wtorek, 28 czerwca 2016

Wydarzenia #62 (22.06-28.06)

GRY

W ubiegłym tygodniu w Polsce zostały wydane te gry:

- GIPF

GIPF jest grą logiczną dla dwóch graczy opartą na klasycznej koncepcji: gracze w turach, wprowadzają jednego pionka do gry, aż do ustawienia czterech w szeregu. Gdy tak się stanie, wtedy gracze usuwają swój rząd pionów i zdobywają wszystkie pionki przeciwnika, które stanowią jego przedłużenie. Taka zasada zdobywania pionów za każdym razem prowadzi do zupełnie nowej sytuacji na planszy.

Celem gry jest ustawianie kolejnych rzędów złożonych z przynajmniej 4 pionów własnego koloru i zdobywanie pionów przeciwnika tak, aby w efekcie końcowym nie miał on już możliwości wprowadzenia do gry żadnych pionków.

GIPF jest prostą i wciągającą grą, która łączy klasyczne systemy z zupełnie nowymi elementami. Pełna niespodzianek i oferująca nieograniczone możliwości, świetnie przemawia do sporadycznych graczy, jak i szerokiego grona fanatyków.

W 1998 roku gra GIPF została uznana przez GAMES Magazine najlepszą abstrakcyjną grą strategiczną.

GIPF jest samodzielną grą, i przede wszystkim tak powinien być postrzegany. Poza tym jest to również nazwa projektu, którego GIPF jest najważniejszym elementem. Projekt ten składa się z serii gier i dodatkowych elementów, które umożliwiają łączenie ich ze sobą, dzięki czemu, to sami gracze decydują w co tak naprawdę będą grali.

Cena: ok: 100 zł
- Yinsh

Gracze mają na początku gry po 5 pierścieni na planszy. Gracz może zdjąć z planszy pierścień za każdym razem, kiedy uda mu się zbudować rząd złożony z 5 znaczników jego koloru. Zwycięzcą zostaje osoba, której uda się zdjąć z planszy 3 swoje pierścienie - innymi słowy, w celu zwycięstwa gracz musi utworzyć 3 rzędy złożone z 5 pierścieni swojego koloru.

Jeżeli gracze znają zasady gry GIPF, to z pewnością zauważą, że GIPF i YINSH mają ze sobą kilka wspólnych cech. Formowanie rzędów i usuwanie ich z planszy to tylko dwa takie przykłady. Mniej oczywistym, ale bardziej znaczącym "podobieństwem" obu gier jest to, że jeden ruch, może w jednej chwili spowodować wiele dobrego, a w innej może być najgorszym, co może przydarzyć się graczowi. Podczas gry w YINSH grający muszą bardzo na to uważać, mając przy tym na uwadze cel gry. Formowanie rzędu złożonego z 5 znaczników zbliża do zwycięstwa, ale jednocześnie kosztuje jeden pierścień, co sprawia, że gracz ma mniejsze pole manewru w dalszej części gry. Czasami opłaca się uformować rząd dla przeciwnika tylko po to, aby pozbawić go jednego pierścienia, jednak równie dobrze może się to przyczynić do jego zwycięstwa. Granica pomiędzy dobrym, a złym ruchem jest bardzo cienka i w dużej mierze zależy od sytuacji na planszy. Gracz musi wyczuć tę delikatną różnicę, aby to on zwyciężył, a nie jego przeciwnik. 

MENSA uznała Yinsh za najlepszą umysłową grę roku 2004, a GAMES Magazine za najlepszą abstrakcyjną grę strategiczną 2005 roku.
Cena: ok. 100 zł
- Holmes: Sherlock & Mycroft

Gra "Holmes: Sherlock & Mycroft"  trwa 7 tur (co odpowiada siedmiu dniom śledztwa). Każdego ranka na ulicach Londynu będzie pojawiała się nowa, słynna postać prosto z książek Artura Conana Doyla.

Każdy z graczy dysponuje 3 żetonami akcji, które może przemieszczać pomiędzy postaciami aby korzystać z ich specjalnych zdolności, pamiętając iż na jednej postaci gracz nie może trzymać dwóch żetonów.

