wtorek, 24 listopada 2015

Wydarzenia #36 (18.11-24.11)

GRY

W ubiegłym tygodniu w Polsce zostały wydane te gry:

- Dobble Kids 

"Dobble Kids" to wspaniała gra dla dzieci, dostosowana do tego, by najmłodsi grali samodzielnie, ale też na tyle elastyczna w swych zasadach, żeby dorośli mogli bez problemów dołączyć się do zabawy i mieć trudności z wygraniem z dziećmi! 
Cena: ok. 55 zł

- Haru Ichiban

W grze Haru Ichiban każdy z ogrodników dysponuje 8 żetonami kwiatów z numerami od 1 do 8, z czego trzy z nich losuje i dobiera na rękę na początku gry. 16 liści Nenufarów rozstawianych jest na stawie o powierzchni 5x5 pól. Jeden z liści odwracany jest na ciemną stronę.
Ogrodnicy w tym samym czasie odkrywają wybrany żeton kwiatka - ten z mniejszym numerem staje się "Małym Ogrodnikiem", a ten z większym "Wielkim Ogrodnikiem". Tura w grze odbywa się wg. kolejności:
 - Mały Ogrodnik umieszcza kwiat na ciemnym liściu,
 - Wielki Ogrodnik umieszcza kwiat na dowolnym liściu,
 - Mały Ogrodnik przesuwa jeden z liści na sąsiednie pole, może to spowodować przesunięcie innych liści na wybranej linii,
 - Wielki Ogrodnik odwraca jeden wolny liść na "ciemną stronę",
 - Każdy Ogrodnik dobiera nowy kwiat do swojej ręki.

Gdy tylko Ogrodnik utworzy specjalny wzór z kwiatów swego koloru, dostaje punkty. 1 punkt za kwadrat 2x2, 2 punkty za pionową lub poziomą linię 4 kwiatów, 3 punkty za skośną linię 4 kwiatów i 5 punktów za ukośną linię 5 kwiatów - jest to najtrudniejsze zadanie w grze i kończy rozgrywkę, twórca tego ostatniego wzoru wygrywa automatycznie.

Zarówno pozycja Małego Ogrodnika jak i Wielkiego niesie ze sobą pewne korzyści. Dostosuj swoją strategię do wylosowanych wartości na kwiatkach i staraj się spamiętać zagrywane wartości przez przeciwnika, a tytuł Cesarskiego Ogrodnika będzie Twój!. Ta piękna gra na długo zostanie w waszej pamięci!
Cena: ok. 65 zł

- Termity

Wykaż się sprytem i zmysłem strategicznym, walcząc z przeciwnikami o przetrwanie, zdobywając kopce i dokonując ekspansji na nowe terytoria.

Każdy z graczy kontroluje jeden z 4 dostępnych w grze rojów, składających się z 18 żetonów reprezentujących jednostki termitów. Każdy z nich ma różną siłę i należy do jednej z 4 kast:

  • Robotnice – Są najbardziej liczne i bardzo mobilne; to trzon Twojego roju. W spokojnych czasach to one wykonują najwięcej prac wokół kopca i dbają o larwy królowej.
  • Żołnierze – Można ich rozpoznać po wielkich głowach wyposażonych w potężne żuwaczki. Stają w obronie kolonii gdy coś jej zagraża.
  • Plujki – To specjalna grupa żołnierzy, która posiada umiejętność plucia w stronę wroga nieprzyjemną i lepką substancją.
  • Latacze – Są bardzo rzadkie i wyposażone w skrzydła, dzięki którym są nadzwyczaj mobilne.

Bitwy są toczone na rozmaitych rodzajach terenu, który ma wpływ na efektywność Twoich termitów. Podczas swojej tury gracz będzie wprowadzał do gry kolejną jednostkę, poruszał się i atakował jednostki przeciwników lub ich kopce.

Celem gry jest przejęcie kontroli nad wrogimi i neutralnymi Kopcami oraz obrona własnych. Wygrywa gracz, który na koniec rozgrywki będzie władał Kopcami o największej łącznej wartości punktowej.
Cena: ok. 110 zł

- Smocza Dolina

Gracze starają się za pomocą magii, a dokładniej – dwóch magicznych różdżek, zagnać smoczki z powrotem do doliny. Aby osiągnąć zamierzony cel, muszą ze sobą współpracować, a ich wysiłki okażą się skuteczne, jeśli młody smok nie spadnie z hukiem na ziemię, tylko bezpiecznie wyląduje w dolinie. Wszyscy gracze zostaną zwycięzcami, jeśli uda się zebrać sześć smoków w dolinie, zanim zrzędliwy Razandar wróci do swojej wieży. Jeśli jednak czarnoksiężnik zdąży wrócić do wieży i zobaczy na niej chociażby jednego smoka, wszyscy gracze przegrywają.
Cena: ok. 105 zł

- Łowcy Skarbów

Na początku każdej rundy wszyscy gracze przygotowują się do wyprawy: otrzymują po 9 kart, z których wybierają po jednej, przekazując pozostałe 8 sąsiednim graczom. Z nowo otrzymanego zestawu 8 kart znowu zatrzymują sobie jedną i przekazują pozostałe 7 dalej. Czynność tę powtarzają, aż każdy z graczy będzie miał na ręce 9 wybranych w ten sposób kart. Teraz rozpoczyna się polowanie na skarby! Zdobądź jak najwięcej cennych klejnotów, magicznych zwojów i wartościowych artefaktów. Jednak uważaj - wśród ukrytych skarbów znajdują się też bezwartościowe śmieci i przeklęte przedmioty!

Po pięciu rundach wygrywa osoba, która zgromadziła najwięcej najcenniejszych skarbów.
Cena: ok. 110 zł

- Teby

Teby to rodzinna gra o tematyce archeologicznej. Gracze zostają archeologami, którzy przemierzając cała Europę, północną Afrykę i Bliski Wschód aby wydobyć spod ziemi wiedzę dotyczącą 5 starożytnych cywilizacji: Grecji, Krety, Egiptu, Palestyny i Mezopotamii. Archeolodzy, którzy odkryją największą ilość najwartościowszych zbiorów - wygrywają grę.

Decyduj o tym ile poświęcasz czasu na podróżowanie pomiędzy miastami, na zdobywanie wiedzy i na odkrywaniu nowych szczątków dawnych cywilizacji. Jedynie Ci, którzy znajdą doskonały balans i dobrze będą reagować na zmianę warunków w grze - mają szanse wygrać i odkryć jak najwięcej.
Cena: ok. 125 zł

- Potworne Przepychanki

Gracze rzucają kością co turę, a następnie wpychają wybranego potwora na arenę, próbując jednocześnie nie poruszyć stworów, które już się tam znajdują. To niełatwe zadanie, bo do popychania potworów nie wolno używać dłoni, a jedynie dwóch specjalnych popychaczek.
Jeśli gracz wypchnie potwora z areny, pozostali nie mają powodów do zmartwień, bo otrzymają w zamian odpowiadające wypchniętym potworom żetony.


Ten z graczy, który po zakończeniu gry utworzy ze swoich żetonów najdłuższy szereg, wygra grę!

Cena: ok. 105 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz