Przejdź do głównej zawartości

Wydarzenia #24 (26.08-01.09)

GRY

W ubiegłym tygodniu w Polsce zostały wydane te gry:

- Smart - IQ Żelki


Masz ochotę na małe co nieco? Otwórz IQ żelki i spróbuj wszystkich 60 zadań! Ułóż kolorowe elementy na planszy według podanego schematu.

IQ żelki to wyjątkowo słodka przekąska, z którą trudno będzie Ci się rozstać.

IQ Żelki:
  • Rozwijają myślenie logiczne, planowanie strategiczne, wyobraźnię przestrzenną i spostrzegawczość!
  • To gra wielopoziomowa, ułożona z 60 zadań od łatwych aż do prawdziwych wyzwań!
  • Gra podróżna, którą można zabrać wszędzie!
  • Wykonanie wysokiej jakości znane z innych łamigłówek firmy SMART!
Cena: ok. 70 zł

- Smart - Trzy Małe Świnki

Jeśli chcesz przenieść się do bajkowej krainy Trzy małe świnki zapraszają Cię do zabawy!

Czy potrafisz ustawić świnki na planszy w taki sposób, aby mogły bawić się na podwórku? Jeśli pojawi się wilk - czy pomożesz świnkom bezpiecznie ukryć się w domkach?

Trzy małe świnki to wspaniała gra logiczna dla małych dzieci. W pudełku znajdują się 3 elementy, łatwe do trzymania w ręku. Mali gracze będą się zastanawiać w jaki sposób świnki mieszczą się w domkach i wyglądają przez okna.
Cena: ok. 120 zł

- Pic na wodę!
W grze Pic na wodę!" stajesz się Artystą albo Fałszerzem. Na początku gry wszyscy otrzymują tajne karty z rolami. Większość ról to Artyści, ale pośród nich ukryje się jeden lub dwóch naśladowców. Następnie odsłaniany jest temat wystawy i wszyscy starają się jak najszybciej narysować trzy proste obrazki, które łączą się z wylosowanym tematem. 

Przykładowo temat „Ostre przedmioty" pozwala na narysowanie, noża, śrubki, rozbitej butelki, szpilek itd.

Następnie gracze porównują swoje obrazki. Artyści dostają po jednym punkcie za każdy własny obrazek, którego nikt inny nie narysował. Fałszerze dostają jeden punkt za każdy obrazek narysowany przez przynajmniej jednego Artystę.

Dlaczego będziesz się przy tej grze świetnie bawić?

  • Gra nie wymaga umiejętności rysowania. Szybkie, schematyczne obrazki są nie tylko całkowicie wystarczające, ale też dostarczają dodatkowej zabawy przy porównywaniu ich i próbowaniu zrozumienia gryzmołów współgraczy. 
  • Role Artysty i Fałszerza wymagają zupełnie innego podejścia do gry. Raz staramy się myśleć możliwie oryginalnie, a w drugim wypadku, podobnie jak to jest w grze Dixit, staramy się domyśleć, o czym mogli pomyśleć współgracze. 
  • Gra wydana jest w świetnym, kompaktowym pudełku, łatwym do transportu.
Różnorodność tematów wystaw i ich ilość zapewni niekończące się godziny przedniej zabawy. Będziecie grać, grać i grać, aż słońce zacznie wschodzić. I wtedy uznacie, że bez sensu iść spać i będziecie grać dalej.
Cena: ok. 55 zł


- Kotobirynt

Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów (punkty znajdują się na kartach Kotów). Gracz zdobywa kartę Kota, jeśli uda mu się stworzyć wolną od przeszkód ścieżkę prowadzącą od Kota do Opiekuna.

Dlaczego nie możesz przejść obok tej gry obojętnie?

  • Gra jest o biednych, zagubionych kotkach szukających domu. Tylko osoba pozbawiona serca nie pochyli się by im pomóc, prawda?
  • Rozgrywka jest bardzo szybka i, co ciekawsze, w trakcie rozpędza się jeszcze bardziej. 
  • Losowy układ planszy gwarantuje wysoką regrywalność i odmienność każdej rozgrywki.
  • Sytuacja na planszy zmienia się bardzo dynamicznie, nieustannie śledzimy poczynania przeciwników, czy przypadkiem nie zauważą tego, co my widzimy, czy nie otworzą nam nowych możliwości itd.
  • Ilustracje są nie tylko ładne, ale też bardzo przejrzyste, co jest niesłychanie istotne w tej grze-labiryncie. 
Cena: ok. 45 zł

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Loża Szyderców - recenzja

Tytuł: Loża Szyderców Liczba graczy: 2-40 osób Wiek: +16 lat Czas gry: 30 minut Wydawnictwo: Simple Solution Mechaniki: Hand Management, Simultaneous Action Selection Loża Szyderców to bardzo prosta gra imprezowa, mająca na celu wyłonienie króla szydery. Czy to ty okażesz się królem humoru poniżej pasa? Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, jej przeczytanie zajmuje max. 5 minut, jednak zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - kawałek papieru, którego równie dobrze mogłoby nie być. 100 kart pytań - zawierają pytania do których gracze będą starali się znaleźć "pasujące" odpowiedzi. 390 kart odpowiedzi - ze wszystkich kart, gracze będą musieli wybrać karty najtrafniejszej szydery. Rozgrywka Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Losowo wybrany gracz zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając treść karty na głos, którą póź...