Wydarzenia #31 (14.10-20.10)
GRY
W ubiegłym tygodniu w Polsce zostały wydane te gry:
- The Curse of Black Dice
The Curse of The Black Dice to gra, w której gracze wcielają się w załogę pirackiego okrętu i muszą ze sobą współpracować aby ich piracka łajba dopłynęła do końca rozgrywki. Ale niech Was to nie zwiedzie! Piracka natura przepełniona jest podstępem, a przeklęte kości i skarby skrzące się na horyzoncie powodują, że chciwość budzi się w każdym z piratów.
Gra polega na realizacji wspólnych, pirackich przygód, zobrazowanych w scenariuszach rozgrywki (kafle wyprawy).
Każdy scenariusz jest inny, może różnić się sposobem zakończenia lub warunkami współpracy graczy. Natomiast cel każdego gracza jest ciągle ten sam – zgromadzić jak najwięcej złota i dopłynąć wspólną łajbą bezpiecznie do celu, wbrew przeklętym czarnym kościom, które próbują ciągle pokrzyżować plany załogi.
Grę zwycięża ten, kto na koniec rozgrywki zgromadzi najwięcej złota. Złoto natomiast otrzymuje się za wykonywanie poszczególnych przygód, wyznaczanych przez układ czarnych kości.
Gotowi? Żagle na maszt! Zaczynamy wyprawę!
Cena: ok. 140 zł
- Nowe Pokolenia
Pewnie wiele osób słysząc tę nazwę przypomina sobie niezapomniane chwile spędzone nad grą Pokolenia. Nowe Pokolenia jest to kolejna gra osadzona w tym samym uniwersum. Założenie pozostało podobne: jak najtrwalej zapisać się w historii wioski.
Każdy gracz zarządza jedną wioską i ma po jednym mieszkańcu w każdej z 5 profesji: opata, podróżnika, radnego, rzemieślnika i kupca. Aby przyciągnąć nowych klientów i mnichów do wioski, gracze ją rozbudowują, wznosząc nowe budynki, powiększając pola uprawne i sprzedając wyprodukowane dobra, a wszystko to pod presją uciekającego czasu.
Co jakiś czas jeden z mieszkańców wioski umiera, pozostawiając swoje stanowisko wolne. I mimo, że można jego potomka przyuczyć do zawodu, to i tak wkrótce okaże się, że trzeba zaniedbać pewne obszary na rzecz innych.
Cena: ok. 140 zł
- Hocki Klocki
Lubisz tworzyć szalone budowle z klocków? A może wolisz mówić ludziom, co mają robić? Czy podjąłbyś wyzwanie budowania z zamkniętymi oczami albo używając tylko jednej ręki? Albo gdybyś musiał wyjaśniać, co robić, nie używając słów? Dodaj do tego jeszcze wyścig z czasem, a zabawa będzie murowana!
Hocki Klocki to zabawna i szalona gra o zwariowanych budowlach. Odkryj specjalną zasadę na bieżącą rundę. Wybierz swojego partnera do drużyny i przygotuj się. Zbieraj klocki i układaj budowle szybciej niż inni! A w następnej rundzie? Nowa specjalna zasada, nowy partner, nowa budowla… Ta gra nigdy się nie znudzi!
Hocki Klocki to zabawna i szalona gra o zwariowanych budowlach. Odkryj specjalną zasadę na bieżącą rundę. Wybierz swojego partnera do drużyny i przygotuj się. Zbieraj klocki i układaj budowle szybciej niż inni! A w następnej rundzie? Nowa specjalna zasada, nowy partner, nowa budowla… Ta gra nigdy się nie znudzi!
Cena: ok. 85 zł
- Konwój 2.0
Konwój to asymetryczna gra karciana – jeden z graczy kieruje tytułowym konwojem potężnych maszyn Molocha, które zmierzają w kierunku Nowego Jorku obracając w ruinę mijane po drodze miasta. Jego celem jest dotrzeć do miasta i obrócić je w perzynę. Gracz dysponuje talią 35 kart zawierającą maszyny Molocha (znane z Neuroshimy Hex roboty takie jak Działo Gaussa, Klaun, czy Juggernaut), moduły, dołączane do maszyn (m.in. moduł Sieci, moduł Kasparov) oraz karty specjalne (jak Odepchnięcie, czy Ruch). Wystawia je w kolejnych miastach starając się obrócić ludzkie osady w pył i przygotować się do finałowej batalii o Nowy Jork…
Drugi z graczy dowodzi oddziałami partyzanów Posterunku. Ostrzeliwują oni roboty Molocha przez całą ich drogę aż do ostatecznej bitwy w Nowym Jorku. Talia Posterunku także zawiera 35 kart. Gracze znajdą w niej żołnierzy Posterunku (znane z Neuroshimy Hex jednostki takie jak Biegacz, czy Operator CKM), budynki (takie jak Bunkier, czy Działo EMP) oraz wiele kart specjalnych (Ruch, Odwrót, Medyk i inne). Celem gracza Posterunku jest wygrać choć kilka bitew, choć na chwilę spowolnić marsz Molocha i przygotować możliwie największe piekło w samym Nowym Jorku.
