Przejdź do głównej zawartości

Wydarzenia #61 (15.06-21.06)

GRY

W ubiegłym tygodniu w Polsce zostały wydane te gry:

- Multiuniversum

To jest ten czas… Ten dzień, w którym zmienisz oblicze nauki i ludzkiej wiedzy. To dzisiaj uruchomisz wehikuł czasu, nad którym w tajemnicy przed światem, pracujesz w jednym z najtajniejszych projektów w ludzkiej historii. To właśnie dzisiaj przejdziesz do historii, a twoje nazwisko już nigdy nie zostanie zapomniane. Wszyscy są już na swoich stanowiskach. Uruchamiasz transformatory, ustawiasz narzędzia we właściwych pozycjach. Wszystko jest pod kontrolą, wszystkie parametry w normie. Pora zaczynać. START! Oślepiające światło wypełnia całą halę, czujesz lekki powiew fali uderzeniowej, otwierasz oczy. Już za moment powinieneś zobaczyć portal do przeszłości… Już za moment… Co się stało? Dlaczego otworzyło się tyle portali na raz?! Co to za stworzenia?!

Kilka słów o grze:
Multiuniversum to gra karciana w, której gracze wykonują akcje ze swoich kart by przemieszczać się pomiędzy 5 modułami Zderzacza Hadronów, robić badania, konstruować narzędzia i w efekcie zamykać portale do alternatywnych rzeczywistości.
W swojej rundzie gracze mogą wykonać do 3 akcji ze swoich kart. 

Każdy z modułów ma otwarty 1 portal do innej rzeczywistości. Gra kończy się w momencie wyczerpania 3 stosów portali. Gracz z największą liczbą punktów wiedzy, otrzymuje Nobla i zwycięża grę.
Cena: ok. 50 zł
- Lis: Gra Karciana

Lis: Gra Karciana powstała na podstawie komiksu pod tym samym tytułem, wydawanym przez Sol Invictus. Komiksu o polskim superbohaterze działającym w polskich realiach, złodzieju o super-mocach przemierzającym mroczne arterie polskich miast.

Gra opiera się na mechanice zbierania kart określonego typu, przy jednoczesnym zagrywaniu i wykonywaniu akcji z pozostałych kart. Od tego jaką postacią gramy, zależy który rodzaj kart będzie dla nas wyżej, a który niżej punktowany.
Rozgrywka podzielona jest na tury, w trakcie których gracze dobierają i odrzucają dzielące się na cztery rodzaje Karty Celu, a także zagrywają Karty Akcji (zawierające czynności, które po wyłożeniu należy wykonać).
Wygrywa ten gracz, który posiada najwięcej kart celu swojej postaci po dobraniu ostatniej karty.

Lis: Gra Karciana przemówi przede wszystkim do fanów negatywnej interakcji, gdyż cała rozgrywka polega na przeszkadzaniu przeciwnikom i próbach zebrania najlepszych kart.

Dodatkowym atutem są ociekające klimatem mrocznej metropolii grafiki wyjęte prosto z komiksu "Lis".
Cena: ok. 35 zł
- Karczemne Opowieści

Karczemne opowieści to gra karciana, w której gracze rozbudowują swoje talie. Talia gracza składa się z żądnych przygód i sławy awanturników. Każda z 15 postaci występujących w grze posiada własną unikatową zdolność. Dlatego odpowiedni wybór postaci, których gracze będą werbować ma bezpośredni wpływ na zwycięstwo.

Należy tak dobierać członków drużyny by ich zdolności uzupełniały się podczas wypraw, w których będą brali udział. Aby doprowadzić do zwycięstwa, gracze będą musieli wykazać się zdolnością strategicznego myślenia, długofalowego planowania i szybkiego reagowania na posunięcia przeciwników.

Rozgrywka podzielona jest na 9 rund. Każdy gracz w trakcie swojej tury musi przeprowadzić dwie z trzech dostępnych akcji:

  • zagrać kartę i użyć jej zdolności
  • zagrać zakrytą kartę i zrekrutować bohatera lub wybrać się na przygodę
  • zagrać komplet kart tego samego bohatera

Staramy się stworzyć jak największą drużynę bohaterów i wysyłać ich na możliwie największą ilość misji, tak, by na koniec gry posiadać najwięcej punktów prestiżu.
Interakcja kart w grze jest ogromna, co daje możliwość ciągłego odkrywania nowych zagrań i strategii. Jest to pozycja warta uwagi dla osób lubiących gry karciane, a w szczególności tworzenie talii i zestawów dobrze działających ze sobą kart.

Tytuł oparty jest o klasyczne postacie znane z filmów i powieści fantastycznych. Będzie dobrze prezentował się w kolekcji każdego fana tego gatunku.
Kompaktowe opakowanie pozwala zabrać Karczemne Opowieści na wszelkie wyjazdy i wyprawy w nieznane.
Cena: ok. 45 zł
- Komisarz Wiktor: Sprawa Zaginionego Obrazu
Komisarz Wiktor ma przed sobą trudną sprawę i potrzebuje pomocy od 2 do 4 graczy, którzy podejmą wyzwanie zasiadając do tej dedukcyjnej gry. Gracze wcielą się w śledczych, którzy za pomocą kafelków z podobiznami podejrzanych będą szukać złodzieja.