Dzięki temu iż postacie wchodzą do gry losowo, każda rozgrywka jest inna, gracze muszą inaczej zaplanować swoje działania i ruchy.
Cena: ok. 65 zł
- Ahoj, piraci!

Piraci podróżują po morzu karaibskim w poszukiwaniu ukrytych skarbów. Muszą je odnaleźć, załadować na pokład i bezpiecznie dostarczyć do portu. Po drodze napotkają innych piratów, tornada i różne przeciwności losu.

Aby zdobyć cenne skarby, piraci często będą musieli podejmować ryzyko. Jeżeli jednak będą zbyt zachłanni, mogą stracić cenne łupy!
Cena: ok. 95 zł
- Flick'em Up!

Witaj w ekscytującym świecie „Flick ‘em Up! - Dzika Strzelanka”. Dzięki wciągającym scenariuszom i wyjątkowym elementom krajobrazu przekształcisz swój stół kuchenny albo podłogę w salonie w małe, aczkolwiek bezwzględnie rządzone, miasteczko na dzikim zachodzie. Nabij kule w swojego Colta, ukryj się i strzelaj. Jeśli zakładasz, że twoi wrogowie okażą ci litość, to jesteś głupcem.

Bez względu na to, czy wcielisz się w rolę bandyty i będziesz terroryzował wioskę wraz z bandą znaną jako Klan Coopera, czy staniesz ramię w ramię z szeryfem egzekwującym prawo i broniącym niewinnych, „Flick ‘em Up! - Dzika Strzelanka” zaoferuje ci fascynującą podróż przez dziki zachód, którego nie zapomnisz przez długi, długi czas!


Życzymy ci samych trafionych strzałów, kowboju!

Cena: ok. 125 zł
- Runebound (trzecia edycja)

W grze przygodowej Runebound stajesz się bohaterem gotowym wykuć swe przeznaczenie. W każdej rozgrywce przeszukiwać będziesz antyczne ruiny, walczył ze złowieszczymi bestiami i uczył się potężnych umiejętności. Niebezpieczne siły zagrażają Terrinoth i tylko największy bohater może je pokonać i przywrócić spokój królestwu.

3 edycja wprowadza wiele ciekawych zmian w rozgrywce. Największą z nich jest wprowadzenie trzech rodzajów przygód - tych skupiających się na walce i pokonywaniu potworów, przeszukiwaniu ruin i jaskiń oraz tych gdzie kontakt z napotkanymi istotami i dialog zdecyduje o wyniku przygody. Wprowadza to fantastyczny element kontroli nad własną postacią i kreowania jej charakteru. Walka nie jest już jedynym rozwiązaniem!
Każdy rodzaj przygód ma swoją talię i nawet w nich mamy do czynienia z dużą wariacją możliwości. Może okazać się, że podczas przeszukiwania jaskini przebudziliśmy potwora i będziemy zmuszeni do walki z nim, ale karty obmyślone są w taki sposób by dać szansę nieprzygotowanym na walkę postaciom.

Drugą dużą zmianą jest zrezygnowanie z 4 poziomów trudności przygód i potworów. By jednak rzucić wyzwanie graczom i sprawdzić ich umiejętności wprowadzono dwa akty. Pierwszy - normalny, oraz drugi, w którym każdy przeciwnik otrzymuje żeton "mistrzowski". Żeton ten bardzo wyraźnie podnosi poprzeczkę i skuteczność potworów w walce.
Ostateczna walka z głównym złoczyńcą wiąże się z pojawieniem się dodatkowego żetonu, który okaże się wyzwaniem nawet dla najmocniejszych postaci. Bohaterowie mający problem z pokonaniem potworów "mistrzowskich" praktycznie nie mają szans w walce końcowej. Szykuje się więc ogromne wyzwanie dla fanów gry!
Cena: ok. 205 zł
- Dracula

Prawie od roku ty i twoi towarzysze podążacie za swoją zwierzyną od miasta do miasta, przez cały kontynent, niemal wszędzie znajdując oznaki zła. Zmierzyłeś się już z wieloma koszmarnymi pułapkami, które za sobą pozostawił: wilkami, złodziejami, dziwnymi chmarami nietoperzy, plagami i jeszcze innymi, gorszymi rzeczami! Ale Dracula zawsze ci się wymykał… do tej pory.
 
