Przejdź do głównej zawartości

Earth - recenzja



Nazwa: Earth
Liczba graczy: 1-5 osób
Wiek: +13 lat
Czas gry: ok. 45-90 minut
Wydawnictwo: Inside Up Games

"Stwórz własną wyspę"


O grze
"Earth" to strategiczna gra planszowa wydana przez Inside Up Games. Gra przenosi graczy w fascynujący świat natury, gdzie celem jest stworzenie własnej wyspy i zdobycie jak największej liczby punktów zwycięstwa. Gracze rywalizują poprzez zasadzanie kart flory, terenu i wydarzeń, tworząc siatkę 4x4 kart.


Opinia na temat wykonania
Przedstawiana gra ma wszystkie elementy w wysokiej jakości produkcji. Karty są wytrzymałe i starannie wykonane w stylu, który jest zarówno estetyczny, jak i trwały. Wizerunki na kartach pokazują naturalne piękno w pełni, a mnogość i różnorodność grafik zwiększają wizualne doznania podczas gry. Wszystkie elementy gry są zsynchronizowane, co nadaje grze jednolity wygląd i spójność stylistyczną. 


Cel gry
Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów zwycięstwa. Gracze sadzą karty i konstruują swoją wyspę, czyli zestaw 16 kart usytuowanych w siatkę 4x4. Punkty można zdobyć zarówno z kart flory i wydarzeń, jak i za kiełkowanie, przyrost, z kart w kompostowniku oraz z dodatkowych bonusów ekosystemu, fauny i terenu.


Przebieg gry
Gra „Earth" przebiega w rundach, w trakcie których każdy z graczy wybiera jedną z czterech akcji: nawadnianie, przyrost, kompostowanie lub sadzenie. Aktywny gracz wykonuje wybraną akcję, a pozostali gracze korzystają z jej efektów. Nawadnianie pozwala na umieszczenie kiełków i zebranie gleby, przyrost pozwala na dobranie kart i umieszczenie znaczników przyrostu, kompostowanie pozwala na zebranie gleby i kompostowanie kart, a sadzenie pozwala na zasadzanie kart flory i terenu oraz dobranie nowych kart. Aktywacja zdolności na kartach odbywa się na końcu każdej akcji, a gracze mogą jednocześnie aktywować zdolności pasujące do koloru aktualnie wybranej akcji. Gra kończy się, gdy jeden z graczy zapełni swoją siatkę 4x4 kartami, a następnie wszyscy gracze rozgrywają swoje ostatnie tury."


Strategia i głębia rozgrywki
Przedstawiany tytuł dostarcza dużo różnorodnych możliwości oraz strategii poprzez mnogość kart i mechanizmy punktowania. Jeden z najważniejszych elementów strategii to dobry zarząd zasobami ziemi, kiełków i znaczników przyrostu. Grający powinien starać się rozwijać swoją wyspę w odpowiednim kierunku, aby maksymalizować efekty punktowe. Zdolności kart są aktywowane w ściśle określonych momentach. Wybór działań i ich porządkowanie jest bardzo ważne dla zdobywania punktów.


Podsumowanie
"Earth" oferuje graczom bogatą i satysfakcjonującą rozgrywkę, pełną strategicznych decyzji i różnorodnych możliwości punktowania. Gra jest dobrze zbalansowana, a każda partia może być inna dzięki dużej liczbie kart i kombinacji startowych. Grafika i jakość komponentów są na wysokim poziomie, co dodatkowo zwiększa przyjemność z gry. "Earth" jest grą, która przypadnie do gustu zarówno nowym graczom, jak i doświadczonym strategom. 


Plusy:
  • Wysoka jakość komponentów: karty, plansze i żetony są trwałe i estetyczne oraz bardzo realistyczne.
  • Bogactwo strategii: różnorodność kart i mechaniki punktowania oferują wiele dróg do zwycięstwa.
  • Różnorodność rozgrywki: duża liczba kart i kombinacji startowych sprawia, że każda gra jest unikalna.
  • Edukacyjny aspekt: gra przedstawia piękno i różnorodność natury, co może być pouczające.
Minusy:
  • Interakcja między graczami: chociaż gra jest głównie strategiczna, może brakować bezpośredniej interakcji między uczestnikami.


Thank you to Inside Up Games for providing the game for review!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Kariera Polityczna - recenzja

Tytuł: Kariera Polityczna Autor : Paweł Loroch Liczba graczy: 2-4 osób Wiek: + 16 lat Czas gry: 60-90 minut Wydawnictwo: MDR Gry Czy nie chcieliście ani razu zostać politykiem? Dużo pieniędzy, mało pracy - powszechne wyobrażenia zachęcają. Teraz to jest możliwe dzięki grze Kariera Polityczna. Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, zawiera zaledwie 4 strony, ale zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - po tej planszy będą poruszali się politycy - czyli my! 4 podstawki i 8 pionków postaci w 4 kolorach 4 legitymacje partyjne - zawierają cel gry, opcje wymiany i miejsce na żetony młodzieżówki. 32 żetony młodzieżówki - po 8 w 4 kolorach. 8 dużych żetonów poparcia i 60 małych żetonów poparcia. 12 dużych żetonów euro i 60 małych żetonów euro. 50 kart Ślepy Los - są to tak jakby karty zdarzeń. 50 kart pytań - każda karta zawiera dwa pytania wraz z odpowiedziami. 36 kart debata - odpowiedzi - po 9 dla każdego gracza. 36 kart deb...