Przejdź do głównej zawartości

Wydarzenia #57 (11.05-24.05)

GRY

W ubiegłym tygodniu w Polsce zostały wydane te gry:

- Odbudowa Warszawy

Odbudowa Warszawy 1945-1980 to wyjątkowa gra o prostych zasadach, która zapewni dobrą zabawę całej rodzinie, a jej wariant zaawansowany spodoba się również doświadczonym graczom.

Stawisz w niej czoła wyzwaniu budowy miasta na gruzach powojennej Warszawy. Wcielisz się w pracownika Biura Odbudowy Stolicy, a Twoim zadaniem będzie racjonalna rekonstrukcja zniszczonego miasta. Za stawianie kolejnych budynków, mostów i odcinków metra otrzymasz punkty zwycięstwa. Kto będzie miał ich najwięcej na koniec rozgrywki, wygra!

W grze występuje aż 60 unikatowych budynków ukazujących architektoniczne bogactwo stolicy Polski. Odkryj piękno Warszawy i odbuduj ją według własnego pomysłu!
Cena: ok. 160 zł

- Domek

Wolisz mieć dużą sypialnię z ekskluzywnym łóżkiem z baldachimem czy preferujesz przestronny salon, w którym bez trudu zmieści się pianino? Pamiętaj, by przy projektowaniu swojego „Domku” dobrze wykorzystać dostępną przestrzeń, gdyż później niezwykle trudno wprowadzić zmiany!
W ciągu dwunastu rund zbierzesz tyle kart, by zapełnić swoją planszę pokojami, wybrać kolor dachu i znaleźć miejsce na stylowe lub praktyczne dodatki, tworząc tym samym niepowtarzalny „Domek” z charakterem. Na koniec gracze porównują swoje dzieła i zliczają punkty za funkcjonalność, dobry projekt, jakość dachu i wykończenie całości.

Piękno i różnorodność kart (prawie 100 unikalnych grafik) potęgują przyjemność płynącą z każdej rozgrywki. Przejrzysta i bardzo spójna z tematem mechanika daje możliwość podejmowania za każdym razem nowych, ciekawych decyzji i budzi chęć zagrania w „Domek” po raz kolejny… i kolejny.

Właśnie tak powstaje „Domek” budowany z sercem!
Cena: ok. 90 zł
- Bongo 

Jesteś na afrykańskim safari. Wytęż wzrok bowiem zaczyna się wyścig i tylko najbardziej spostrzegawczy z was może go wygrać! Patrz uważnie i jako pierwszy podaj nazwę właściwego Zwierza! Ale uważaj! Musisz podać nazwę właściwego Zwierzaka, a nie byle jakiego!

Bong to gra, w której liczy się spostrzegawczość, refleks i dedukcja! Gracze rzucają kośćmi przedstawiającymi zwierzęta oraz cyfry, a następnie każdy z nich stara się jak najszybciej odkryć zwierzaka, którego nazwę musi podać!

To idealna gra dla wszystkich fanów takich gier jak Set czy Duuuszki! 
Cena: ok. 35 zł
- Potwory w Nowym Jorku

Potwory w Nowym Jorku to gra bazująca i rozbudowująca pomysły znane z popularnych Potworów w Tokio. Gracze po raz kolejny wcielą się w zmutowane monstra, które z radością okładają się wzajemnie w sielskiej atmosferze, nie zważając przy tym za bardzo na zniszczenia i spustoszenia, jakie sieją w różnych dzielnicach miasta.

W trakcie swojej tury rzucasz sześcioma kośćmi wybierając symbole, których będziesz chciał użyć w nadchodzącej turze. Dzięki nim będziesz mógł atakować inne monstra, regenerować energię, leczyć się, kupować karty specjalne, niszczyć budynki bądź wywołać atak wojska! Dzięki nim posiądziesz specjalne zdolności jak regeneracja, naturalny pancerz, mimikrę, plucie kwasem, czy zianie ogniem! Używaj ich rozsądnie, aby udowodnić, że nie tylko Tokio, ale i Nowy Jork to tylko Twoje terytorium.
Cena: ok. 160 zł
- Zombie 15'

Prawie wszyscy ludzie w mieście zamienili się w łaknące świeżego mięsa zombie. Nieliczni, którym udało się przetrwać, stali się dla nich pożywieniem. Walcz z hordami zombie, pomagaj innym ocalonym i co najważniejsze - nie daj się zabić!

Rozegraj emocjonującą kampanię składającą się z 15 scenariuszy. Każdy scenariusz różni się układem planszy, liczbą zombie oraz zadaniami do wykonania. Scenariusze stopniowo wprowadzają kolejne zasady, dzięki czemu gra jest bardzo przystępna dla nowych graczy. 

