Przejdź do głównej zawartości

Wydarzenia #32 (21.10-27.10)

GRY

W ubiegłym tygodniu w Polsce zostały wydane te gry:

- Studium w Szmaragdzie

Studium w Szmaragdzie (A Study in Emerald V2 Martina Wallace’a) to gra planszowa dla 2-5 osób, nawiązująca do wielokrotnie nagradzanego opowiadania Neila Gaimana: kompilacji historii o Sherlocku Holmesie oraz świata H. P. Lovecraft’a.

Każdy gracz działa zgodne ze swoją ukrytą tożsamością: służy Wielkim Przedwiecznym albo dąży do ich obalenia i restauracji ludzkich władców. Rozgrywka jest pełna nieufności i podejrzeń, a gracze balansują między koniecznością skutecznego działania, a potrzebą utrzymania w tajemnicy swoich roli. Jako członkowie tajnych służb albo sekretnych organizacji, będą korzystać z usług największych (nie)sław Pięknej Epoki, takich jak: Emma Goldman, Leon Czolgosz, Nikołaj Kibalczyc, a nawet Otto von Bismarck czy Sherlock Holmes!

Studium w Szmaragdzie, zaprojektowana przez Martina Wallace’a – jednego z najlepszych autorów współczesnych planszówek, łączy w eleganckiej eurogrze mechaniki budowy talii i kontroli obszarów. Polska edycja jest drugą edycją tej gry, w której usprawniono mechanikę, skrócono czas rozgrywki oraz zaprojektowano na nowo całą szatę graficzną. Dzięki tym zabiegom Studium w Szmaragdzie to gra wyjątkowa, łącząca niesamowity klimat z perfekcyjnie zaprojektowanymi zasadami. To gra dla doświadczonych graczy, miłośników śledztw, strategicznego planowania, bezwzględnej interakcji oraz ukrytych tożsamości.
Cena: ok. 130 zł

- CVlizacje

Pełna humoru podróż przez stulecia. Najważniejsze idee, architektura i wynalazki z historii ludzkości zaprezentowane z przymrużeniem oka. Gracze wcielają się w rolę władców. W trakcie gry próbują zgromadzić jak najwięcej dóbr, które mogą wymieniać na wynalazki, budynki i narzędzia. Te z kolei pomagają im zdobyć jak najwięcej punktów zadowolenia.
Cena: ok. 100 zł

- Motto

Motto to szybka i prosta gra karciana, w której wygra ten, kto dobierze odpowiednie karty i ułoży z nich najsilniejsze kombinacje. Podobnie jak w życiu, przyda się tu trochę szczęścia, a także umiejętności przewidywania i chłodnej kalkulacji.
Cena: ok. 30 zł


- Psycho Dropsy - Sezon Drugi

Psycho dropsy - Sezon 2 to kontynuacja pierwszego sezonu gry. Zupełnie nowe karty utrzymane są w tym samym kulturalnym (choć dosyć otwartym) stylu, co pierwszy sezon. W drugim sezonie pojawiają się karty mówiące o dewiacjach. I to tylko o tych dewiacjach, które naprawdę dotykają ludzi. Nie uwierzycie jak dziwne rzeczy mogą ludzi hmm... podnosić na duchu.

Karty z każdego sezonu gry PsychoDropsy można połączyć w dowolnej kombinacji z innymi sezonami w serii.
Cena: ok. 100 zł

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Loża Szyderców - recenzja

Tytuł: Loża Szyderców Liczba graczy: 2-40 osób Wiek: +16 lat Czas gry: 30 minut Wydawnictwo: Simple Solution Mechaniki: Hand Management, Simultaneous Action Selection Loża Szyderców to bardzo prosta gra imprezowa, mająca na celu wyłonienie króla szydery. Czy to ty okażesz się królem humoru poniżej pasa? Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, jej przeczytanie zajmuje max. 5 minut, jednak zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - kawałek papieru, którego równie dobrze mogłoby nie być. 100 kart pytań - zawierają pytania do których gracze będą starali się znaleźć "pasujące" odpowiedzi. 390 kart odpowiedzi - ze wszystkich kart, gracze będą musieli wybrać karty najtrafniejszej szydery. Rozgrywka Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Losowo wybrany gracz zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając treść karty na głos, którą póź...