Rozgrywka trwa 30-45 minut, wymaga sporej dozy kombinowania, blefowania, przewidywania tego jakie karty przeciwnik może mieć na ręce i na co go aktualnie stać, obfituje w wiele zwrotów akcji i jak zwykle w przypadku gier z Portalu w świetny sposób łączy fabułę gry z elegancką mechaniką.
Drugi z graczy dowodzi oddziałami partyzanów Posterunku. Ostrzeliwują oni roboty Molocha przez całą ich drogę aż do ostatecznej bitwy w Nowym Jorku. Talia Posterunku także zawiera 35 kart. Gracze znajdą w niej żołnierzy Posterunku (znane z Neuroshimy Hex jednostki takie jak Biegacz, czy Operator CKM), budynki (takie jak Bunkier, czy Działo EMP) oraz wiele kart specjalnych (Ruch, Odwrót, Medyk i inne). Celem gracza Posterunku jest wygrać choć kilka bitew, choć na chwilę spowolnić marsz Molocha i przygotować możliwie największe piekło w samym Nowym Jorku.
Rozgrywka trwa 30-45 minut, wymaga sporej dozy kombinowania, blefowania, przewidywania tego jakie karty przeciwnik może mieć na ręce i na co go aktualnie stać, obfituje w wiele zwrotów akcji i jak zwykle w przypadku gier z Portalu w świetny sposób łączy fabułę gry z elegancką mechaniką.
Cena: ok. 60 zł
- Świat Dysku: Sekary
„Świat Dysku: Sekary” to trzecia po „Świat Dysku: Ankh-Morpork” i „Świat Dysku: Wiedźmy” gra planszowa z fantastycznego uniwersum Świata Dysku.
W grze wcielacie się w role operatorów wież sekarowych – optycznych telegrafów, używających skomplikowanego systemu lamp i migawek do przekazywania liter. Zadaniem operatora jest jak najszybsze przesłanie słownej wiadomości – swojej wiadomości! Zatem słowa jak najszybsze możecie zamienić na byle przed innymi i wyciągnąć z tego właściwe wnioski… Chyba, że do wyścigu włączy się niejaki Moist von Lipwig i kierowany przez niego Urząd Pocztowy Ankh-Morpork – wtedy trzeba będzie przyjąć czasowe zawieszenie broni, by wspólnie dopiec zacofanym pocztowcom!
Świat Dysku: Sekary to szybka i pełna interakcji gra planszowa, w której pokażecie mistrzom słownych układanek, że do pracy w telegrafie Świata Dysku bardziej użyteczne są twarde łokcie, niż znajomość alfabetu.
Cena: ok. 150 zł
- Cthulhu Światy
Wezwij jego starych przyjaciół i doprowadź innych do obłędu. Ale uważaj na towarzystwo, by samemu nie stracić zmysłów.
W tej karcianej grze nie liczy się to, ile masz kart, ale jakie kombinacje z nich ułożysz. Dobieraj więcKARTY rozważnie i uwolnij potencjał drzemiący w potędze Cthulhu.
W tej karcianej grze nie liczy się to, ile masz kart, ale jakie kombinacje z nich ułożysz. Dobieraj więcKARTY rozważnie i uwolnij potencjał drzemiący w potędze Cthulhu.
Cena: ok. 80 zł
- Nowy Jork 1901
Jest rok 1901 i moda na olbrzymie wieżowce kwitnie w najlepsze. Ostatnie umowy spisane z miastem pozwalają sądzić, że horyzont Nowego Jorku uświetnią wkrótce kolejne wspaniałe drapacze chmur. Nowe technologie pozwalają, by nowoczesna generacja budynków sięgnęła jeszcze wyżej nieba, starając się zaspokoić głód chwały i prestiżu mieszkańców miasta, które nigdy nie śpi. Twój wuj – Panie świeć nad jego duszą – zostawił ci mały skrawek ziemi na dolnym Manhattanie. To twoja szansa, aby zacząć karierę dewelopera i budować, budować i budować coraz wyżej i więcej. Dołącz do słynnych deweloperów, przyczyniając się do ukształtowania największej metropolii świata: Nowego Jorku!
Cena: ok. 150 zł
- Zamki Szalonego Króla Ludwika
W grze Zamki stajesz się budowniczym cudownych komnat planowanego zamku króla Ludwika II Bawarskiego, zwanego szalonym. Przyjmując najtańsze kontrakty musisz stawiać kolejne segmenty zamku w międzyczasie oferując swe usługi innym konstruktorom. Sale wpływają na te sąsiednie więc będzie to wyzwaniem, a ten kto wybuduje największy zamek z największą ilością punktów za komnaty wygrywa!
Cena: ok. 150 zł
Wydarzenia #31 (14.10-20.10)
Reviewed by das
on
października 20, 2015
Rating: