Przejdź do głównej zawartości

Park Marzeń - recenzja

 



Nazwa: Park Marzeń
Autor: Karsten Hartwig
Liczba graczy: 3-5 osób
Wiek: + 10 lat
Czas gry: ok. 45 minut
Wydawnictwo: Rebel

"Witajcie w Parku Marzeń! W tej strategicznej grze negocjacyjnej będziecie starali się zaprojektować atrakcje w najwspanialszym na świecie parku rozrywki. Każde z Was ma głowę pełną pomysłów: karuzele, namioty cyrkowe, sklepy z pamiątkami… Jednak przestrzeń jest ograniczona i może nie pomieścić wszystkich atrakcji! Wymieniajcie się z innymi pomysłami, zarezerwowanym miejscem i pieniędzmi, rozwijajcie park, a przy tym spróbujcie zarobić jak najwięcej. W krainie marzeń wszystko jest możliwe!"

  • Plansza
  • 78 kart lokalizacji
  • 72 kafelki atrakcji
  • kafelek pomocy
  • 120 ramek
  • 100 żetonów monet



 W rozgrywce macie dostępne 4 fazy (Przygotowanie, wymiana, budowa, dochody). Pewnie znów sobie pomyślicie, a będzie trzeba czekać na naszą turę. Nie tym razem! W owej grze nie ma tur, wszyscy gracze grają równocześnie ze sobą! W fazie przygotowania, będziecie otrzymywać karty lokalizacji, z czego dwie musicie odrzucić, a resztę zostawiamy na ręce. Psst... pamiętajcie, żeby podglądać wasze karty potajemnie, aby żaden z graczy ich nie zobaczył! Wszyscy odrzucili karty? W takim razie czas na odkrycie wybranych przez siebie kart, a następnie umieszczenie po jednej ramce na planszy. Zostały Wam jeszcze kafelki atrakcji, które otrzymacie zgodnie z ukazaną ilością na planszy.

 Przechodzimy teraz do wymiany!
Możecie przejść do negocjacji z wybranych graczem, lecz musicie pamiętać o kilku zasadach, które towarzyszą podczas wymiany. Jeśli widzicie, że komuś idzie za dobrze wymiana, możecie mu przeszkodzić i wtrącić się do negocjacji podając korzystniejszą ofertę dla drugiego gracza, dzięki temu możecie utrzeć nosa naszemu przeciwnikowi, który był już ucieszony z nadchodzącej wymiany. Dogadaliście się na natychmiastowe spełnienie umowy? W takim razie musicie jej dotrzymać. Ale ale... jeśli umowa dotyczy przyszłości, możecie oszukać innego gracza i nie spełniać owej umowy. Jednakże nie każdy z graczy może się zgodzić na przyszłościową umowę chyba że... potraficie dobrze kłamać i zapewnicie mu 100% dotrzymanie słowa, a potem oczywiście go oszukacie, lub jeśli jesteście honorowi, to na prawdę umowa zostanie dotrzymana. Ale to planszówka, także opłaca się oszukać innych na naszą korzyść :). 

 Czas, aby trochę pobudować!
Czas, aby wybudować wasze atrakcje! Ale budowanie nie jest takie proste jak się wydaje, musi spełniać kilka warunków aby atrakcja powstała. Kafelek atrakcji możemy umieścić tylko na pustej lokalizacji, która należy do was, przecież nie będziecie budować na zajętym terenie, na którym nie ma miejsca. Chcecie rozbudować swoją atrakcję? Zatem musicie wybudować na swoich sąsiednich polach identyczny kafelek. A co jeśli na sąsiedniej lokalizacji jest już identyczna atrakcja? Jeśli Wy jej nie postawiliście, nie należy do Was. Pewnie się zastanawiacie jak ukończyć naszą atrakcje. Przychodzę z odpowiedzią, musicie zbudować koło siebie tyle identycznych atrakcji, ile jest wskazane na kafelku, trzy, cztery bądź pięć. Pamiętajcie, atrakcje innego gracza nie wliczają się do tego! 

