Wydarzenia #36 (18.11-24.11)
GRY
W ubiegłym tygodniu w Polsce zostały wydane te gry:
- Dobble Kids
"Dobble Kids" to wspaniała gra dla dzieci, dostosowana do tego, by najmłodsi grali samodzielnie, ale też na tyle elastyczna w swych zasadach, żeby dorośli mogli bez problemów dołączyć się do zabawy i mieć trudności z wygraniem z dziećmi!
Cena: ok. 55 zł
- Haru Ichiban
Ogrodnicy w tym samym czasie odkrywają wybrany żeton kwiatka - ten z mniejszym numerem staje się "Małym Ogrodnikiem", a ten z większym "Wielkim Ogrodnikiem". Tura w grze odbywa się wg. kolejności:
- Mały Ogrodnik umieszcza kwiat na ciemnym liściu,
- Wielki Ogrodnik umieszcza kwiat na dowolnym liściu,
- Mały Ogrodnik przesuwa jeden z liści na sąsiednie pole, może to spowodować przesunięcie innych liści na wybranej linii,
- Wielki Ogrodnik odwraca jeden wolny liść na "ciemną stronę",
- Każdy Ogrodnik dobiera nowy kwiat do swojej ręki.
Gdy tylko Ogrodnik utworzy specjalny wzór z kwiatów swego koloru, dostaje punkty. 1 punkt za kwadrat 2x2, 2 punkty za pionową lub poziomą linię 4 kwiatów, 3 punkty za skośną linię 4 kwiatów i 5 punktów za ukośną linię 5 kwiatów - jest to najtrudniejsze zadanie w grze i kończy rozgrywkę, twórca tego ostatniego wzoru wygrywa automatycznie.
Zarówno pozycja Małego Ogrodnika jak i Wielkiego niesie ze sobą pewne korzyści. Dostosuj swoją strategię do wylosowanych wartości na kwiatkach i staraj się spamiętać zagrywane wartości przez przeciwnika, a tytuł Cesarskiego Ogrodnika będzie Twój!. Ta piękna gra na długo zostanie w waszej pamięci!
Cena: ok. 65 zł
- Termity
Wykaż się sprytem i zmysłem strategicznym, walcząc z przeciwnikami o przetrwanie, zdobywając kopce i dokonując ekspansji na nowe terytoria.
Każdy z graczy kontroluje jeden z 4 dostępnych w grze rojów, składających się z 18 żetonów reprezentujących jednostki termitów. Każdy z nich ma różną siłę i należy do jednej z 4 kast:
- Robotnice – Są najbardziej liczne i bardzo mobilne; to trzon Twojego roju. W spokojnych czasach to one wykonują najwięcej prac wokół kopca i dbają o larwy królowej.
- Żołnierze – Można ich rozpoznać po wielkich głowach wyposażonych w potężne żuwaczki. Stają w obronie kolonii gdy coś jej zagraża.
- Plujki – To specjalna grupa żołnierzy, która posiada umiejętność plucia w stronę wroga nieprzyjemną i lepką substancją.
- Latacze – Są bardzo rzadkie i wyposażone w skrzydła, dzięki którym są nadzwyczaj mobilne.
Bitwy są toczone na rozmaitych rodzajach terenu, który ma wpływ na efektywność Twoich termitów. Podczas swojej tury gracz będzie wprowadzał do gry kolejną jednostkę, poruszał się i atakował jednostki przeciwników lub ich kopce.
Celem gry jest przejęcie kontroli nad wrogimi i neutralnymi Kopcami oraz obrona własnych. Wygrywa gracz, który na koniec rozgrywki będzie władał Kopcami o największej łącznej wartości punktowej.
Cena: ok. 110 zł
- Smocza Dolina
Gracze starają się za pomocą magii, a dokładniej – dwóch magicznych różdżek, zagnać smoczki z powrotem do doliny. Aby osiągnąć zamierzony cel, muszą ze sobą współpracować, a ich wysiłki okażą się skuteczne, jeśli młody smok nie spadnie z hukiem na ziemię, tylko bezpiecznie wyląduje w dolinie. Wszyscy gracze zostaną zwycięzcami, jeśli uda się zebrać sześć smoków w dolinie, zanim zrzędliwy Razandar wróci do swojej wieży. Jeśli jednak czarnoksiężnik zdąży wrócić do wieży i zobaczy na niej chociażby jednego smoka, wszyscy gracze przegrywają.
Cena: ok. 105 zł
- Łowcy Skarbów
Na początku każdej rundy wszyscy gracze przygotowują się do wyprawy: otrzymują po 9 kart, z których wybierają po jednej, przekazując pozostałe 8 sąsiednim graczom. Z nowo otrzymanego zestawu 8 kart znowu zatrzymują sobie jedną i przekazują pozostałe 7 dalej. Czynność tę powtarzają, aż każdy z graczy będzie miał na ręce 9 wybranych w ten sposób kart. Teraz rozpoczyna się polowanie na skarby! Zdobądź jak najwięcej cennych klejnotów, magicznych zwojów i wartościowych artefaktów. Jednak uważaj - wśród ukrytych skarbów znajdują się też bezwartościowe śmieci i przeklęte przedmioty!
Po pięciu rundach wygrywa osoba, która zgromadziła najwięcej najcenniejszych skarbów.
Cena: ok. 110 zł
- Teby
Decyduj o tym ile poświęcasz czasu na podróżowanie pomiędzy miastami, na zdobywanie wiedzy i na odkrywaniu nowych szczątków dawnych cywilizacji. Jedynie Ci, którzy znajdą doskonały balans i dobrze będą reagować na zmianę warunków w grze - mają szanse wygrać i odkryć jak najwięcej.
Cena: ok. 125 zł
- Potworne Przepychanki
Jeśli gracz wypchnie potwora z areny, pozostali nie mają powodów do zmartwień, bo otrzymają w zamian odpowiadające wypchniętym potworom żetony.
Ten z graczy, który po zakończeniu gry utworzy ze swoich żetonów najdłuższy szereg, wygra grę!
Cena: ok. 105 zł
Wydarzenia #36 (18.11-24.11)
Reviewed by das
on
listopada 24, 2015
Rating: