Przejdź do głównej zawartości

Wydarzenia #52 (30.03-05.04)

GRY

W ubiegłym tygodniu w Polsce zostały wydane te gry:

- Na Sprzedaż

Na Sprzedaż to znakomita, prosta i przystępna gra licytacyjna, w której najpierw kupujecie Nieruchomości, by zaraz potem sprzedać je z jak największym zyskiem. Droga do zwycięstwa nie jest wcale prosta. Musicie trafnie oceniać wartość Nieruchomości wystawionych na licytację, przewidywać poczynania przeciwników, a wreszcie skłonić ich do podjęcia błędnych decyzji, dzięki którym to wy zarobicie najwięcej. Mała i sprytna gra.

Na Sprzedaż płynnie przeplata licytację otwartą i licytację w ciemno, łącząc sprawdzone rozwiązania z oryginalną i nowatorską mechaniką.

Cena: ok. 60 zł

- Festiwal Lampionów

Znów nastał ten wyjątkowy czas w roku. Wieczór pełni księżyca dwunastego miesiąca kalendarza lunarnego. Pora uczcić tę wyjątkową okazję, organizując festiwal lampionów (Loy Krathong).

Festiwal Lampionów to gra logiczna dla 2-4 graczy w wieku 8+, w której gracze wcielają się w artystów z czasów Imperium Chińskiego, dekorujących pałacowe jezioro różnokolorowymi lampionami z okazji corocznego święta zbiorów. Rozgrywka polega na umiejętnym zagrywaniu płytek jeziora, w taki sposób, aby tworzyć odpowiednie układy kolorystyczne nagradzane kartami lampionów – które z kolei układają się w zestawy, przynosząc punkty honoru i cesarskich względów, przybliżając graczy do zwycięstwa.
Cena: ok. 90 zł

- Kiwi Leć, Nielocie, Leć

Ptaki KIWI chciałyby spędzić trochę czasu poza Nową Zelandią. Niestety, mają jeden mały problem – są nielotami. Wpadły jednak na pewien pomysł. Jeśli wskoczą do skrzyń, w których przewozi się owoce KIWI, to będą mogły dotrzeć do różnych miejsc na świecie. Szybko zbudowały katapulty i… tu wy wkraczacie do akcji.

KIWI to wesoła gra rodzinna, w której liczą się refleks, zręczność i odrobina taktyki.
 Cena: ok. 60 zł

- Gra ze śliwką na okładce i liczbą Pi w tle

Pomysłowa gra w karty, doskonała na spotkania rodzinne oraz imprezy towarzyskie.
Do wylosowanego zestawu kart trzeba dobrać odpowiednią strategię. Aby wygrać, należy skompletować punktowane kolekcje owoców.
Przy obmyślaniu taktyki okazuje się, że liczba Pi jest bardzo ważna, a śliwka staje się naprawdę szczególnym owocem.
To jednak nie wszystko. W grze bierze udział także „pies obronny”, a czasem trafia się również akcja specjalna...
Pełen cykl gry trwa trzy rundy po 5-6 tur, w zależności od ilości uczestników. Dla doświadczonych graczy propozycja trudniejszego wariantu.

Oryginalne ilustracje i grafiki kart inspirowane są malarstwem XVII-wiecznej przyrodniczki Marii Sibylli Merian.
Cena: ok. 50 zł

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Loża Szyderców - recenzja

Tytuł: Loża Szyderców Liczba graczy: 2-40 osób Wiek: +16 lat Czas gry: 30 minut Wydawnictwo: Simple Solution Mechaniki: Hand Management, Simultaneous Action Selection Loża Szyderców to bardzo prosta gra imprezowa, mająca na celu wyłonienie króla szydery. Czy to ty okażesz się królem humoru poniżej pasa? Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, jej przeczytanie zajmuje max. 5 minut, jednak zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - kawałek papieru, którego równie dobrze mogłoby nie być. 100 kart pytań - zawierają pytania do których gracze będą starali się znaleźć "pasujące" odpowiedzi. 390 kart odpowiedzi - ze wszystkich kart, gracze będą musieli wybrać karty najtrafniejszej szydery. Rozgrywka Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Losowo wybrany gracz zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając treść karty na głos, którą póź...