Wydarzenia #56 (04.05-10.05)
GRY
W ubiegłym tygodniu w Polsce zostały wydane te gry:
Kiedy nadchodzi przypływ, kraby szukają bezpiecznej kryjówki. Jednak często okazuje się, że nie starczy dla wszystkich miejsca, więc każdy krab musi wykazać się sprytem i wspiąć się na skorupę innego pobratymca, aby fale nie zabrały go z powrotem w morskie odmęty.
W momencie gdy wszyscy gracze poza jednym zostaną wyeliminowani, ostatni gracz pozostający w grze wygrywa i zdobywa tytuł króla wybrzeża.
Cena: ok. 90 zł
- O mój Zboże!
Każdego dnia, o świcie, otwiera się targ, na którym możecie pozyskiwać surowce do produkcji towarów. Ten, komu uda się najlepiej zarządzić łańcuchami produkcji, zbierze najwięcej punktów zwycięstwa i wygra.
O mój zboże! to świetna gra karciana, która dorównuje niejednej planszówce pod względem możliwości układania i realizacji różnych strategii. To gra, która przez wiele rozgrywek z pewnością przyniesie sporo emocji i zagwarantuje za każdym razem świetną zabawę.
Cena: ok 30 zł
- Wyspa Skye
Niech ten sielankowy obraz jednak cię nie zmyli. Setki lat temu był to teren, na którym aż pięć klanów walczyło o dominację. Każdy z nich zawzięcie walczył o przejęcie każdego, nawet najmniejszego skrawka ziemi, jednoczesnie próbując sprzedać tereny o małej użyteczności.
Walcz o dominację nad Wyspą Skye. Król może być tylko jeden! Zostanie nim ten spośród Lairdów, którego klan podbije najwięcej terytoriów i wykaże się sprytem w handlu. Każda kolejna rozgrywka będzie zupełnie inna, niż poprzednie.
Cena: ok. 90 zł
- Szeregowy Pingwin
Co rundę musisz zadecydować, jakie karty przekazać przeciwnikom, a jakie zachować dla siebie. Następnie spośród posiadanych kart wybierasz jedną i zagrywasz. Zagrane karty zapewniają Ci wpływy na danym obszarze, za co na koniec gry dostaniesz punkty, jeśli na ręku posiadasz jeszcze karty należące do zdominowanego obszaru.
Dylemat jest więc dość spory: czy mocną kartę zagrać jako kartę dominacji zwiększając szansę na kontrolę obszaru, czy lepiej zostawić ją sobie na ręce jako dużą ilość punktów ryzykując, że nie uda mi się go zdominować? A może coś pośrodku?
Przewiduj ruchy innych i przygotuj się na nie tak, by wyjść na całej sytuacji jak najlepiej!
To nie jest lekka gra dla leniwych! Podbijanie świata wymaga planowania i niezłej dawki knucia. Zwłaszcza, gdy świat podbijają pingwiny...
Cena: ok. 55 zł
- Opowieści z Karczmy
Razem z innymi lub przeciwko nim. Śmieszną. Straszną. Poruszającą.
Jesteś władcą opowieści. Wykorzystaj to.
W Opowieściach z Karczmy opowiesz o bohaterach ratujących księżniczki w fantastycznych krainach... lub księżniczkach wyciągających z opresji prawdziwych herosów.
Cena: ok. 25 zł
- Nie Testowaliśmy tego Wcale
Głównym celem gry jest wygrać – jeśli nie wygrałeś to znaczy, że przegrałeś. Jeśli wszyscy inni gracze przegrali oznacza to, że TY wygrałeś.
Na początku rozgrywki każdy z graczy dostaje 2 karty, które bierze na swoją rękę. Pierwszego gracza wybiera się jak najbardziej losowo – przypadkowo.
Następnie pierwszy gracz dobiera jedną kartę z leżącej na środku zakrytej talii i zagrywa jedną z posiadanych przez siebie kart na ręce.
Zagraną kartę rozgrywa się natychmiast czytając jej tekst i stosując się do niego. Następnie swoją turę rozgrywa gracz siedzący lub stojący po lewej stronie od gracza właśnie kończącego swoją turę. I tak dalej…
Cena: ok. 40 zł
- Inspire
Ideą gry INSPIRE jest poznanie uczynków miłosierdzia, zgłębienie Miłości Bożej i wartości, jaką niesie czynienie miłosierdzia względem bliźnich. INSPIRE uwrażliwia na potrzeby innych ludzi oraz kształtuje postawy gotowości do udzielenia im właściwej pomocy.
Cena: ok. 50 zł
Wydarzenia #56 (04.05-10.05)
Reviewed by das
on
maja 10, 2016
Rating: