Przejdź do głównej zawartości

Karciane niespodzianki Trefla w listopadzie

Niespodzianka dla fanów karcianych rozgrywek - jeszcze w listopadzie, nakładem Fabryki Kart Trefl - Kraków, ukażą się kolekcjonerskie wydania kart z nowej serii Excellent. Talie wyróżnia pieczołowicie wykonana szata graficzna, oryginalna tematyka i niepowtarzalny klimat. Każdy tytuł oprócz kart zawiera dwie książeczki - jedną z zasadami 5 gier karcianych i drugą z komentarzem specjalisty, opisującym zagadnienie, któremu poświęcona jest dana talia. Karty wykonane są na najwyższym poziomie z płótnowanego kartonu i opakowane w twarde, wytrzymałe pudełko.

W listopadzie ukażą się tytuły:


ALIANCI. II WOJNA ŚWIATOWA

Talia poświęcona siłom aliantów w okresie II wojny światowej z klimatycznymi ilustracjami. Dla miłośników historii i nie tylko.

Wybór zagadnień i postaci do talii nie był łatwy. Celem było oddanie ogromnego wysiłku militarnego państw walczących z Niemcami i Japonią. Na kartach widnieją znani dowódcy, broń i żołnierze m.in. Generał Armii Dwight Eisenhower „Ike”, późniejszy prezydent Stanów Zjednoczonych, czterosilnikowy bombowiec B-17 „Latająca Forteca”, partyzanci, amerykańscy marines i chyba najlepiej znany czołg II wojny światowej – T-34. W instrukcji do każdej grafiki gracze znajdą krótki komentarz historyczny.


NIGHTMARES


Talia dla miłośników mrocznych klimatów. Spodoba się zwłaszcza fanom nieśmiertelnej serii "Obcy" i osobom zaczytującym się w prozie ekscentrycznego Howarda Phillipsa Lovecrafta lub Williama Gibsona. Karty zaprojektował znany artysta Mariusz „Noistromo” Siergiejew.



GRAFFITI

Graffiti, street art, murale - to właśnie im poświęcona jest ta oryginalna talia kart. Tematyka jest bardzo interesująca, ale szerzej nieznana. Z tego względu do talii dołączona jest książeczka ze specjalistycznym wstępem Artura Wabika, artysty sztuk wizualnych, autora murali i instalacji w przestrzeni publicznej, publicysty i badacza popkultury. Warto przed pierwszą rozgrywką poczytać o narodzinach graffiti w 1969 roku, jego związku z kulturą hip-hop, silnym społecznym przekazie jaki ze sobą niesie, a także o międzynarodowej pozycji polskich artystów street artu.



PIXELART

Talia utrzymana jest w estetyce pixel art. Na pierwszy rzut oka wiadomo o co chodzi: elementy graficzne składające się z przypominających piksele kwadratowych klocków, stylistyka retro, wykorzystanie motywów z klasycznych gier wideo na koszulkach. Ale czy na pewno wszyscy wiedzą czym jest pixel art i skąd się wziął? Fachową wiedzą o sztuce z pixeli, w specjalnie dołączonej książeczce, dzieli się z graczami Bartłomiej Nagórski.

Piksele są obecne w kinie, telewizji, grach wideo starych i nowych, designie, ilustracjach, modzie, na ścianach i ulicach miast, a od niedawna również na kartach do gry. Ilustracje do talii przygotował Artur Reterski.




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Loża Szyderców - recenzja

Tytuł: Loża Szyderców Liczba graczy: 2-40 osób Wiek: +16 lat Czas gry: 30 minut Wydawnictwo: Simple Solution Mechaniki: Hand Management, Simultaneous Action Selection Loża Szyderców to bardzo prosta gra imprezowa, mająca na celu wyłonienie króla szydery. Czy to ty okażesz się królem humoru poniżej pasa? Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, jej przeczytanie zajmuje max. 5 minut, jednak zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - kawałek papieru, którego równie dobrze mogłoby nie być. 100 kart pytań - zawierają pytania do których gracze będą starali się znaleźć "pasujące" odpowiedzi. 390 kart odpowiedzi - ze wszystkich kart, gracze będą musieli wybrać karty najtrafniejszej szydery. Rozgrywka Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Losowo wybrany gracz zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając treść karty na głos, którą póź...