Przejdź do głównej zawartości

Wydarzenia #49 (02.03-15.03)

GRY

Przez ostatnie 2 tygodnie w Polsce zostały wydane te gry:

- Krwawa Oberża

Jesteś właścicielem jednej z karczem, który pragnie wzbogacić się za wszelką cenę, a regularny zysk wynikający z przyjmowania gości to dla Ciebie za mało. Musisz znaleźć dodatkowy sposób zarobku. Niestety masz trochę skrupułów moralnych, które nie pozwalają Ci okradać gości... o ile jeszcze są żywi. Na szczęście morderstwo nie jest na Twojej liście niemiłych rzeczy, które nie powinny przydarzać się Twoim gościom. Oczywiście nie oznacza to, że w Twoim ogródku piętrzą się ciała! To nie tylko szkodliwe dla biznesu, ale też byłoby to trochę kłopotliwe, gdyby policja wpadła z wizytą.  

Biznes się kręci, goście przybywają i wyjeżdżają (w większości), niektórzy nawet wracają, zachęceni miłą obsługą! Gości jest tyle, że ledwo ledwo nadążasz z pracą... wyraźnie potrzebujesz wspólnika.

"Krwawa oberża" to gra ekonomiczna z zaskakująco silnie zarysowanym klimatem pełna napięcia (co się zdarza niezwykle rzadko w tego typu grach), w której gracze starają się tak zaplanować i przeprowadzić akcje, by zgromadzić jak najwięcej pieniędzy. 
Cena: ok. 90 zł

- Wiewióry

Wiewióry wydają się być zwodniczo nieskomplikowaną grą. Między Twoją Wiewiórą, a orzeszkiem znajdują się tylko trzy kafelki, a jedyne co Ty musisz zrobić, to po kolei powiedzieć, co znajduje się na ich odwrocie.  Najpierw oczywiście strzelasz, powiedzmy "Liść!" - odwracasz i udało się! Faktycznie był tam liść. Zostawiasz kafelek obrócony z liściem do góry. Następny... może kamień? Odwracasz go i okazuje się, że niestety nie. Na drugiej stronie kafelka był grzyb. Szkoda, Twoja runda się kończy, ale zaraz będzie znowu Twoja kolejka... ale chwila, co było po drugiej stronie pierwszego kafelka?? Jakoś nie zapamiętałeś... A niech to, ktoś idzie w przeciwnym kierunku i właśnie obrócił Twój kafelek i teraz już zupełnie się pogubiłeś. 

Zaraz, że jak?! Inny gracz właśnie zdobył orzeszka, a to zmienia zasady i teraz masz odgadywać kolory?! A już zapamiętałeś, że ma być liść, liść, kamień... Skąd masz wiedzieć w jakich były kolorach?!

Dlaczego zachwycisz się tą grą?

  • Wesołe, sympatyczne grafiki autorstwa Kiciputka wprawią Cię w odpowiedni nastrój do tej lekkiej gry! Rysunki na kaflach są jednoznaczne zarówno w kształtach jak i kolorach, więc nie ma mowy o pomyłce. Wszystko zależy od Ciebie!
  • Bardzo wysoka jakość wykonania. Solidne, grube kafelki sprawią, że gra przeżyje wiele lat bez uszczerbku na zdrowiu nawet przy częstym użytkowaniu. ;)
  • Mechanika jest bardzo prosta, ale właśnie dzięki temu gra dostarcza tyle zabawy. Nie skupiasz się na zawiłych zagraniach, a jedynie na tym, by zapamiętać ciąg kamień, kamień, liść... zaraz, przecież tam jest teraz liść, przeciwnik idąc po swojego orzecha obrócił po drodze Twój kafelek... Co było pod spodem?! Chyba grzyb...?
  • Gra idealnie sprawdzi się w każdym towarzystwie. Małe i duże dzieci, nastolatki, przyjaciele, rodzice, dziadkowie. Gra nie wymaga liczenia, zręczności, refleksu, nic z tych rzeczy! Dosłownie każdy może wziąć udział w zabawie!
  • Masz niedowidzących znajomych? Osoby w jakimś stopniu nie władające dobrze rękami? To również idealna gra by zaprosić ich do zabawy! Wszystko i tak trzeba trzymać w głowie, a kartoniki przewracać może dowolna osoba.
  • Instrukcja zawiera 5 dodatkowych wariantów rozgrywki, dzięki czemu szybko się grą nie znudzicie (jeśli w ogóle!).
Cena: ok. 35 zł

- Klub Utracjuszy

W trakcie rozgrywki gracze rywalizują w dwóch albo trzech sferach. Każda z nich podlega innym zasadom punktacji i w każdej z nich gracze starają się… stracić jak najwięcej punktów. Rozgrywka toczy się przez 5 rund lub do momentu, gdy któryś z graczy osiągnie „0” punktów w jednej ze sfer. Wbrew pozorom nie jest to wyścig o jak najszybsze uzyskanie zerowego wyniku. Klub utracjuszy to gra bazująca na równowadze w dążeniu do różnych celów. Końcowy wynik gracza to punkty, jakie pozostały mu na koniec gry w sferze, w której pozostało mu ich najwięcej. Zwycięzcą zostanie zaś gracz o najniższym końcowym wyniku.
Cena: ok. 140 zł

- Bitwa na Morzu

Na morzu karaibskim rozgrywa się wielka bitwa morska. Każdy kapitan chce zwyciężyć i przywieźć do swojego portu cenne skarby. Aby wygrać, musisz użyć sprytu albo dużej siły ognia. Którą taktykę wybierzesz?
Seria „Dobra Gra w Dobrej Cenie” to ładne i ciekawe gry rodzinne w dobrej cenie. Mogę w nie grać już 6 letnie dzieci.
Cena: ok. 20 zł

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Loża Szyderców - recenzja

Tytuł: Loża Szyderców Liczba graczy: 2-40 osób Wiek: +16 lat Czas gry: 30 minut Wydawnictwo: Simple Solution Mechaniki: Hand Management, Simultaneous Action Selection Loża Szyderców to bardzo prosta gra imprezowa, mająca na celu wyłonienie króla szydery. Czy to ty okażesz się królem humoru poniżej pasa? Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, jej przeczytanie zajmuje max. 5 minut, jednak zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - kawałek papieru, którego równie dobrze mogłoby nie być. 100 kart pytań - zawierają pytania do których gracze będą starali się znaleźć "pasujące" odpowiedzi. 390 kart odpowiedzi - ze wszystkich kart, gracze będą musieli wybrać karty najtrafniejszej szydery. Rozgrywka Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Losowo wybrany gracz zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając treść karty na głos, którą póź...