 Ostatnią dostępną fazą są dochody
Jak sama nazwa wskazuje, będziecie zdobywać wynagrodzenie za wasze zbudowane atrakcje. Tylko i wyłącznie zbudowane atrakcje wliczają się do dochodów, puste lokalizacje nie generują żadnych dochodów! Wasze dochody są zależne od wielkości atrakcji, którą wybudowaliście. W tej fazie nie ma tak dużo do tłumaczenia, ponieważ jest to prosta faza, w której analizujecie swoje zarobki zbliżające nas do wygrania. 

 Jak już wspomniałem o wygranej, to jak ją zdobyć?
Nie jest prosto, aby zdobyć pierwsze miejsce, ponieważ trzeba przez wszystkie 4 rundy bacznie obserwować wasze budynki i jak najwięcej ich skończyć, aby zdobyć nagrody. Najbogatszy z Was wygrywa grę! 


 Wykonanie... 
Osobiście mi się podoba, rysunki na kafelkach są starannie wykonane, chociaż z dużą prostotą, ale nie jest to minus. Baaaardzo podoba mi się plansza, na której się bardzo dużo dzieje. U góry jakieś wesołe miasteczko, wodospady przelatujące przez całą plansze, a na samym dole woda, na której pływają statki. W dodatku dodane jakieś drzewa między liczbami dają fajny klimacik, który urzekł moje oko. Tak samo pozytywnie mogę się wypowiedzieć o rysunku na pudełku. Bardzo piękny napis, który od razu przyciąga uwagę oraz przejrzysta grafika. Jeśli zobaczyłbym pudełko w takiej oprawie graficznej, z pewnością bym się zainteresował ową planszówką.


 

Podsumowując gra jest w porządku. Nie umiem dużo o niej powiedzieć, ponieważ nie jest to jakoś zaawansowana planszówka, ale jest bardzo przyjemna. Od czasu do czasu można z nią zagrać z dużą frajdą. Największym plusem jak dla mnie są tury.... ahh zapomniałem, właśnie ich nie ma i nie musimy czekać na innego gracza, aż skończy swój ruch, tylko każdy robi wszystko w tym samym czasie, dzięki temu rozgrywka przechodzi sprawnie i nikt przy stole się nie będzie nudził oczekując. To jest jedyny mocny plus ode mnie, który dostaje ta gra. Aleee są jeszcze małe plusiki, na które warto zwrócić uwagę. Jednym z nich jest oprawa graficzna, która jest świetna, a szczególnie plansza, na której spędzamy większość czasu podczas rozgrywki. 

Plusy:
  • Brak tur
  • Sprawna i szybka rozgrywka
  • Piękna oprawa graficzna
  • Integracja z innymi graczami
Minusy:
  • Brak większej rozbudowy rozgrywki

Jako luźniejsza gierka, jest okej 4/5

zdjęcia: rebel.pl

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Loża Szyderców - recenzja

Tytuł: Loża Szyderców Liczba graczy: 2-40 osób Wiek: +16 lat Czas gry: 30 minut Wydawnictwo: Simple Solution Mechaniki: Hand Management, Simultaneous Action Selection Loża Szyderców to bardzo prosta gra imprezowa, mająca na celu wyłonienie króla szydery. Czy to ty okażesz się królem humoru poniżej pasa? Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, jej przeczytanie zajmuje max. 5 minut, jednak zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - kawałek papieru, którego równie dobrze mogłoby nie być. 100 kart pytań - zawierają pytania do których gracze będą starali się znaleźć "pasujące" odpowiedzi. 390 kart odpowiedzi - ze wszystkich kart, gracze będą musieli wybrać karty najtrafniejszej szydery. Rozgrywka Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Losowo wybrany gracz zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając treść karty na głos, którą póź...