Przejdź do głównej zawartości

Wydarzenia #56 (04.05-10.05)

GRY

W ubiegłym tygodniu w Polsce zostały wydane te gry:

- Kraby na Fali

Kiedy nadchodzi przypływ, kraby szukają bezpiecznej kryjówki. Jednak często okazuje się, że nie starczy dla wszystkich miejsca, więc każdy krab musi wykazać się sprytem i wspiąć się na skorupę innego pobratymca, aby fale nie zabrały go z powrotem w morskie odmęty.

W momencie gdy wszyscy gracze poza jednym zostaną wyeliminowani, ostatni gracz pozostający w grze wygrywa i zdobywa tytuł króla wybrzeża.
Cena: ok. 90 zł
- O mój Zboże!

Europa, czasy średniowiecza. Stanowicie grupę rzemieślników wytwarzających buty, beczki, szkło, skóry i wiele innych towarów.

Każdego dnia, o świcie, otwiera się targ, na którym możecie pozyskiwać surowce do produkcji towarów. Ten, komu uda się najlepiej zarządzić łańcuchami produkcji, zbierze najwięcej punktów zwycięstwa i wygra.


O mój zboże! to świetna gra karciana, która dorównuje niejednej planszówce pod względem możliwości układania i realizacji różnych strategii. To gra, która przez wiele rozgrywek z pewnością przyniesie sporo emocji i zagwarantuje za każdym razem świetną zabawę.
Cena: ok 30 zł
- Wyspa Skye

Miękki piasek na plażach, łagodne wzgórza i potężne łańcuchy górskie. Tak - ten wspanialy krajobraz może oczarować każdego.

Niech ten sielankowy obraz jednak cię nie zmyli. Setki lat temu był to teren, na którym aż pięć klanów walczyło o dominację. Każdy z nich zawzięcie walczył o przejęcie każdego, nawet najmniejszego skrawka ziemi, jednoczesnie próbując sprzedać tereny o małej użyteczności.


Walcz o dominację nad Wyspą Skye. Król może być tylko jeden! Zostanie nim ten spośród Lairdów, którego klan podbije najwięcej terytoriów i wykaże się sprytem w handlu. Każda kolejna rozgrywka będzie zupełnie inna, niż poprzednie.
Cena: ok. 90 zł
- Szeregowy Pingwin

Gra wydaje się prosta... na pierwszy rzut oka. Na drugi też, ale po chwili grania nagle odkryjecie, że nie dość, iż ta mała karcianka faktycznie jest grą o dominację nad obszarem, to te małe, cwane pingwiny potrafią nieźle zaleźć za skórę.

Co rundę musisz zadecydować, jakie karty przekazać przeciwnikom, a jakie zachować dla siebie. Następnie spośród posiadanych kart wybierasz jedną i zagrywasz. Zagrane karty zapewniają Ci wpływy na danym obszarze, za co na koniec gry dostaniesz punkty, jeśli na ręku posiadasz jeszcze karty należące do zdominowanego obszaru.

Dylemat jest więc dość spory: czy mocną kartę zagrać jako kartę dominacji zwiększając szansę na kontrolę obszaru, czy lepiej zostawić ją sobie na ręce jako dużą ilość punktów ryzykując, że nie uda mi się go zdominować? A może coś pośrodku?

Przewiduj ruchy innych i przygotuj się na nie tak, by wyjść na całej sytuacji jak najlepiej!

To nie jest lekka gra dla leniwych! Podbijanie świata wymaga planowania i niezłej dawki knucia. Zwłaszcza, gdy świat podbijają pingwiny...
Cena: ok. 55 zł
- Opowieści z Karczmy

Opowieści z Karczmy to gra towarzyska dla dwóch i więcej osób, polegająca na budowaniu historii za pomocą kart. Powstała, by w łatwy sposób nauczyć nas opowiadania historii - umiejętności, która od zarania dziejów tkwi w każdym z nas.

Razem z innymi lub przeciwko nim. Śmieszną. Straszną. Poruszającą.

Jesteś władcą opowieści. Wykorzystaj to.

Opowieściach z Karczmy opowiesz o bohaterach ratujących księżniczki w fantastycznych krainach... lub księżniczkach wyciągających z opresji prawdziwych herosów.
Cena: ok. 25 zł
- Nie Testowaliśmy tego Wcale

Gra „Nie Testowaliśmy Tego Wcale” doskonale nadaje się na każdą imprezę. Jest przeznaczona dla 2-15 graczy i trwa około 10-15 minut.

Głównym celem gry jest wygrać – jeśli nie wygrałeś to znaczy, że przegrałeś. Jeśli wszyscy inni gracze przegrali oznacza to, że TY wygrałeś.


Na początku rozgrywki każdy z graczy dostaje 2 karty, które bierze na swoją rękę. Pierwszego gracza wybiera się jak najbardziej losowo – przypadkowo.

Następnie pierwszy gracz dobiera jedną kartę z leżącej na środku zakrytej talii i zagrywa jedną z posiadanych przez siebie kart na ręce.

Zagraną kartę rozgrywa się natychmiast czytając jej tekst i stosując się do niego. Następnie swoją turę rozgrywa gracz siedzący lub stojący po lewej stronie od gracza właśnie kończącego swoją turę. I tak dalej…

Cena: ok. 40 zł
- Inspire

Gra INSPIRE pozwala odkryć na nowo uczynki miłosierdzia. Uwrażliwia na potrzeby ludzi nas otaczających i proponuje sposoby udzielania im pomocy. Karty do gry tworzą duża planszę, po której poruszamy się znacznikami i spotykamy osoby potrzebujące. W czasie rozgrywki towarzyszą nam różne znane postacie świętych i błogosławionych.

Ideą gry INSPIRE jest poznanie uczynków miłosierdzia, zgłębienie Miłości Bożej i wartości, jaką niesie czynienie miłosierdzia względem bliźnich. INSPIRE uwrażliwia na potrzeby innych ludzi oraz kształtuje postawy gotowości do udzielenia im właściwej pomocy.
Cena: ok. 50 zł

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Loża Szyderców - recenzja

Tytuł: Loża Szyderców Liczba graczy: 2-40 osób Wiek: +16 lat Czas gry: 30 minut Wydawnictwo: Simple Solution Mechaniki: Hand Management, Simultaneous Action Selection Loża Szyderców to bardzo prosta gra imprezowa, mająca na celu wyłonienie króla szydery. Czy to ty okażesz się królem humoru poniżej pasa? Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, jej przeczytanie zajmuje max. 5 minut, jednak zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - kawałek papieru, którego równie dobrze mogłoby nie być. 100 kart pytań - zawierają pytania do których gracze będą starali się znaleźć "pasujące" odpowiedzi. 390 kart odpowiedzi - ze wszystkich kart, gracze będą musieli wybrać karty najtrafniejszej szydery. Rozgrywka Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Losowo wybrany gracz zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając treść karty na głos, którą póź...