Widzisz jego czarny powóz w oddali, na poboczu drogi, ale słońce szybko znika za horyzontem. Jeśli się nie pospieszysz, jeśli zapadnie zmrok, on znów może ci się wyślizgnąć…

DRACULA to nowe wydanie klasycznej gry planszowej Games Workshop, osadzonej w 1898 roku, osiem lat po wydarzeniach opisanych  w książce Brama Stokera „Dracula”. Jeden z graczy wciela się w rolę Draculi i porusza się po planszy w sekrecie, 
zaś inni gracze zostają Łowcami, którzy próbują raz na zawsze położyć kres rządom ciemności! Rozgrywka trwa od dwóch do trzech godzin.
Cena: ok. 210 zł
- Warhammer Quest: Przygodowa Gra Karciana

Połącz siły z legendarnymi herosami by sprostać wyzwaniom ogromnej jaskini. Z pomocą okrutnych broni i potężnych czarów pokonaj hordy potworów i zbierz fantastyczne skarby!
Warhammer Quest: Przygodowa Gra Karciana jest kooperacyjną karcianką, w której wcielicie się w najbardziej rozpoznawalnych herosów Starego Świata. Przemierzajcie razem komnaty i korytarze pełne Goblinów, Skavenów, rojów nietoperzy czy innych obrzydliwych bestii. Czy przetrwacie kolejne ataki? Czy uda wam się zejść głębiej i odnaleźć przywódcę potworów? Ta wyprawa ma tylko dwa możliwe zakończenia - śmierć lub chwała!
Cena: ok. 140 zł
- Blood Rage

Blood Rage gracze kontrolują klany wikingów dążących do chwały przed apokaliptycznym końcem świata. Podczas gdy Ragnarok pochłania ląd, wikingowie robią to co umieją robić najlepiej - zabijać, plądrować i ginąć w epickich bitwach! Życie przemija, ale chwała jest wieczna!

Jest wiele sposobów na zdobycie chwały wikinga. Można zaatakować i splądrować krainę z jej bogactw, zgnieść swych przeciwników w walce, wypełniać zadania lub zginąć!

Gracze wyciągają karty przedstawiające dary bogów, które pomogą im w wypełnianiu zadań. Dary te oferują wiele strategii. Pomagają w bitwach, zapewniając chytre taktyki lub kary dla tych wojów, którzy będą w stanie pokonać twe wojska. Rozwijaj swój klan przez dodawanie kolejnych jednostek, umiejętności lub rekrutację bestii ze skandynawskiej mitologii!
Cena: ok. 300 zł
- Pola Arle

Agricola to jedna z najbardziej rozpoznawalnych gier na świecie. Okupuje najwyższe miejsca rankingu BoardGameGeek od wielu lat. Niedawno Uwe Rosenberg stworzył jej następce - Cavernę - która podzieliła wielbicieli ekonomii na dwa obozy: fanów Agricoli i fanów Caverny. Do walki o tytuł tej najlepszej gry ekonomicznej od Uwe Rosenberga dochodzi jeszcze jeden tytuł: Fields of Arle!

Znany z poprzednich wielkich tytułów sposób rozgrywania akcji został wykorzystany także i tutaj. Będziemy zatem przydzielać do zadań członków naszej rodziny, hodować zwierzęta, siać i używać specjalnych miejsc na planszy, które pozwolą nam wymieniać towary.

Fields of Arle to gra w którą zagrasz we dwie osoby albo samodzielnie w trybie dla jednego gracza. Rozgrywka trwa około 60 minut na jednego gracza i 120 minut dla dwóch. Poza kolejnym rozwinięciem pomysłów tkwiących w głowie autora, mamy możliwość poznania jego rodzinnej historii.
Cena: ok. 185 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz