Przejdź do głównej zawartości

Burgoo - recenzja

Tytuł: Burgoo
Autor : Dan Manfredini
Liczba graczy: 2-4 osób
Wiek: + 10 lat
Czas gry: 15 minut
Wydawnictwo: Tasty Minstreal Games
Mechaniki: Card Drafting, Hand Management


Burgoo to gra o dodawaniu składników do potrawy Burgoo. Czy taki temat gry może okazać się trafnym?

Elementy gry

Instrukcja - w języku angielskim, krótka, trochę zagmatwana.

16 żetonów mięsa, 16 żetonów selera, 16 żetonów marchewki, 16 żetonów ziemniaka, 16 żetonów cebuli i 16 żetonów ziół.

Rozgrywka


Każdy szef kuchni bierze dwa składniki każdego typu z puli i losowo układa je w rzędzie tak, że jeden z końców jest w pobliżu centrum stołu a drugi obok gracza. Każdy gracz bierze też jeden składnik każdego typu i jest to jego ręka. Pozostałe składniki umieszcza się na środku stołu, tworząc garnek. Gracz najczęściej przygotowujący posiłek zaczyna. 
Jeśli gra tylko dwóch graczy, to każdy tworzy dwa rzędy i ma po 6 składników na ręce. 
Tak wygląda sytuacja gracza na początku gry.
Podczas swojej tury gracz musi wybrać jedną z trzech opcji.
Aktywny gracz może wziąć jeden składnik z ręki i dodać go do garnka. Ten szef kuchni następnie wybiera przód lub tył rzędu. Jeżeli gracz wybierz przód, wszystkie pasujące do odrzuconego składnik na przodzie muszą być przeniesione do kotła. Jeśli szef wybierze tył, odrzucane są wszystkie pasujące składniki z tyłu. Działania te odnoszą się do rzędów wszystkich kucharzy.

Gracz może także wziąć jeden składnik z garnka, ogłasza jakiego typu i kładzie go na ręce. 

Ostatnia akcja to rozdzielenie rzędu. Gracz bierze wtedy jeden składnik z ręki i dodaje go do garnka. Następnie wybiera jeden z rzędów innych graczy i dzieli go na pół. Podział musi być nad lub poniżej składnika dopasowanego do odrzuconego. Nowy rząd może być dowolnej długości. Rząd może być rozdzielony więcej niż raz w ciągu gry, ale tylko raz na turę.
Przykład rozdzielenia rzędu.
Gra się kończy kiedy jeden lub więcej graczy zostanie bez rzędu. Zwycięzcą zostaje osoba, której jako pierwszej skończy się rząd.

Podsumowanie

Po krótkim opisie tej bardzo prostej gry nadszedł czas na podsumowanie. Pozytywów nie ma zbyt wielu, więc może zacznę od nich. Dużą zaletą jest z pewnością niska cena. Grę można nabyć za niecałe 20 zł, choć w Polsce może być ciężko z jej dostaniem. Jednak cena jest w znacznym stopniu uzasadniona, gdyż gra po prostu nie zawiera wielu elementów. Dosyć mocno boli mnie zwłaszcza brak pudełka z prawdziwego zdarzenia. Mam uprzedzenie do takich gier. 

Gra jest prosta i zasady można wytłumaczyć bardzo szybko. Niestety po zrozumieniu zasad nie możemy się długo cieszyć z rozgrywki, bo gra po prostu nie jest dobra. Początkowo może nie wygląda to tak źle, ale po zaledwie dwóch, trzech rozgrywkach okazuje się, że rozgrywka nie jest zbyt ciekawa. Działania, które wykonujemy są wykonywane "na sucho". Kompletnie nie czuć żadnego klimatu, ani nawet celu gry. Przy grze nie odczujecie zabawy, czy satysfakcji. Przynajmniej tak było w moim przypadku. Burgoo kompletnie mnie do siebie nie przekonało.

Pewne zastrzeżenia mam również do instrukcji. Zasady tłumaczy w dosyć zagmatwany sposób i nie czyta się jej zbyt dobrze. na szczęście jest krótka.

Podsumowując, Burgoo to gra niezbyt dobra. Raczej nie zachęcałbym do zakupu tej gry, bo najprawdopodobniej nie zapewni wam ona miło spędzonego czasu, chyba że przy pierwszej i ewentualnie drugiej rozgrywce.


MOJA OCENA - 6/10



*Kliknij i zobacz, co oznaczają poszczególne zagadnienia. 

Thank you very much for providing game!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Loża Szyderców - recenzja

Tytuł: Loża Szyderców Liczba graczy: 2-40 osób Wiek: +16 lat Czas gry: 30 minut Wydawnictwo: Simple Solution Mechaniki: Hand Management, Simultaneous Action Selection Loża Szyderców to bardzo prosta gra imprezowa, mająca na celu wyłonienie króla szydery. Czy to ty okażesz się królem humoru poniżej pasa? Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, jej przeczytanie zajmuje max. 5 minut, jednak zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - kawałek papieru, którego równie dobrze mogłoby nie być. 100 kart pytań - zawierają pytania do których gracze będą starali się znaleźć "pasujące" odpowiedzi. 390 kart odpowiedzi - ze wszystkich kart, gracze będą musieli wybrać karty najtrafniejszej szydery. Rozgrywka Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Losowo wybrany gracz zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając treść karty na głos, którą póź...