Przejdź do głównej zawartości

Jakub Wędrowycz: Upiorne wczasy - recenzja

 


Nazwa: Jakub Wędrowycz: Upiorne wczasy
Liczba graczy: 2-4 osób
Wiek: +14 lat
Czas gry: ok. 45 minut
Wydawnictwo: Portal Games

O grze
"Jakub Wędrowycz: Upiorne wczasy" to kooperacyjna gra planszowa osadzona w absurdalnym i humorystycznym świecie. Wcielając się w postacie znane z opowiadań o Jakubie Wędrowyczu, gracze muszą stawić czoła potworom, chronić lokacje i zbierać flaszki wzmacniające ich siły witalne.


Opinia na temat wykonania
Wykonanie gry jest na wysokim poziomie, co jest typowe dla wydawnictwa Portal Games. Każdy element gry został starannie wykonany, co widać zarówno w jakości materiałów, jak i w detalach graficznych. Karty są wytrzymałe, a ilustracje są estetyczne i dobrze oddają klimat gry. Projekt graficzny bazuje na wcześniejszej grze "Jakub Wędrowycz: Dziki Samogon", co zapewnia spójność wizualną serii​​.


Cel gry
Celem gry jest wspólne pokonanie przywódcy potworów poprzez zredukowanie jego punktów życia do zera. Gracze współpracują, wykorzystując swoje unikalne zdolności i karty przedmiotów, aby chronić lokacje i walczyć z przeciwnikami.


Przebieg gry
Gra "Jakub Wędrowycz: Upiorne wczasy" przebiega w serii rund, które są podzielone na trzy główne etapy: 
  • Tury Graczy: Każdy gracz, zaczynając od tego z żetonem Pierwszego Gracza, wykonuje swoją turę. W turze aktywny gracz musi zagrać jedną kartę Przedmiotu, aby wykonać przedstawione na niej akcje.
  • Atak Przywódcy: Po turach wszystkich graczy dobierana jest karta ataku przywódcy, której efekt natychmiast się rozpatruje. Jeżeli nie można dobrać karty ataku z powodu wyczerpania talii, gra kończy się porażką graczy. 
  • Przywołanie Popleczników: Każda postać z co najmniej jednym żetonem nawiedzenia dobiera kartę poplecznika, sprawdza jej wartość pancerza i dodaje poplecznika do swojej lokacji, odrzucając odpowiednią liczbę żetonów nawiedzenia.

Mechanika
Mechanika gry jest dobrze przemyślana i stosunkowo prosta do opanowania, choć wymaga współpracy i strategicznego myślenia. Każda runda gry dzieli się na tury graczy, atak przywódcy oraz przywołanie popleczników. Gracze muszą wspólnie podejmować decyzje, aby pokonać przeciwników i unikać porażki, która może nastąpić, gdy życie dowolnej postaci spadnie do zera, talia kart Ataku się wyczerpie lub spełniony zostanie jeden z innych warunków przegranej.


Podsumowanie
"Jakub Wędrowycz: Upiorne wczasy" to świetna propozycja dla fanów humorystycznych gier kooperacyjnych. Gra łączy w sobie humor, strategię i współpracę, co sprawia, że jest zarówno wciągająca, jak i zabawna. Dzięki różnorodnym postaciom i możliwości łączenia z innymi grami z serii, zapewnia wiele godzin świetnej zabawy.

Plusy:
  • Współpraca i strategia: Gra jest kooperacyjna, co wymaga od graczy ścisłej współpracy i planowania, aby pokonać przeciwników i ochronić lokacje​​.
  • Zróżnicowanie postaci i przeciwników: Każda postać posiada unikalny zestaw kart i zdolności, co sprawia, że rozgrywka jest dynamiczna i niepowtarzalna​​.
  • Wysoka jakość komponentów: Gra zawiera solidne i estetycznie wykonane elementy, w tym karty przedmiotów, przywódców, popleczników oraz żetony różnych typów​​.
Minusy:
  • Losowość: Elementy losowe, takie jak dobieranie kart ataku przywódcy i popleczników, mogą czasem prowadzić do nieprzewidywalnych i trudnych do zarządzania sytuacji, co może frustrować graczy​​.

Dziękuję wydawnictwu Portal Games za udostępnienie gry do recenzji!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Kariera Polityczna - recenzja

Tytuł: Kariera Polityczna Autor : Paweł Loroch Liczba graczy: 2-4 osób Wiek: + 16 lat Czas gry: 60-90 minut Wydawnictwo: MDR Gry Czy nie chcieliście ani razu zostać politykiem? Dużo pieniędzy, mało pracy - powszechne wyobrażenia zachęcają. Teraz to jest możliwe dzięki grze Kariera Polityczna. Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, zawiera zaledwie 4 strony, ale zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - po tej planszy będą poruszali się politycy - czyli my! 4 podstawki i 8 pionków postaci w 4 kolorach 4 legitymacje partyjne - zawierają cel gry, opcje wymiany i miejsce na żetony młodzieżówki. 32 żetony młodzieżówki - po 8 w 4 kolorach. 8 dużych żetonów poparcia i 60 małych żetonów poparcia. 12 dużych żetonów euro i 60 małych żetonów euro. 50 kart Ślepy Los - są to tak jakby karty zdarzeń. 50 kart pytań - każda karta zawiera dwa pytania wraz z odpowiedziami. 36 kart debata - odpowiedzi - po 9 dla każdego gracza. 36 kart deb...