Ścieżka dźwiękowa z dołączonej płyty CD odmierza czas. Masz 15 minut, aby zrealizować wszystkie zadania i przeżyć. Kiedy usłyszysz przerażający ryk, dostawiasz kolejne figurki zombie na planszę!

Aby przetrwać w postapokaliptycznym świecie, musisz eksplorować opuszczone budynki w poszukiwaniu zapasów oraz broni. Siekiera, karabin Ak-47, piła mechaniczna, a nawet pokrywa od śmietnika to cenne znaleziska, które pomogą ci w walce z zombie.

Aby wygrać, gracze muszą ze sobą współpracować - ustalić wspólną taktykę i podzielić się zadaniami. Nieraz będą musieli opatrywać rany swoich przyjaciół, a nawet nieść ich nieprzytomnych na plecach.

Przejście wszystkich scenariuszy to prawdziwe wyzwanie oraz zabawa na kilkadziesiąt godzin. Jeżeli uda ci się tego dokonać, będziesz mógł ściągnąć z naszej strony www nowe przygody albo stworzyć swoje własne za pomocą kreatora scenariuszy.
Cena: ok. 280 zł
- Simurgh

Eurogra o prawdziwych smokach
Simurgh jest grą dla 2-5 graczy. Każdy z nich staje na czele potężnych rodów w fantastycznym świecie, w którym ludzie i smoki żyją w symbiozie, wspólnie polują i razem wyruszają na wojnę! Jako głowa rodu, każdy z graczy dba, by jego populacja smoków rosła w siłę.

Każda bestia jest wyjątkowa, przepięknie zilustrowana i posiada specjalne zdolności. Na ogromnej, w dużej części modułowej, planszy gracze będą wysyłać swoich Wasali i Smoczych Jeźdźców, by ujarzmiali kolejne smoki, pomnażali zasoby rodu, przeprowadzali badania albo podróżowali do odległej Dziczy. Wszystko po to, by zdobyć siłę mierzoną Punktami Mocy! 
Cena: ok. 210 zł
- Godzina Duszków

Wszyscy gracze próbują wspólnie pomóc małemu duszkowi Strasiowi zdać egzamin wstępny do elitarnej grupy Nawiedzaczy. Gracze będą po kolei wcielać się w Strasia. Aby to zrobić, gracz założy maskę Strasia, a potem, z zasłoniętymi oczami, będzie badał nawiedzone zamczysko różdżką. Pozostali gracze spróbują udzielać mu pomocnych wskazówek, tak aby Strasiu mógł poruszać się po zamku i szukać ukrytych w ścianach magicznych przedmiotów. Jeśli graczowi uda się zdobyć dwa przedmioty, następuje zamiana ról.

Gracze muszą się jednak strzec, bowiem w zamczysku grasują doświadczeni Nawiedzacze, a czas szybko ucieka.

W wyznaczonym czasie gracze spróbują wspólnie wykonać zadania z wszystkich kart misji. Jeśli graczom powiedzie się ten brawurowy wyczyn, wygrają grę, a Strasiu zostanie Nawiedzaczem z prawdziwego zdarzenia!

Cena: ok. 70 zł
- Złoto Bohaterów

Gracze obierają role Troli, Nieumarłych, Oceanicznych Bestii, Demonów, Insektów oraz Smoków, które pragną odzyskać nielegalnie zrabowane im złoto. Gracze będą musieli połączyć siły, żeby pokonać strażników, którym nakazano pilnować bogactw. Choć gra opiera się na współpracy, prawdziwe Potwory zawsze będą chciały zdobyć więcej świecidełek od swoich kolegów. Tę dynamiczną grę karcianą wygra gracz, który wykaże się ponadprzeciętnym sprytem i zgarnie najwięcej złota!

Stań się Potworem!

Gracze próbują ograbić pokonanych strażników ze złotych monet o jak największej wartości, jednocześnie nie ponosząc zbyt wysokich kosztów leczenia swoich potworów. Wygra osoba, która na koniec gry będzie miała najwięcej złotych monet.
Cena: ok. 70 zł

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Loża Szyderców - recenzja

Tytuł: Loża Szyderców Liczba graczy: 2-40 osób Wiek: +16 lat Czas gry: 30 minut Wydawnictwo: Simple Solution Mechaniki: Hand Management, Simultaneous Action Selection Loża Szyderców to bardzo prosta gra imprezowa, mająca na celu wyłonienie króla szydery. Czy to ty okażesz się królem humoru poniżej pasa? Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, jej przeczytanie zajmuje max. 5 minut, jednak zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - kawałek papieru, którego równie dobrze mogłoby nie być. 100 kart pytań - zawierają pytania do których gracze będą starali się znaleźć "pasujące" odpowiedzi. 390 kart odpowiedzi - ze wszystkich kart, gracze będą musieli wybrać karty najtrafniejszej szydery. Rozgrywka Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Losowo wybrany gracz zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając treść karty na głos, którą póź...