Przejdź do głównej zawartości

Wydarzenia #13 (10.06-16.06)

GRY

W ubiegłym tygodniu w Polsce zostały wydane te gry:

- Baronia

Podczas gry w Baronię przyjdzie Ci objąć w posiadanie okoliczne włości wraz z ich przyległościami, a Twoim celem będzie poszerzenie kontrolowanego przez Ciebie terytorium.
W każdej turze dysponujesz jedynie sześcioma akcjami (Werbunek, Ruch, Budowa, Nowe Miasto, Ekspedycja, Przyznanie Tytułu), z których wykonasz tylko jedną, wybieraj więc ostrożnie! Każda z nich w znaczący sposób zmienia równowagę na planszy. Ta zaś podczas każdej rozgrywki tworzona jest losowo, dzięki czemu gra zapewnia dużą regrywalność i niepowtarzalność taktyk wymaganych do zwycięstwa.

Musisz szybko poszerzać swoje wpływy i możliwości, pamiętając jednocześnie o obronie swych poddanych. Masz możliwośćwerbowania nowych rycerzy w swoich miastach, którzy mogą ruszać się i podbijać nowe ziemie lub ekspediować ich do odległych ziem w celu pozyskania sojuszników.

Heksy planszy reprezentują różne typy terenu, które, zajęte, pozwalają budować nowe osiedla, które z czasem mogą stać się nowymi miastami. W zależności od typu terenu, na którym zbudujesz nowe osiedle, uzyskasz różne surowce, które mogą być sprzedane w celu pozyskania bardziej prestiżowego tytułu.

W chwili, gdy któryś z graczy uzyska tytuł Księcia, gra się kończy. Gracz z największą liczbą punktów zwycięstwa zostaje Królem!

Nie pozwól prześcignąć się innym Baronom w walce o królewską koronę!
Cena: ok. 140zł
- Martwa Zima

Wszystko zaczęło się nagle. Najpierw jeden, później następny i następny. Po paru dniach zainfekowanych były setki ludzi, po tygodniu - tysiące, a po miesiącu – miliony. Wtedy dotarło do nas, że tego nie zatrzymamy. Nie powstrzymamy wielomilionowej armii żywych trupów, dla których jedynym celem jest zabicie wszystkiego, co jeszcze żyje – totalna apokalipsa. Ci, którzy przeżyli postanowili uciec, schować się i przetrzymać.

I tak powstały kolonie - ogrodzone obozy w lasach, których mieszkańcy próbują stworzyć namiastkę normalnego życia w tym porąbanym świecie. W świecie pełnym zombie, narastającego strachu i psychozy, w świecie głodu, zezwierzęcenia i wzajemnych podejrzeń nie będzie to jednak takie proste. A nadchodzi zima...
Cena: ok. 210zł

- XCOM: Gra planszowa

Paryż jest oblężony. Miliony mieszkańców uciekają z Nowego Jorku. Ataki przeprowadzone przez obcych w Nankinie i Changzhou doprowadziły do ogromnej paniki na ulicach Szanghaju. Satelity ochronne wykryły UFO orbitujące nad Meksykiem, Rosją i Brazylią. Ludzkość stoi na krawędzi zagłady. Aby stawić czoła temu pozaziemskiemu zagrożeniu, rządy całego świata się zjednoczyły aby utworzyć elitarną organizację paramilitarną, zwaną XCOM.

Jako część XCOM macie do swojej dyspozycji najlepsze wyposażenie i żołnierzy. Zniszczcie UFO; zbadajcie technologie obcych; chrońcie swoją bazę. Tylko właściwe połączenie umiejętności szybkiego podejmowania decyzji, uważnego planowania i odważnych ruchów pozwolą osiągnąć sukces w starciu z inwazją obcych, którymi kieruje w czasie rzeczywistym specjalna aplikacja. Jesteście ostatnią nadzieją ludzkości!

XCOM: Gra planszowa to kooperacyjna gra o obronie Ziemi przed natarciem obcych dla 1-4 graczy, oparta na wielokrotnie nagradzanej grze komputerowej XCOM: Enemy Unknown.
Cena: ok. 210zł



KONWENTY

W czerwcu w planszówki będziecie mogli zagrać:

- 20 - 21 czerwca w Gliwicach - odbędzie się Pionek.

26 - 28 czerwca we Wrocławiu - odbędą się Dni Fantastyki.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Loża Szyderców - recenzja

Tytuł: Loża Szyderców Liczba graczy: 2-40 osób Wiek: +16 lat Czas gry: 30 minut Wydawnictwo: Simple Solution Mechaniki: Hand Management, Simultaneous Action Selection Loża Szyderców to bardzo prosta gra imprezowa, mająca na celu wyłonienie króla szydery. Czy to ty okażesz się królem humoru poniżej pasa? Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, jej przeczytanie zajmuje max. 5 minut, jednak zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - kawałek papieru, którego równie dobrze mogłoby nie być. 100 kart pytań - zawierają pytania do których gracze będą starali się znaleźć "pasujące" odpowiedzi. 390 kart odpowiedzi - ze wszystkich kart, gracze będą musieli wybrać karty najtrafniejszej szydery. Rozgrywka Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Losowo wybrany gracz zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając treść karty na głos, którą póź...