Przejdź do głównej zawartości

Wydarzenia #48 (24.02-01.03)

GRY

W ubiegłym tygodniu w Polsce zostały wydane te gry:

- Tata Miś

Wesoła gra dla całej rodziny!

W trakcie malowania swojego igloo małe niedźwiadki pobrudziły się farbami. TATA MIŚ nie jest tym zachwycony. Natychmiast zarządził kąpiel. Który niedźwiadek najszybciej pokona trasę po krach i pierwszy wyszoruje futro?
  • Nominacja do prestiżowej nagrody „Kinderspiel des Jahres!”
  • Unikalne kostki do gry!
  • Modułowa plansza, która zmienia się w trakcie gry!

Gracze poruszają misie za pomocą specjalnych kostek. Sami decydują jak prędko biegnie ich miś, ale jak za bardzo zaryzykują, tracą kolejkę!
Cena: ok. 55 zł

- Pędzące Ślimaki

Nowa gra z pędzącej serii!

Gracze rzucają kolorowymi kostkami i przemieszczają ślimaki na planszy. Po drodze starają się spychać przeciwników i zdobyć jak najwięcej pysznych grzybów. Do samego końca nie wiadomo, którymi ślimakami grają przeciwnicy, co gwarantuje wielkie emocje. Gra ma proste zasady, a o zwycięstwie decydują taktyka i umiejętność blefowania.

  • Kontynuacja bestsellerowej gry „Pędzące żółwie”!
  • Unikalne kości do gry!
  • Idealna gra dla całej rodziny!
Cena: ok. 60 zł

- Quadropolis

Quadropolis wcielisz się w burmistrza nowoczesnego miasta: ustalisz jego strategię rozwoju w oparciu o potrzeby mieszkańców i spróbujesz pokonać konkurencję, zlecając architektom konstrukcję różnych budynków. Budynki zapewniają punkty zwycięstwa. Łączą się w grupy, które działają w odmienny sposób;  grupy te można również łączyć, aby ich efekty były jeszcze lepsze.
Wiedza, jakie budynki musisz wznieść z swoim mieście, to jedna rzecz. Jednak wybudowanie ich we właściwym miejscu to kolejne wyzwanie. Twoje miasto jest podzielone na cztery dzielnice, a każda z nich zapewnia miejsce tylko dla czterech budynków - nie więcej. Podczas gdy budynki mieszkalne można na siebie nakładać w obrębie jednej dzielnicy, zaoszczędzając miejsce, to pozostałe działają już w odmienny sposób. Porty oraz sklepy zapewniają więcej punktów, gdy zostaną wybudowane w sąsiedztwie fabryk. Parki wyraźnie zwiększają Twoją liczbę punktów, jeśli otaczają je budynki mieszkalne. Każda dzielnica musi także zawierać budynek służb publicznych. Jako burmistrz będziesz więc wraz z upływem czasu borykał się z coraz większym problemem z brakiem miejsca na rozwój miasta.

Wraz z wariantem zaawansowanym pod Twoją kontrolą znajdzie się większe miasto składające się z 5 dzielnic oraz nowe rodzaje budynków w postaci Pomników oraz Biurowców. Biurowce zapewniają więcej punktów, jeśli buduje się je jeden na drugim, tworząc kolejne kondygnacje centrum biznesowego, a pomniki zapewniają punkty dodatkowe, o ile nie wybudujesz ich przy fabrykach, za co otrzymasz ujemne punkty!

Koniec końców, to jednak Ty zdecydujesz, jak będzie wyglądać Twoje miasto. Zajmie to trochę czasu i wysiłku, ale nawet Rzymu nie wybudowano w jeden dzień!
Cena: ok. 190 zł

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Loża Szyderców - recenzja

Tytuł: Loża Szyderców Liczba graczy: 2-40 osób Wiek: +16 lat Czas gry: 30 minut Wydawnictwo: Simple Solution Mechaniki: Hand Management, Simultaneous Action Selection Loża Szyderców to bardzo prosta gra imprezowa, mająca na celu wyłonienie króla szydery. Czy to ty okażesz się królem humoru poniżej pasa? Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, jej przeczytanie zajmuje max. 5 minut, jednak zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - kawałek papieru, którego równie dobrze mogłoby nie być. 100 kart pytań - zawierają pytania do których gracze będą starali się znaleźć "pasujące" odpowiedzi. 390 kart odpowiedzi - ze wszystkich kart, gracze będą musieli wybrać karty najtrafniejszej szydery. Rozgrywka Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Losowo wybrany gracz zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając treść karty na głos, którą póź...