Przejdź do głównej zawartości

Wydarzenia #35 (11.11-17.11)

GRY

W ubiegłym tygodniu w Polsce zostały wydane te gry:

- Fruit Salad

W grze Fruit Salad gracze wspólnie tworzą sałatkę owocową - czyli starają się pozbyć z ręki kart prezentujących owoce, jednocześnie chcąc jak najszybciej zebrać cztery punkty zwycięstwa.

Gracze kładą przed sobą swoje zakryte talie, nie sprawdzając wcześniej ich zawartości.

Najmłodszy z graczy rozpoczyna grę, rzucając obiema kośćmi. Wynik na kościach wskazują liczbę i rodzaj owoców z których musimy skomponować swoją sałatkę owocową.
Odkrywa również pierwszą kartę ze swojej talii i umieszcza ją odkrytą na środku stołu, rozpoczynając stosik nazywany miską na owoce.

Następnie gracze kolejno odkrywają pierwszą kartę ze swojej talii kładąc ją odkrytą na stosie miski na owoce. W każdej chwili, gdy jeden z graczy uzna, że w misce znajduje się wskazana przez kości wymagana liczba (lub więcej) upragnionych owoców , może ją klepnąć, kładąc na niej dłoń. Gdy to zrobi, zabiera wszystkie karty ze stosu i sprawdza, ile znajduje się pośród nich kart upragnionych owoców. Jeśli się pomylił - wtasowuje karty do swojej talii. Jeśli miał rację - zatrzymuje 1 kartę dla siebie jako punkt, a resztę rozdaje dowolnie innym graczom.
Gra trwa dalej, dopóki ktoś zgromadzi czterech punktów lub pozbędzie się wszystkich swoich kart.
Cena: ok. 60 zł

- Poprzez Wieki

Poprzez Wieki jest grą przeznaczoną dla dwóch graczy, która łączy w sobie prostotę rozgrywki znaną z mikrogier oraz strategię opartą o kolekcjonowanie zestawów kart oraz system draftu (znany np. z fazy wypatrywania Osadników: Narodziny Imperium).
 
Każdy z graczy otrzymuje 5 kart, spośród których wybiera jedną, pozostałe przekazuje przeciwnikowi. Każda karta posiada swój własny symbol oraz specjalną zasadę, która pozwala zdobyć punkty w zależności od zebranych symboli znajdujących się na kartach.  Z końcem rundy gracze wybierają jedną kartę, która jako relikt przeszłości pozostanie w ich królestwie na przyszłe rundy, a także usuwają inną ze swoich kart znajdujących się w swoim królestwie. Po zakończeniu 3 rund wygrywa gracz z najlepiej rozwiniętym królestwem.
Cena: ok. 40 zł

- Trzy Małe Świnki

Trzy Małe Świnki to prosta i zabawna gra kościana dla całej rodziny. W swojej turze gracz rzuca unikatowymi różowymi kośćmi. Gracze starają się wyrzucić symbole dzięki, którym będę mogli kupić drzwi, okna czy też dach zbudowany ze słomy, drewna albo cegły. Im piękniejszy i potężniejszy Twój dom, tym więcej punktów na koniec gry uzyskasz! 
Pamiętaj jeśli wyrzucisz dwa symbole wilka, weź głęboki wdech i zdmuchnij domek przeciwnika!
Cena: ok. 90 zł

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Loża Szyderców - recenzja

Tytuł: Loża Szyderców Liczba graczy: 2-40 osób Wiek: +16 lat Czas gry: 30 minut Wydawnictwo: Simple Solution Mechaniki: Hand Management, Simultaneous Action Selection Loża Szyderców to bardzo prosta gra imprezowa, mająca na celu wyłonienie króla szydery. Czy to ty okażesz się królem humoru poniżej pasa? Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, jej przeczytanie zajmuje max. 5 minut, jednak zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - kawałek papieru, którego równie dobrze mogłoby nie być. 100 kart pytań - zawierają pytania do których gracze będą starali się znaleźć "pasujące" odpowiedzi. 390 kart odpowiedzi - ze wszystkich kart, gracze będą musieli wybrać karty najtrafniejszej szydery. Rozgrywka Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Losowo wybrany gracz zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając treść karty na głos, którą póź...