Przejdź do głównej zawartości

Wydarzenia #43 (20.01-26.01)

GRY

W ubiegłym tygodniu w Polsce zostały wydane te gry:

- Bonsai

Bonsai to gra karciana zainspirowana japońską estetyką. W trakcie gry uczestnicy dążą do wygranej poprzez umiejętne łączenie kart, nie tylko do swojego drzewa, ale także do drzew przeciwników. Dokładanie kart nie jest ograniczone sztywnymi regułami, a zatem w jej trakcie powstają ciekawe układy oraz różnorodne kompozycje.

Na początku tury gracz wybiera jedną z trzech widocznych kart, a następnie układa ją na dowolnym drzewie.

Gracz punktuje za nieprzerwany ciąg identycznych symboli znajdujących się na karcie, którą dołożył.
Jeżeli w ten sposób zdobędzie dziesięć lub więcej punktów, gałąź łamie się i należy odrzucić karty wchodzące w jej skład. Można w ten sposób popsuć plany konkurencji.

Dodatkowo gracze mogą dobierać karty zleceń specjalnych, które dają punkty, jeżeli zostaną wykonane przed końcem gry.
Cena: ok. 35 zł

- KingRunner


Kingrunner to nowoczesna planszówka z przemyślaną i pasującą do sportowego tematu mechaniką. W trakcie "treningu" gracz buduje swoją talię kart, która zapewni mu różne możliwości w czasie "wyścigu". O wyniku decydują więc taktyka, wypracowana „forma” i spryt biegacza, a nie losowe rzuty kostką.

Na kartach zaprezentowane są różnorodne formy biegowych treningów i elementy przygotowania do maratonu. Dla początkujących biegaczy gra może być elementarzem treningowym. Dowiedzą się dzięki niej, czym są takie metody treningowe jak długie wybiegania, fartlek albo interwały, dlaczego warto się rozciągać i jak uniknąć maratońskiej „ściany”. Z kolei doświadczeni biegacze odnajdą się bez problemów w dobrze im znanych realiach. Kingrunner to świetna intelektualna rozrywka z pełnym odwzorowaniem przygotowań, treningów oraz przeżyć związanych z maratonem.

Gra posiada wysoką wartość integracyjną, rozrywkową i edukacyjną. Rozgrywka toczy się w duchu fair play, trwa 30 – 40 minut. Kompaktowe rozmiary pudełka to idealne rozwiązanie w podróż i na niedrogi prezent. Dwustronna plansza główna, plansze biegaczy, karty treningu i karty wydarzeń oraz drewniane pionki są wysokiej jakości. Atrakcyjności gry dopełnia perfekcyjnie dopracowana szata graficzna oparta na czytelnej ikonografii.
Cena: ok. 50 zł

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Loża Szyderców - recenzja

Tytuł: Loża Szyderców Liczba graczy: 2-40 osób Wiek: +16 lat Czas gry: 30 minut Wydawnictwo: Simple Solution Mechaniki: Hand Management, Simultaneous Action Selection Loża Szyderców to bardzo prosta gra imprezowa, mająca na celu wyłonienie króla szydery. Czy to ty okażesz się królem humoru poniżej pasa? Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, jej przeczytanie zajmuje max. 5 minut, jednak zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - kawałek papieru, którego równie dobrze mogłoby nie być. 100 kart pytań - zawierają pytania do których gracze będą starali się znaleźć "pasujące" odpowiedzi. 390 kart odpowiedzi - ze wszystkich kart, gracze będą musieli wybrać karty najtrafniejszej szydery. Rozgrywka Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Losowo wybrany gracz zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając treść karty na głos, którą póź...