. Gdzie jest karzeł? Co zamierzają osiągnąć tym razem?
Spiskuj, donoś i bądź czujny! Jeśli uknujesz spisek idealny – wtedy zapunktujesz! Ale pamiętaj, Twoja tajemnica musi pozostać w kręgu zaufanych. Bądź jednak pewien, że jest wielu, którzy z przyjemnością doniosą królowi o Twoich niecnych knowaniach.
Możesz też wydać królowi innych intrygantów. Gdy twój przeciwnik pójdzie na szafot – zapunktują wszyscy prócz ofiary.
Twoje credo: cel uświęca środki. A Ty dojdziesz do niego choćby po trupach.
Każdy gracz przewodzi Kupcowi oraz czterem jego Pomocnikom, którzy przemieszczają się pomiędzy 16 Lokacjami bazaru. Każda Lokacja pozwala nam na wykonanie innej akcji. Niektóre z akcji pozwolą graczom na zdobycie Rubinów. Grę wygra ten, kto pierwszy zdobędzie 5 Rubinów (6 w grze 2-osobowej).
Wyzwanie, jakie stawia gra przed graczem, polega na długofalowym planowaniu akcji. Kupiec gracza porusza się po bazarze Stambułu wraz ze swoimi pomocnikami. Aby gracz mógł wykonać lokacje, na której się zatrzymał musi pozostawić tam jednego ze swoich pomocników. W innym przypadku akcja nie zostanie wykonana, a liczba pomocników jest ograniczona! Nie zapomnijcie wrócić po swoich niezastąpionych pomocników, bo bez nich nie wykonacie żadnej akcji.
- Wojownicy Podziemi
Czasy prawdziwych herosów przeminęły. Bezzębni szarlatani i zbóje bez szkoły wypełzli na umęczony świat i mydląc oczy ludziom historyjkami o bohaterstwie uwalniali naiwniaków... od ich ciężko zarobionego złota. Gdy te niepokojące wieści dotarły do uszu króla, ten zapłonął gniewem.
Samozwańczy bohaterowie zostali wtrąceni do podziemi. Tam, pośród przerażających potworów i grozy wijącej się w ciemności, chcieli dowieść swej wartości. Najpewniej zaś mieli zginąć marnie.
Być może Cię to zaskoczy, ale to właśnie Ty jesteś jednym z tych pseudobohaterów. Tadaaam!
Wojownicy Podziemi to prawdopodobnie najzabawniejsza gra w jaką zagrasz. Łączy przygodę, zręczność i poczucie humoru. Zbierz parszywą kompanię. Razem przemierzycie lochy i stawicie czoła hordom pokracznych monstrów. W ogniu walki i w desperacji będziecie musieli umiejętnie wykorzystać swoje talenty i odwagę, by w jednym kawałku stanąć przed Władcą Podziemi. I tu będzie po was!
Że co!? Że niby z łatwością dacie radę?! No to śmiało!
Cena: ok. 140 zł- Intryganci
Intryganci – gra karciana dla miłośników interakcji negatywnych. Żeby wygrać, musisz być zły! Bardzo zły.
W pałacowych korytarzach znów słychać szepty. Wszędzie zdrada, podstęp i spisek.
W ciemnym zaułku spotkali się nie bez przypadku strażnik, służka oraz szpieg króla. Intryga to drugie imię każdego z nich. Czekają na nadwornego maga i damę dworu, którzy się spóźniają. Gdzie jest karzeł? Co zamierzają osiągnąć tym razem?
Spiskuj, donoś i bądź czujny! Jeśli uknujesz spisek idealny – wtedy zapunktujesz! Ale pamiętaj, Twoja tajemnica musi pozostać w kręgu zaufanych. Bądź jednak pewien, że jest wielu, którzy z przyjemnością doniosą królowi o Twoich niecnych knowaniach.
Możesz też wydać królowi innych intrygantów. Gdy twój przeciwnik pójdzie na szafot – zapunktują wszyscy prócz ofiary.
Twoje credo: cel uświęca środki. A Ty dojdziesz do niego choćby po trupach.
Cena: ok. 50 zł
- Istambuł
Wrzawa i zgiełk wypełniają bazary w Stambule. Kupcy oraz ich pomocnicy zaczynają kolejny dzień w wąskich alejkach, pomiędzy straganami. Tutaj liczy się dobra organizacja pracy, która pozwoli nam przegonić konkurencje i zdobyć bazary Stambułu! Czas rozpocząć kolejny dzień w tym upalnym mieście,a miarą dzisiejszego sukcesu będzie liczba rubinów w naszej sakwie.
Każdy gracz przewodzi Kupcowi oraz czterem jego Pomocnikom, którzy przemieszczają się pomiędzy 16 Lokacjami bazaru. Każda Lokacja pozwala nam na wykonanie innej akcji. Niektóre z akcji pozwolą graczom na zdobycie Rubinów. Grę wygra ten, kto pierwszy zdobędzie 5 Rubinów (6 w grze 2-osobowej).
Wyzwanie, jakie stawia gra przed graczem, polega na długofalowym planowaniu akcji. Kupiec gracza porusza się po bazarze Stambułu wraz ze swoimi pomocnikami. Aby gracz mógł wykonać lokacje, na której się zatrzymał musi pozostawić tam jednego ze swoich pomocników. W innym przypadku akcja nie zostanie wykonana, a liczba pomocników jest ograniczona! Nie zapomnijcie wrócić po swoich niezastąpionych pomocników, bo bez nich nie wykonacie żadnej akcji.
Cena: ok. 120 zł
- Plusk!
Gracze na przemian dokładają klocki do wieży. Z każdym kolejnym poziomem wieża robi się coraz mniej stabilna, a emocje rosną. W końcu jeden gracz popełnia błąd i
plusk! wpada do wody.
PLUSK! to świetna gra imprezowa. Zasady tłumaczy się błyskawicznie, a rozgrywka dostarcza mnóstwo śmiechu. W grze ważne są i zręczność, i taktyka. To Ty wybierasz, który klocek dołoży przeciwnik, a kolor i kształt mają kluczowe znaczenie.
PLUSK! to świetna gra imprezowa. Zasady tłumaczy się błyskawicznie, a rozgrywka dostarcza mnóstwo śmiechu. W grze ważne są i zręczność, i taktyka. To Ty wybierasz, który klocek dołoży przeciwnik, a kolor i kształt mają kluczowe znaczenie.
Cena: ok. 60 zł
- Zlot Pingwinów
Latem na Antarktydzie każdy pingwin chce zająć najlepsze miejsce do kąpieli słonecznych. Niestety, na krze jest bardzo ciasno, bo mewy i morsy też lubią wylegiwać się na słońcu. Rozpoczynają się przepychanki na lodzie!
ZLOT PINGWINÓW to gra zręcznościowa, w której gracze próbują umieścić na ruchomej górze lodowej pingwiny, rybki i mewy. Każde zagranie to mroźny dreszczyk emocji!
ZLOT PINGWINÓW to gra zręcznościowa, w której gracze próbują umieścić na ruchomej górze lodowej pingwiny, rybki i mewy. Każde zagranie to mroźny dreszczyk emocji!
Cena: ok. 60 zł
Wydarzenia #23 (19.08-25.08)
Reviewed by das
on
sierpnia 25, 2015
Rating: