Przejdź do głównej zawartości

Wydarzenia #23 (19.08-25.08)

GRY

W ubiegłym tygodniu w Polsce zostały wydane te gry:

- Wojownicy Podziemi

Czasy prawdziwych herosów przeminęły. Bezzębni szarlatani i zbóje bez szkoły wypełzli na umęczony świat i mydląc oczy ludziom historyjkami o bohaterstwie uwalniali naiwniaków... od ich ciężko zarobionego złota. Gdy te niepokojące wieści dotarły do uszu króla, ten zapłonął gniewem.

Samozwańczy bohaterowie zostali wtrąceni do podziemi. Tam, pośród przerażających potworów i grozy wijącej się w ciemności, chcieli dowieść swej wartości. Najpewniej zaś mieli zginąć marnie.

Być może Cię to zaskoczy, ale to właśnie Ty jesteś jednym z tych pseudobohaterów. Tadaaam!

Wojownicy Podziemi to prawdopodobnie najzabawniejsza gra w jaką zagrasz. Łączy przygodę, zręczność i poczucie humoru. Zbierz parszywą kompanię. Razem przemierzycie lochy i stawicie czoła hordom pokracznych monstrów. W ogniu walki i w desperacji będziecie musieli umiejętnie wykorzystać swoje talenty i odwagę, by w jednym kawałku stanąć przed Władcą Podziemi. I tu będzie po was!

Że co!? Że niby z łatwością dacie radę?! No to śmiało!
Cena: ok. 140 zł

- Intryganci

Intryganci – gra karciana dla miłośników interakcji negatywnych. Żeby wygrać, musisz być zły! Bardzo zły. 

W pałacowych korytarzach znów słychać szepty. Wszędzie zdrada, podstęp i spisek.
W ciemnym zaułku spotkali się nie bez przypadku strażnik, służka oraz szpieg króla. Intryga to drugie imię każdego z nich. Czekają na nadwornego maga i damę dworu, którzy się spóźniają. Gdzie jest karzeł? Co zamierzają osiągnąć tym razem?

Spiskuj, donoś i bądź czujny! Jeśli uknujesz spisek idealny – wtedy zapunktujesz! Ale pamiętaj, Twoja tajemnica musi pozostać w kręgu zaufanych. Bądź jednak pewien, że jest wielu, którzy z przyjemnością doniosą królowi o Twoich niecnych knowaniach.

Możesz też wydać królowi innych intrygantów. Gdy twój przeciwnik pójdzie na szafot – zapunktują wszyscy prócz ofiary.

Twoje credo: cel uświęca środki. A Ty dojdziesz do niego choćby po trupach.
Cena: ok. 50 zł

- Istambuł

Wrzawa i zgiełk wypełniają bazary w Stambule. Kupcy oraz ich pomocnicy zaczynają kolejny dzień w wąskich alejkach, pomiędzy straganami. Tutaj liczy się dobra organizacja pracy, która pozwoli nam przegonić konkurencje i zdobyć bazary Stambułu! Czas rozpocząć kolejny dzień w tym upalnym mieście,a miarą dzisiejszego sukcesu będzie liczba rubinów w naszej sakwie.

Każdy gracz przewodzi Kupcowi oraz czterem jego Pomocnikom, którzy przemieszczają się pomiędzy 16 Lokacjami bazaru. Każda Lokacja pozwala nam na wykonanie innej akcji. Niektóre z akcji pozwolą graczom na zdobycie Rubinów. Grę wygra ten, kto pierwszy zdobędzie 5 Rubinów (6 w grze 2-osobowej).

Wyzwanie, jakie stawia gra przed graczem, polega na długofalowym planowaniu akcji. Kupiec gracza porusza się po bazarze Stambułu wraz ze swoimi pomocnikami. Aby gracz mógł wykonać lokacje, na której się zatrzymał musi pozostawić tam jednego ze swoich pomocników. W innym przypadku akcja nie zostanie wykonana, a liczba pomocników jest ograniczona! Nie zapomnijcie wrócić po swoich niezastąpionych pomocników, bo bez nich nie wykonacie żadnej akcji.
Cena: ok. 120 zł

- Plusk!

Gracze na przemian dokładają klocki do wieży. Z każdym kolejnym poziomem wieża robi się coraz mniej stabilna, a emocje rosną. W końcu jeden gracz popełnia błąd i… plusk! wpada do wody.

PLUSK! to świetna gra imprezowa. Zasady tłumaczy się błyskawicznie, a rozgrywka dostarcza mnóstwo śmiechu. W grze ważne są i zręczność, i taktyka. To Ty wybierasz, który klocek dołoży przeciwnik, a kolor i kształt mają kluczowe znaczenie.
Cena: ok. 60 zł

- Zlot Pingwinów

Latem na Antarktydzie każdy pingwin chce zająć najlepsze miejsce do kąpieli słonecznych. Niestety, na krze jest bardzo ciasno, bo mewy i morsy też lubią wylegiwać się na słońcu. Rozpoczynają się przepychanki na lodzie!

ZLOT PINGWINÓW to gra zręcznościowa, w której gracze próbują umieścić na ruchomej górze lodowej pingwiny, rybki i mewy. Każde zagranie to mroźny dreszczyk emocji!
Cena: ok. 60 zł 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Loża Szyderców - recenzja

Tytuł: Loża Szyderców Liczba graczy: 2-40 osób Wiek: +16 lat Czas gry: 30 minut Wydawnictwo: Simple Solution Mechaniki: Hand Management, Simultaneous Action Selection Loża Szyderców to bardzo prosta gra imprezowa, mająca na celu wyłonienie króla szydery. Czy to ty okażesz się królem humoru poniżej pasa? Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, jej przeczytanie zajmuje max. 5 minut, jednak zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - kawałek papieru, którego równie dobrze mogłoby nie być. 100 kart pytań - zawierają pytania do których gracze będą starali się znaleźć "pasujące" odpowiedzi. 390 kart odpowiedzi - ze wszystkich kart, gracze będą musieli wybrać karty najtrafniejszej szydery. Rozgrywka Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Losowo wybrany gracz zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając treść karty na głos, którą póź...