Zwycięzcą zostanie ten, komu uda się przyporządkować jak najwięcej cech z posiadanych rysopisów do sprawcy kradzieży. Nie będzie to łatwe, gdyż gracz próbując dowieść winy swojego podejrzanego będzie innym to zadanie utrudniał. Oczekiwana dedukcja i logiczne myślenie!

Komisarz Wiktor: Sprawa Zaginionego Obrazu daje możliwość zabawy jednocześnie dla starszych, jak i młodszych graczy. Gra uczy logicznego myślenia i wspiera kreatywność.

Ze względu na kompaktowość elementów polecamy Komisarza Wiktora na wszelkie wyjazdy i wyprawy. Komponenty gry można z łatwością przełożyć do woreczka i wygodnie transportować.
Cena: ok. 35 zł
- Leśna Draka

Leśna Draka to gra planszowa dla od 2 do 6 graczy w wieku od sześciu lat. Przed przystąpieniem do zabawy gracze budują planszę z kafli. Powstała w ten sposób polana za każdym razem jest inna, przez co każda rozgrywka będzie miała odmienny przebieg.

Uczestnicy gry pomagają wiewiórkom w zbieraniu zapasów na zimę. Posługując się sprytem i logicznym myśleniem wybierają drogę przez polanę, by zebrać jak najwięcej owoców. Dodatkowo mogą korzystać ze specjalnych akcji, które ułatwią im to zadanie.

Gra pomaga w nauce i utrwalaniu znajomości dodawania i odejmowania w zakresie do dwudziestu. Polecamy ją śmiało każdej rodzinie z dziećmi w wieku od sześciu lat. Dodatkowym atutem są kompaktowe wymiary gry, przez co zawsze można ją zabrać ze sobą!
Cena: ok. 55 zł

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I, Napoleon - recenzja

  Nazwa:  I, Napoleon Liczba graczy:  1  osoba Wiek:  +12 lat Czas gry: ok.  60-240  minut Wydawnictwo:  GMT Games O grze Gra "I, Napoleon" od GMT Games to zaawansowana, jednoosobowa gra karciana, która zabiera nas w podróż przez życie Napoleona Bonapartego. W tej grze wcielamy się w samego Napoleona, zarządzając jego wojennymi kampaniami, polityczną karierą, dyplomacją oraz życiem osobistym. Gra oferuje wyjątkową głębię rozgrywki, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, jak trudne były decyzje, które ukształtowały losy Europy. O pinia na temat wykonania Gra "I, Napoleon" została bardzo starannie wykonana, co jest typowe dla gier wydawnictwa GMT Games. Komponenty w grze są solidne i dobrze przemyślane.  Plansza przedstawia Europę z czasów Napoleona i jest nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna. Mapa pokazuje pola kampanii wojennych oraz tory dyplomatyczne, co pozwala graczowi na łatwe śledzenie postępów w rozgrywce. Ogromnym plusem jest p...

Podwójni agenci - recenzja

Nazwa:  Podwójni Agenci Liczba graczy:  2-5  osób Wiek:  +10 lat Czas gry: ok.  20-30  minut Wydawnictwo:  Portal Games O grze Gra  "Podwójni Agenci"  to kooperacyjna gra karciana, której celem jest wykrywanie i eliminowanie zdrajców w organizacji wywiadowczej. Wydawnictwo Portal Games postawiło na dynamiczną rozgrywkę, osadzoną w szpiegowskich klimatach, z fabułą rozpisaną na 20 misji. Z każdą kolejną misją napięcie rośnie, a gracze muszą działać wspólnie, aby zapobiec zdradzie na najwyższych szczeblach organizacji. O pinia na temat wykonania Wykonanie gry prezentuje się na wysokim poziomie. Gra zawiera dobrze zaprojektowane komponenty, które nie tylko wspierają mechanikę rozgrywki, ale również dodają klimatu szpiegowskiej tematyce.  Gra składa się z 70 kart, 9 żetonów numerów, 4 strzałek, 12 żetonów pocisków, 5 tablic z podpowiedziami oraz specjalnej kartonowej repliki broni. Jakość komponentów jest na wysokim poziomie – grafiki są sta...

Loża Szyderców - recenzja

Tytuł: Loża Szyderców Liczba graczy: 2-40 osób Wiek: +16 lat Czas gry: 30 minut Wydawnictwo: Simple Solution Mechaniki: Hand Management, Simultaneous Action Selection Loża Szyderców to bardzo prosta gra imprezowa, mająca na celu wyłonienie króla szydery. Czy to ty okażesz się królem humoru poniżej pasa? Elementy gry Instrukcja - bardzo krótka, jej przeczytanie zajmuje max. 5 minut, jednak zasady tłumaczy nienagannie. Plansza - kawałek papieru, którego równie dobrze mogłoby nie być. 100 kart pytań - zawierają pytania do których gracze będą starali się znaleźć "pasujące" odpowiedzi. 390 kart odpowiedzi - ze wszystkich kart, gracze będą musieli wybrać karty najtrafniejszej szydery. Rozgrywka Na początku na stole należy rozłożyć karty, dzieląc je na pytania i odpowiedzi. Po przetasowaniu, każdy gracz dobiera na rękę 9 kart odpowiedzi. Losowo wybrany gracz zostaje sędzią i wybiera kartę ze stosu pytań czytając treść karty na głos, którą póź...